Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 5.9.2017
F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

„Pánové by si chtěli hrát na Schumachera?“, pronese hlavní hrdina ve francouzské komedii Taxi k záporným hrdinům. My, křemíkově pozitivní jedinci se závodním duchem máme tuto možnost již od hlubokých 70. let. To je přece dostatečně dlouhá doba na to, aby se to někde už muselo projevit. Jak vypadají virtuální formule po 40 letech vývoje?


Velmi se mi zamlouvá damage model i model opotřebení jak jednotlivých komponent, tak i kol. Pokud totiž spotřebujete příliš mnoho komponent motorů, tak následuje stejně jako v reálu penalizace. Vše se láme tak, jak bych očekával a odpovídá to stavu reálné formule 1. Slabší je to s defekty pneumatik, kterého jsem během testování nedosáhl ani při opakovaném najíždění na kola soupeřů.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

Podobně jsem nezažil například totálku chladiče, jak jsme mohli vidět v letošní velké ceně Maďarska, kdy se na trati až příliš sblížili Daniel Ricciardo a divočák Verstappen. Pokud si zlikvidujete gumy (tire management je příjemný a uvěřitelný), tak následuje minimálně návštěva v boxech.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

Horší je to s AI. Vlastně ani ne tak horší, jako docela špatné. Neumí ani blokovat, ani zajímavěji předjíždět (na brzdách). Působí sterilně, bez chuti, bez zápachu. Nějaká ofenzivní či defenzivní stopa? Výrazně jiná stopa při jízdě na vodě? Bohužel.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!

Pokud jste někdy závodili online, tak zde budete nešťastní. Pokud jste online nikdy nezávodili, tak si jen řeknete, že AI prostě není příliš agresivní a budete se soustředit asi hlavně na sebe. Nejvýstižněji bych AI označil tak, že si vás vlastně ani příliš nevšímá. Rychlost soupeřů můžete nastavit pomocí slideru po procentech, přičemž ani na nastavení nulu to nejsou úplné brzdy – zde bych pro začínající závodníky rád viděl ještě větší možnosti zpomalení soupeřů. No, AI je taková, jaká je. Můžeme ale doufat, že ji třeba ještě doladí nějaký patch, podobně jako chování auta mimo trať.

Jak je to s tou realitou?

No. Sám najezdím okolo čtyřiceti tisíc kilometrů za rok. Jezdím opravdu rád, je mi příjemná i ostřejší jízda, ale na Nordschleife jsem se svým rodinným naftovým kombíkem nikdy nebyl. Základní mechaniky F1 2017 fungují dobře. Auto vás varuje, odtržení zadní nápravy následuje v podobných situacích, jako v reálu. Necítím zde nešvar z jiných sérií, které jako by se snažily hráčům ukázat, že závoďák se řídí mnohem hůře, než osobní auto. Pamatuji řadu titulů, kde auta zvláště při nízké rychlosti brzdila hůře, než právě můj mírně přerostlý rodinný kombík a adhezí v zatáčkách se také nemohla rovnat – to bylo trapné a zabíjelo to atmosféru. A to zde naštěstí opravdu nepocítíte. Pokud nejedete naplno, budete vychutnávat maximální kontrolu a ovladatelnost, tedy přesně to, co popisují reální jezdci. Až když jdete skutečně na limit (a za něj), tak pocítíte, že máte za zády 800 koníků a přítlak k asfaltu hodně přes tunu.

Mně se to líbí. Jasně, budou zde zastánci AC, PC, RF a já nevím čeho ještě. A budou hledat chyby, detaily i větší problémy. Sice nejsem profesionální závodník a jak jsem zmínil, Nordschleife znám leda tak z YouTube, tak mé fyzikální znalosti ani znalosti série samotné při jízdě v F1 2017 nijak netrpí. Ba právě naopak.

F1 2017: Konečně formule, které stojí za to!



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.