Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon
autor: Adam Vágner , publikováno 30.3.2018
Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon

Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.


Kingdom Come: Deliverance nabízí po stránce grafiky opravdu bohaté možnosti nastavení. Jen pár z nich ale na lehce nadprůměrné sestavě s výkonem opravdu pohne.

Na to, že budete na mainstreamových grafikách hrát na ultra nastavení rovnou zapomeňte, pokud se nechete trápit na hodnotách kolem 30 snímků za sekundu (a to bych vám opravdu neradil, protože pod Cry Engine se při podobných hodnotách snímkových frekvencí kromě nepříliš plynulého obrazu projevuje i výrazný input lag. Warhorse se ostatně sichruje upozorněním, že jsou Ultra vysoké detaily experimentální a určené pro budoucí hardware.

Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon

Celkem bez problémů jsem ale i s maximálním nastavením na přetaktované GTX 1080 Ti odehrál pár hodin a snad jen jedinkrát padla snímková frekvence někam k 30 fps – v noci, v Ratajích a s pochodní v ruce. A jak už asi tušíte, grafika běžela na dvou třetinách vytížení, takže to vázlo asi někde na procesoru.

Nic z toho, co je v článku, nemusí být definitivní, vývojáři hru stále ladí za pochodu. S Kingdom Come se každopádně nevidíme naposled. A uvidíme, jak si s laděním časem pomůžou odborníci na Cry Engine.



Tagy: kingdom come  deliverance  hry  fps  výkon  nastavení  detaily  tweak guide  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.3.2018 18:12:10   89.29.32.xxx 109
mam CPU Intel 4670K pretaktovany na 4,4GHz a KDC je prvni hra, ktera ve mestech, kde je vice NPC postav narazi na vykon CPU a vytezuje vsechny jadra na 100% a FPS padaji ke 30 a dochazi k sekani a zasekavani zatimco GPU Nvidia 1080 jede na nejakych 30%
Trochu pomohl prechod na Win10 a patch 1.3. Docela to srazi hratelnost a je to skoda. Navic ty NPC se nechovaji kdo vi jak rozumne a ta narocnost na CPU je podle me neopodstatnena.
30.3.2018 18:19:41   89.29.32.xxx 155
Takze i proto mi prijde jako chyba, ze se testy delaly s CPU 4790k, protoze jak i vysledky testu ukazuji, nastaveni grafiky ma maly vliv a neni tam videt vetsinou zadna skalovatelnost prave kvuli CPU.
3.4.2018 14:33:31   85.163.24.xxx 31
Hlavne ze kdyz jsem pred casem psal ze novy hry se budou optimalizovat na vicejadrove cpu byl jsem uminusovan
4.4.2018 07:47:55   185.47.220.xxx 21
Nevím proč mu dáváte mínus, má pravdu, a k CPU si ještě přidejte RAM, kterou to zhltne jak nic.
Neznám hru, která by tak nesmyslně obsadila RAM. Očividně vše co doprogramovali, udělali špatně. Jak když by to běželo v debugu.
30.3.2018 19:53:35   109.81.210.xxx 811
Mám i7 7700k, GTX 1070, 16GB RAM, Win 10 64bit... hru na klasickém HDD (SSD zatím nemám).

Po posledním patchi (1.4 - tom dnešním) se ale hra totálně rozbila... Jak předtím 70 hodin fungovala, tak nyní nefunguje... Neustále dochází k pádům hry (typicky - vejdu do domu - měla by se spustit cut scéna - ono to spadne... - nepomůže restart hry ani PC...padá to dál)

Také se mi zdá že zmizel quest (následující po povinném souboji) - prostě najednou ho v zadání nemáte, respektive vyprší - což by se opravdu o hlavního questu stávat nemělo... (možná se objeví po čase - ale kdo ví...nervy na to zkoumat sem to neměl.jde o quest zajatec...)

Hra je to pěkná, má atmosféru, ale teprve nyní jsem narazil na to že bugy ji tak "rozhodily" - použil bych sprotší slovo - že nefunguje.... Nevím co s tím. Jestli počkat na další patch, nebo udělat re-instal. Ale je smutné že na Zaklínače 3 nemá graficky ani náhodou, paradoxně mi ze všeho nejvíc graficky připomíná Danem Vávrou kritizovaný skyrim. Což o to na grafiku konečně může kálet pes - ale ať to aspoň tak nějak funguje....
30.3.2018 21:56:54   93.153.34.xxx 56
Mě hra padala při ultra nastavení textur. Jinak vůbec. Jinak nově hra podporuje něco od NVidie pro nahrávání důležitých scén. Nevím sice co to je ale zakázal jsem to.


Jinak bych spíš vyzkoušel nahrát dřívější uloženou hru, kde byl ten hlavní quest, třeba se to rozbilo tím.
1.4.2018 14:00:31   193.165.96.xxx 41
Po poslednim totalne zk.....patchi mi hra spadne vzdy uz pri nacitani,predtim nebyly zadne problemy,neopravil to ani patch 1.4.1
30.3.2018 20:04:55   212.79.110.xxx 36
Dotaz na autora recenze a vlastně i všechny hráče... s rukou na srdci, je hra jen adekvátně náročná nebo jen chybně neoptimalizovaná?
30.3.2018 20:26:39   109.81.208.xxx 162
Jen potřebuje ještě trochu dozrát.
1.4.2018 13:59:45   94.242.92.xxx 35
Tak je to openworld v cry enginu. Nevím jestli si slyšel o hře Crysis.

To nemluvě o tom, že hra byla navržena primárně na konzole a 30fps, což se podepsalo i na práci enginu s RAM a VRAM na PC.
4.4.2018 08:03:41   185.47.220.xxx 00
To není pravda, hra byla vyvíjena pro PC a konzole mají jen konverzi, proto také hlásí neskonale víc potíží.
4.4.2018 08:02:30   185.47.220.xxx 20
Je špatně naprogramovaná.
30.3.2018 22:50:00   84.242.66.xxx 41
Při stínech víc geometrie, tam je to asi jasný. Jinak to vypadá jako kdyby se nějaká grafická data standardně pro renderování používala z RAM.
31.3.2018 20:28:52   78.102.129.xxx 20
Jaké je zatížení na bus interface? Člověk to stranšě rychle pozná, pokud tam ta zátěž v té scéně překročí řádově 20%, tak ano, bude to brzdit přenos mezi RAM a VRAM. To by znamenalo že musí být k zobrazení snímku potřeba víc než cca 90% videopaměti, u 1080Ti už je to dost nepravděpodobné.

Navíc při tom neklesá využití karty, ta poběží pořád na 100% co ale výrazně spadne je spotřeba, když se mi podaří zabít texturama GTX1080 kdy pak bus interface vykazuje cca 50-60% konstatního vytížení, zátěž kartxy 100% ale spotřeba namísto 80-100% TRDP klesá na 40-50% TDP čemuž pak i odpovídá framerate.
31.3.2018 08:41:59   217.170.98.xxx 88
Na to, že se hra vyvíjela několik let bych přecejenom čekal, že bude bez takto velkých problémů.
31.3.2018 10:26:15   94.112.142.xxx 65
Ty jsi asi nehral treba watch dogs ;)
1.4.2018 14:07:54   94.242.92.xxx 83
Tak je to jejich první projekt, jako studio, navíc neměli takový velké rozpočet, aby si mohli dovolit zkušené programátory. Jinak pokud si chceš povídat o hrách, které se dělaly spoustu let a měly obrovské rozpočty a hordy programátorů a vývojářů, tak se podíváme třeba na Skyrim, který ještě dnes má chyby, které dokážou rozbít celou hru. Witcher tady nebyl hned vyleštěným klenotem, jak o něm mnozí básní a Assassin's Creed si tež za tu dobu co vychází posbíral řádku kritiky na chyby, pak máš třeba Watch Dogs, Saints Row...

Já bych řekl, že na poměry náklady a strávený čas, hra dopadla dobře a dohrál jsem KDC bez větších obtíží. Párkrát mi spadl grafický driver (Nvidia) = hra se zasekla na 2-5 vteřin a zase jela jak nic.

Ono lidi rádi pomluví kde co, ale taky mají hodně krátkou paměť to platí jak v chybách ve videohrách, tak politice, sportu a dalších odvětvích.
1.4.2018 14:11:07   94.242.92.xxx 62
Navíc doplním; vývoj KDC rozhodně nebyl standardním vývojem. Takový Ubisoft, EA a další giganti pracují na hrách tajně třeba 5 let a oznámí, že na něčem dělají až v posledním roce vývoje, aby pak stihli třeba Vánoční termín vydání apod.

WarHorse byl na očích od počátku, proto i ty máš ten komentář o tom, jak se to dělalo spoustu let, tak to mělo být lepší. Kdyby nikdo na vývoj neviděl, jak je to v tomto průmyslu běžné, a pak se až dozvěděl o funkční betě nebo hotové hře, díval by se na to všechno úplně jinak.
1.4.2018 19:28:32   78.102.129.xxx 30
Některé zdroje uvádějí že na vývoj KCD mohlo jít až 750 milionů, což už odpovídá více než 30 milionům dolarů, což už konkuruje AAA titulům. Osobně bych to ale viděl méně, tak půl miliardy.

Mimochodem třeba vývoj Witchera 3 stál "použe" 46 milionů USD, a jen málokteré hry přesahují 50M na vývoj, Mezi nejdražší hry historie patří třeba Battlefield 4 se 100M na vývoj, GTA s 137M na vývoj a asi nejdražší hrou historie je Star Wars: The Old Republic s 200 miliony na vývoj. Nutno podotknout že tyhle hry měly podobné rozpočty i pro marketing.


Mimochodem game developeři jsou poměrně flexibilní, cestují za prací. Zaměstnavatel v čechách musí nabídnout kompetitivní plat.
5.4.2018 07:17:59   188.95.122.xxx 10
kde ste našel 46 mega? Já našel rozpočet 81 mega. S tím že v roce 2015 na tom vydělali 63,3 Mega. osobně si ale myslím že částky za vývoj jsou nadsazené a za profit podsazené. Nikdo vám nepřízná přesné náklady a porfit
31.3.2018 10:30:22   178.255.168.xxx 1613
Ryzen 1700X+Vega64LQ, vše nastavení velmi vysoké, pouze stačí stáhnout stíny a světla o jeden level níže, FOV, tak aby nic viditelně nedoskakovalo (skoro max-80%). Krásně jede 60-80fps i při bitvě a požárech. Problém bude ve 4 jádrech u CPU intel, počkejte do Vánoc, budete si moci konečně koupit 8jádro, ale bude to chtít novou desku ;-)
1.4.2018 14:12:17   94.242.92.xxx 99
To je moc fajn, že ti jedna nebo dvě hry hrajou lépe, než lidem, kteří za své sestavy dali polovinu toho, co ty, a nepoužívají své PC jako přímotop.
31.3.2018 10:46:18   85.70.47.xxx 77
no mam i5-4590 8ram rx470x a hraju to na ultra detaily s dohledem asi na 80%

venku je to mezi 40-50 fps obcas pri cutscenach to padne na 30

jako za me optimalizace super, z grafiky slintam

byl sem pripravenej dat 50k za novej komp abych si to moh zahrat ale ted nevidim duvod
31.3.2018 11:28:50   185.159.92.xxx 2829
Jsem rád, že je tu další hra u které došlo na všechny ty 4/8 inteláky, kteří tady psali jak jejich sandy bridge / skylake vydrží na věky věků, protože hry nikdy nebudou potřebovat víc než 8 vláken, a psali tu neskutečné slohovky o tom, jak je pro vývojáře nemožné vytěžit ze hry víc než 4/8, protože pak exponenciálně s každým jádrem a vláknem roste bla bla bla bla... a ejhle, mám Ryzen 7 a směju se, jak všichni u AC origins řešili neskutečné FPS dropy na jejich 4/8 intelu a já se svým ryzenem si v klidu jel na 90% vytíženost všech 16 vláken, FPS dropy v řádech +/- 7FPs ne +/- 30 jako inteláci..a směju se všem, kteří tu psali ty slohovky o tom jak je 4/8 nesmrtelné... Kingdom Come to samé, ano je to neodladěná hra, ano všem by běhala mnohem líp, kdyby byl kód čistší, ale znovu u další hry se směju jak všichni brečí, že je ta hra naprd, že jejich GTX 1080 běží na 32% a procesor nestíhá a že je to kravina a ať to laskavě Warhorse vyřeší... ne ne milí zlatí, kravina je, že jste si mysleli, že Váš IvyBridge 4/8 bude hry stíhat do nekonečna...a ač DDebila nesnáším, opravdu, opravdu nesnáším, jaká je to vymazaná hlava...tak s ním s tímto musím velmi souhlasit, protože dva roky zpátky si nikdo neuměl představit, že 8/16 AMD procesor s IPC jak Sandy / IvyBRidge, může hře pomoct víc, než na 5GHZ nataktovaná 6700k.
31.3.2018 12:26:03   89.29.32.xxx 2223
1) na nataktovane 6700K ta hra slape zcela bez problemu.
2) srovnavat muj vice jak 5 let stary 4670k s tvym rok starym Ryzenem7 porizenym za dvojnasobnou cenu je usmevne.
3) jestli mas vsechna vlakna vytizena na 90% zatimco 8700k jede na 30-50% myslim nesvedci zrovna ve tvuj prospech
4.4.2018 14:33:33   188.95.122.xxx 01
jako AMD dobrý, ale takysi myslím že to trochu přepísknul. Ale na druhou stranu si myslím že půjde opět o někoho kde přešel z core duo na Ryzena a vidí ten megaskok u sebe, aniž by tušil že by ten skok byl stejný i u dehonestovaného intelu
31.3.2018 15:17:09   185.219.167.xxx 1536
mě se líbí ta závist, koupil jsem si osmi jádro abych převálcoval čtyřádrovej intel. Hip hip hurá. Přitom AMD je firma zralá na bankrot.
3.4.2018 06:41:13   194.213.41.xxx 80
a Crha na ústav...
31.3.2018 20:34:26   78.102.129.xxx 77
Dobrý troling, asi podobný jako o kousek výš kolega.

Pokud je porblém v jedné konkrétní scéně a opakovaně, může to být problém hry, nebo to prostě může být tak extrémně náročné a pak buď rád.

Nicméně tahle hra je graficky hodně zaostalá, nevyužívá žádných pokročilejších renderovacích technik, přitom vzhledem stylizace hry by si to technické zpracování na dnešní úrovni rozhodně zasloužilo. Ale když ten výkon umí sprznit s tím co používají, tak by to pak s nějakou advance záležitostí už asi vůbec nechodilo.
1.4.2018 13:00:21   94.112.142.xxx 74
Jespi@ Trochu bych ti to upravil. Ty 4jadra, dneska 6-7 let stare sandy/ivy jeste dneska staci az na ty dve zminene hry (z toho AC s jeho nyni odstranenou ochranou). Takze 6-7 let se smali intelaci tobe.
Ryzen je urcite dobrej, takze se ti dneska intelaci nesmejou, presli na coffee lake amaji zase na parl let vystarano, meanwhile fanAtici meni za ryzen 2000, ryzen2 a dalsi. A to se vyplati.
1.4.2018 14:17:52   94.242.92.xxx 91
Jinak řečeno, když mám v nádrži auta díru, musím si koupit větší nádrž, aby mi benzin stačil na to, co potřebuji.
2.4.2018 10:17:19   81.201.59.xxx 40
Tak je to logicke, intel poslednich cca 10 let urcoval trend. Lidem prodaval 4/8 jadra jako rekneme topovku (o brutalne drahych 6/12 procesorech nemluvim) ja sam mam sandy bridge 4/8 a opravdu jsem nemel duvod menit. Proc take kvuli 10% vykonu u dalsi generace? Nicmene s prichodem ryzenu musel intel chte nechte reagovat a milostive zacit prodavat 6/12 procaky za cenu podobnou ryzenum. Tak tim snad zacnou vyvojari hry optimalizovat i na vice nez 4 fyzicke jadra. Ted cekam na Ryzen 2000 a ten si poridim jako nahradu za intel.
2.4.2018 11:23:08   94.242.92.xxx 53
To si zase nemyslím, že by Intel držel zákazníka v šachu. Vývoj více jádrových procesorů trval nějaký čas a stál dost peněz. Z dnešního pohledu, zvláště těm, co se narodili nedávno a moc toho o počítačích neví, to může připadat, že přidat prostě víc jader je otázkou marketingu. Bohužel to není tak snadné, jak se může zdát a někdo ten vývoj prostě zaplatit musí.

Už jen příchod Pentium D byl hodně problematický, přitom to nebylo tak dávno, což bylo doslova nalepení dvou CPU na jeden wafer. S TDP až 130W (95W základní modely) už se dokonce muselo začít uvažovat nad novým formátem základních desek (BTX), aby se chladič CPU dostal do lepší pozice ve skříni.
*Jako dnes se můžeme 130W smát, každý má vodníka nebo obří tower chladič apod., ale tehdy (a není to tak dávno), to prostě problém býl mít 130W TDP čistě procesor a pro běžného uživatele je to nepřípustné i dnes, i když se teď budou majitelé AMD FX chipů s 125W-220W TDP smát.
*Byly to právě více jádrové procesory ve spotřebitelském sektoru, které také oznámily konec honby za MHz/GHz a přechod k chytřejším metodám jak navýšit výpočetní výkon CPU = nárůst IPC, např. prostřednictvím spekulativních výpočtů uvnitř CPU = později spíš spojovaném s metldown a specter. Nebo vůbec zaměřením se na pipeline (takové Core 2 Duo/Quad bylo o 33% výkonnější než Pentium D při stejné frekvenci jádra).

Přičemž AMD FX byl podvod na lidi v tom smyslu, že technicky vzato to nebyly 6 a 8 jádra, ale i tak se to jako 6 a 8 jádra prodávalo, kdy tomu pak při nižší spotřebě energie a TDP nakopal prdel i3 procesor.

Co se týče optimalizace pro více jader, to taky není jen tak + proč by vývojář optimalizovat hru pro 8 jádrový procesor, když to doma nikdo vlastně nemá? Těch par lidí, kteří drží krok s vývojem ve výpočetní technice, ty vývojáře neživí. Čekám tady záplavu palců dolů, tady už to na PCT ani jinak nejde, ale zamyslete se nad tím logicky.
2.4.2018 20:36:31   81.201.59.xxx 20
Tak pravda je ze intel sve procaky 6 jadry vydal necekane brzy a delal to tak vzdycky (ostatne jako kazda spolecnost co nema moc konkurenci). A trh drzel v sachu nebot nebyl nikdo kdo by mohl nabidnout neco lepsiho. Vyvoj se musi zaplatit ale zvladlo to i AMD s rekneme kapesnym oproti tomu co ma intel. Ted je zdrava konkurence a muzeme se zase posunout vpred,
4.4.2018 14:16:19   188.95.122.xxx 02
osobně už mě ten posun v před docela unavuje. Intel má za necelé tři roky 4 generace procesorů kde je rozdíl ve výkonu do 10 %.
A díky novému posunu máme pro intel tolik druhů chipsetů, že aby se v tom prase vyznalo. Hlavně čím více výkonější stroje, tím více prasáren ve skriptech (hry, sw atp) takže to pak bude stejně jedno.
Není nad ten pocit, když si můžu zahrát starou hru na starém engine na plynulé ultradetaily až po několika letech, kdy ty skript-prasárny konečně přechroupá aktuálně nejsilnější konfigurace. Viz KCD. Witcher série budiž výjimkou. Viz aktuální trápení hráčů ve 4K. A chyba není ve výkonu HW, ale v kvalitní práci programátorů. Dobrý hratelnost Witchera 3 ve 4K na ultra budiž opět důkazem poctivé práce. Není to úplný terno ale ze všech her snad to nejmenší zlo.
4.4.2018 14:03:33   188.95.122.xxx 30
No já nevím ale:
1. První 64bit procesor AMD. Windows udělalo 64bit XP až když udělal 64bit CPU i intel (bylo to skoro 4 roky). takže ten první 64 bit procesor nikdy nemohl za svého života ukázat co umí. když přišel první software na 64 bit, nemělo už na to CPU výkon.
2. První vícejadro AMD. Podpory v software se dočkal až s nástupem intelu. Nikdo totiž tomu moc nevěřil a čekali co na to intel. Když pak přišel intel, první vícejádrový cpu mělo architekturu jinak než vyžadoval nový software. AMD muselo odznova.
3. Podobně jako AMD na tom byla i technologie GCN u ATI.

takže opravdu AMD bylo docela dost drženo v šachu.
3.4.2018 06:00:42   78.102.129.xxx 10
Já měl za to že top produkty u intelu měly 8 jader už dávno, HEDT platforma je u intelu top, nějaké i7 pro běžné platformy top produkt rozhodně není
4.4.2018 14:27:35   188.95.122.xxx 11
měli už i 12 jádro, dokonce i 24 jádro. Ale rozhodně ne pro HEDT! Serverové cpu s výkonem do 2,5GHz. Což pak ta frekvence na jádro u hry není žádné velké terno a maximum pro přetaktování na 3 GHz při skoro 200W TDP to fakt nezachrání. O ceně v rámci tisíců dolarů za kus nemluvě...
Ale osobně preferuji v počítači xeony. Nevím jak dneska, ale dříve to bylo jako i7, ale z lepšího křemíku s větší propustností a díky kvalitnímu křemíku i lepším přetaktováním. Horší kousky křemíku, ale stále dostatečně výkonné se dělali jako i7. A myslím si že to je doposud neměné. Přitom rozdil v ceně je do 1500 CZK, což při míření na i7 je rozhodně zanedbatelné. Jen xeony nemají graficou část.
3.4.2018 11:53:00   185.21.163.xxx 90
Ahoj, výkonnostní testy na PC tuningu mám velmi rád, jsou obsáhlé, obrázkové a hodně grafovité.
Jen bych ocenil, aby na konci testu výkonnostního testu nebyl jen textový souhrn, ale třeba i malá tabulka s dopady na nastavení.

Jako třeba:
Vliv na výkon:
Kvalita postprocesingu - velká (5-12 FPS)
Kvalita textur - malá (1-2FPS)
Kvalita listí - žádná (0 FPS)

Aby člověk nemusel při šalování v Options stále dokola přepínat mezi stránkami testu a pročítat text.
Například pro líné a zapomnětlivé lidi.

Myslím, že nejsem sám, kdo by to ocenil :-) nejen u tohoto rozboru ale i u těch ostatních.

Děkuji za pěkný rozbor
4.4.2018 09:00:19   194.228.23.xxx 03
"Aby člověk nemusel při šalování v Options stále dokola přepínat mezi stránkami testu"

Na to je jednoduchá pomůcka, dostatečně výkonný HW, aneb vlezu do nastavení, zapnu vše na max, vyskočím z menu a užívám si hru v maximální kráse, kterou vývojáři připravili. Bohužel u KCD té krásy moc není. Pěknou grafiku kazí technické zpracování, od dnešních her čeká vyšší laťku, strašně mi tam chybí shadowworks, nepamatuju kdy jsem naposled hrál hru která by to neměla.
4.4.2018 14:19:09   188.95.122.xxx 01
a co by to mělo v KCD vrhat? Obloha s mraky nefunguje, ptáci tam nejsou... na to křoví a pár stromů bohatě stačí klasické stíny. i když musím uznat že v lesích by to asi bylo krásné.
4.4.2018 07:45:17   185.47.220.xxx 33
Nejhůře optimalizovaná a zabugovaná hra roku.
Co ty roky dělali fakt nevím. Ostuda. Mohla to být skvělá hra, ale úplně to domrvili.
4.4.2018 13:52:15   188.95.122.xxx 13
Hraju KCD na průměrné sestavě s průměrným výkonem na průměrném nastavení grafiky (kombinace nízke a vysoké) s rozlišením 1920x1200px. Kromě Ratají mi to lítá 40-50 fps a po 70hodinách mi spadla jen 20x (předevčírem s patchem 1.4 dokonce 4x za 5 hodin a 2x zamrzla ve spánku). Jinak mě hra docela baví i když na skyrim (mimo příběh a bez draků) fakt nemá. Spíš ta česká atmosféra z dějepisu znalá e mi moc libí. Ve druhém kole jsem se vyhnul hlavnímu příběhu a jen tak se protloukám. Nyní pár záporných poznatků co mě mrzí:

1. Nato jaké bylo kolem toho hype, tak je to docela průměr a za neadekvátní cenu. Je to totiž stále rozpracovaný kousek a těch 1400 CZK mě nahryzává. Kdo hru nekoupil, počkejte si až bude tak do těch 1000 Kč. osobně bych to ale viděl na 800 Kč.

2. Koupil jsem DVD na steam a jsem vůl. DVD jsou k ničemu. Jednou když si budu chtít instalovat, tak jako tak budu stahovat z netu. Ta verze 1.0 je podle mě totální fiasko herního světa. I ten Skyrim byl hratelnější (po stránce questů). Jestli chcete DVD, jedině sběratelku, alespoň tu za 2,5 tk. Alespoň budete mít bonus ve formě fyzického. Základní DVD balení neobsahuje ani manuál, malou brožurku, nic. Jen 4 DVD a dvě kartičky s kódem

3. koupil jsem steam verzi, který chce nutnost stále puštěného steamu jinak hra nepůjde. Někomu to nevadí, mě třeba jo. Už kvůli aktualizacím. Nejde je vypnout úplně, pouze změnit prioritu. Pokud se patch nepovedl, máte smolíka, budete to mít i s tou chybou. Pokud se bude aktualizovat jiná hra, dropne vám to fps. Přepínání na online offline vidím jako masochismus. Takže všem doporučuji GOG. Je to bez DRM (nepotřebuje GOG spuštěný), lze nastavit aktualizace na ruční povolení a můžete si zálohovat instalačku i patche zvlášť. Dle libosti. Škode že nelze na gogu connect si převést ze steamu do gog knihovny KCD (jiné hry co prodává i GOG jdou).

4. Bugy, dodnes zlobí hodně questů, tedy jdou, ale až třeba po opětovném načtení staršího savu. Načtete starý save, quest se aktivuje a hra vám padne. Po opětovném načtení už s váma ta osoba nemluví nebo quest po aktivování se hned ukončí jako nesplněný. Prostě jednou to jde, pak zas nejde a pak zas de. Pokud vezmu v potaz velikost světa, populaci a počet objektů a přirovnám to ke Skyrimu nebo Zaklínači 3, tak je to totálně nezvládnuté skryptování které hru kazí.

5. Cry Engine. To beru jako docela fiasko. Když vezmu v potaz nároky na hw a stabilitu, tak to asi není úplně ideální volba pro otevřený svět. Skyrim s mody a starší zaklínač 3 jsou na svém engine mnohem hezčí, větší a méně náročný. Když chtějí u KCD aktualizovat skripty, musí často i s engine, proto jsou patche pomalu o velikosti celé hry. O i to že se mi v Ratajích i ve světě válí mraky sudlic, halaparten atp. dost kazí dojem. Jakmile jí totiž strážný upustí nebo zmizí (protože jste už daleko od něj), tak sudlice zůstává.

Při hraní hry mimo linku hodně questů nefunguje, konkrétní osoba s váma nemluví. Což není úplně ideální pro dokončení nějakých questů i když jsou mimo dějový příběh. Dokonce i dialogy jsou na jedno brdo. A tak aniž bych aktivoval hlavní linku, mohu se odkazovat no spolehlivost a dobrou reputaci pro pana Racka (kterého jsem defakto hned z prvu nasral utěkem z talmberku do skalice). A spoustu lidí mě už zná jménem a ví že jsem věrný sluha pana Racka :-) Ale protože jediný trenér měčem se objeví až po aktivaci hlavní dějové linky, je boj mimo dějovou linku opravdová výzva, protože i když máte sílu, obratonst, bojovou zdatnost, obranu i umění šermu daleko za úrovní 10, furt jste v šermu pěkný saláti a hurá akce by určitě byla jistá smrt. Už jen dva mi dávají dost slušně zabrat. taky jsem zjistil že když nějakého frajera omráčíte (někdy i lapku) a stráže vás potkají, jdete sedět protože jste spáchali trestný čin. Dialog na vykecání se prostě chybí.
4.4.2018 17:55:31   89.29.32.xxx 10
Ikdyz mam diky starsimu CPU obcas problem s FPS a sekanim, Rataj je pro jizdu na koni zcela mimo, tak musim nesouhlasit prakticky se vsemi body, ktere zminujes.

1)Kdyz clovek nespecha a plni i vedlejsi questy, hleda poklady atd., tak se celkova hratelnost vysplha klidne i na 100 hodin hrani a to za 1400kc neni prece zadna tragedie, naopak na single player je to vysoky nadprumer.
4) Zacal jsem hrat na verzi 1.2.5, ktera vysla prakticky s vydanim hry a tech bugu bylo pouze par a nefungoval mi pouze jeden vedlejsi quest a potom drobny problem v hlavnim questu, ktery jsem odstranil za 3 minuty po vyhledani na googlu.
5) Tak otevreny svet, kde neni behem hrani zadny loading a jede to celou dobu bez pauz i grafika prijde na vyssi detaily nadherna a spolu s paradnimi zvuky jsem se citil jako bych v tom lese opravdu byl a vybavovaly se mi realne zazitky z prirody, lesa atp., takze tady ze me jednicka s hvezdickou a navic je mozne si stahnout desitky uprav nastaveni barev, ostrosti atp. a hra potom vypada graficky dost jinak, at uz "pohadkove" nebo naopak "syroveji".
6) Moje vytka ke hre je ta, ze kdyz splnite nejaky dlouhodobejsi quest, tak postavy, ktere v tom figurovaly se najednou chovaji odmerene a jejich komunikace s vami se smrskne na naproste minimum a maji v zasobniku jednu frazi a to je vse. A tyka se to postav, se kterymi mate i hluboke citove vztahy, zachranil jste jim opakovane zivot atp. Neboli to pusobi hrozne neprirozene a to by priste mohli autori vychytat.
Dalsi vytka je, ze autori spatne odladily obtiznost. Zatimco na zacatku muzou byt souboje pro mnohe hrace frustrujici a narocne, tak v pozdejsi casti hry jde naopak o naprostou traparnu, kdy i po obdrzeni desitek ran koncim souboj bez ujmy na zdravi a na zemi lezi klidne deset mrtvol, ktere jsem skolil vetsinou jedinou ranou a souboje jsou bez modu nulovou vyzvou.
S tim souvisi i vytka, ze kdyz hra graduje a dochazi k bitvam, tak to opet neni zadna vyzva a strana za kterou bojujete v pohode vsechny bitvy vyhraje i bez vasi ucasti a je uplne jedno, zda aktivni participujete, nebo nikoli. To me mrzelo asi nejvic.
A co bych osobne uvital, tak nejak lepe vyresit souboje pri jizde na koni a to take proti souperum na konich a v neposledni rade nejakou arenu a turnaje v soubojich s mecem 1vs1 proti kvalitnim a odolnym souperum, aby to byla i nejaka vyzva a ten soubojovy system se poradne vyuzil, protoze v pozdejsi fazi hry si podam Bernarda za par sekund jako nic a ostatni jsou jeste nasobne horsi souperi a moc nepomahaji ani mody.
5.4.2018 12:22:34   37.221.252.xxx 00
S tou obtížností pozdějších bojů to není tak jednoduchý. Bernarda si taky dám jak jednohubku, ale je to jen 1v1. Značný rozdíl na výsledek bitvy má brnění a prostě se smiř s tím, že nějaký účel plnilo. Pokud seš v plátovce, pod ní kroužkovou a pod ní vycpávky a lněnou košily, rána mečem tě prostě moc nerozhodí, protože máš na sobě dalších možná 5cm materiálu.
Zkus ale někoho v plátovce plátit mečem a hned zjistíš že mu to taky nic moc nedělá. Proto už nosím zásadně kladivo a první tluču do lebek ty v plátu.
5.4.2018 14:09:06   89.29.32.xxx 00
V pozdejsi casti hry maji mnozi souperi dost podobne vybaveni jako ja a stejne staci jedna dobre mirena rana v pravou chvili a souper padne k zemi, Zatimco on mi da ty rany 3-4 a pokud mam alespon nejakou staminu, tak me to v 99% nezrani ani trochu. Tedy alespon bez modu to tak bohuzel probiha. Prosel jsem hru 2x s dlouhym mecem bez stitu, aby fungovala komba a zadne kladivo jsem nepotreboval a bez modu bych se tedy u souboju zatracene nudil, ono to neni ono ani s temi mody, protoze kdyz tam zase clovek valci 1vs6 tak to taky neni ono, protoze akorat nacouva kilometry a neustale prepina z jednoho soupere na druheho a samotny soubojovy system jde bohuzel dost na pozadi.
vymysleno je to podle me dobre, ale neni to vylazene na celou hru a je to hodne skoda.
18.4.2018 07:28:19   194.228.220.xxx 00
Má sestava - Xeon E3-1231V3 + RX 480 4GB + 16GB RAM, hra je na plotnovém disku.

Hru jsem začal hrát včera na velmi vysokém nastavení - FPS kolem 40-50. Našel jsem si na netu modifikaci, která optimalizuje použití RAM při hraní a nyní jsem stabilně na 66 FPS.

Doporučuji všem kdo mají problémy i s výkonějšími sestavami s touto hrou aby pohledali na www.nexusmods.com
27.4.2018 20:07:29   81.0.198.xxx 00
Ahoj,
mohl bys ten mod konkretne upresnit?
Nasel jsem toto
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/460

Joew's Kingdom Come Deliverance Mod Manager

Kingdom Come More Puddles
11.5.2018 13:30:16   194.228.220.xxx 00
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/482?tab=files

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.