Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 12. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – FOV, měřítko rozlišení, geometrie 6. Vliv nastavení – terén, vegetace, textury, AF 
7. Vliv nastavení – kvalita a počet stínů, voda 8. Vliv nastavení – odrazy, mlha, hloubka ostrosti 9. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, bloom, AO, TF 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.

Reklama

Zorné pole

Na rozdíl od prvního dílu Watch Dogs, zde je k dispozici volba šířky zorného pole a tak nemusíte používat externí aplikace na jeho rozšíření. Základní FOV 70° je opravdu velmi málo, a tak jej můžete posunout až na 110° - vliv na výkon je nízký pouze 49 fps vs. 47 fps. Na slabších procesorech však může být výraznější. Podle mých očí je nejlepší volba na 16:9 monitoru kolem 90° FOV.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 70° (po najetí myší se zobrazí 110°)

Hustota pixelů 

Toto nastavení aktivuje upsampling/downsampling obrazu. Při nastavení 1.00 se renderuje v nativním rozlišení obrazu a výkon v testované scéně byl 51 fps. Při nastavení 0.25 se renderuje ve 4x nižším rozlišení a v obraze sotva poznáte postavy, výkon však ale vyskočil na brutálních 141 fps. Naopak při nastavení 1.25 (to je maximum) se výkon propadl na 33 fps.

Následující obrázky jsou 1:1 výřezy z obrazu. Nejdříve se podíváme na rozdíl mezi 1.00 a 0.25 a na druhém porovnání uvidíte 1.00 vs. 0.25.

 Nastavení na 1.00 (po najetí myší se zobrazí 1.25)  Nastavení na 1.00 (po najetí myší se zobrazí 1.25)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na 1.00 (po najetí myší se zobrazí 1.25)


Nastavení na 1.00 (po najetí myší se zobrazí 0.25)

Geometrie

Tímto nastavením změníte kvalitu objektů vykreslovaných ve vyšší vzdálenosti. Opět má hlavně dopad na slabších procesorech, na testované sestavě byl rozdíl 35 fps vs. 40 fps. Testovaná scéna patří však k těm náročnějším – let dronem nad městem. Ve scéně je vykresleno velké množství objektů a výkon je výrazně nižší než při pohledu z ulice. Při běžném hraní si snížené kvality geometrie nemusíte hned všimnout, takže hlavně na slabších procesorech určitě doporučuji tento detail snížit.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Extra Detaily

Nastavuje ještě vyšší kvalitu vzdálených objektů. Má mnohem výraznější dopad na výkon než předchozí detail, takže i při nastavení celkových detailů na UItra tento zůstane na 0%. Výkon na GTX 960 ovlivňuje i částečně paměť, rozdíl mezi 100% a 0% byl 20 fps vs. 40 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 0%)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama