Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 12. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – FOV, měřítko rozlišení, geometrie 6. Vliv nastavení – terén, vegetace, textury, AF 
7. Vliv nastavení – kvalita a počet stínů, voda 8. Vliv nastavení – odrazy, mlha, hloubka ostrosti 9. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, bloom, AO, TF 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.

Reklama

Menu hry nastavující grafické vlastnosti je rozděleno na složky: Obraz, Kvalita, Barvy. V rozboru se podíváme jen na ty položky, které ovlivňují výkon – Obraz a Kvalita. Jednotlivé položky projdeme postupně jak jsou za sebou. Pouze test výkonu a kvality vyhlazování hran bude přednostně za kapitolou s testem vlivu rozlišení. Hra je oficiálně přeložena do češtiny, takže ponechám v rozboru české názvy položek.

Režim okna

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku.

Rozlišení (Fullscreen Resolution)

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Vliv rozlišení jsem na všech grafických kartách zkoušel při detailech Vyšší – z důvodu vysokých nároků na velikost VRAM i RAM. Testovaná scéna patří mezi průměrně náročnou scénu ve městě. Hra netrpí na velké výkyvy výkonu (pokud nepřestřelíte nastavení detailů a nedojde VRAM) a tak můžete počítat s podobným výkonem ve většině hry.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží v rozlišení 1920 × 1080 na přibližných 48 fps. Benchmark jsem dělal ale téměř hned po startu hry, při delším hraní se ukázalo, že 2GB VRAM jsou nedostatečná kapacita – ten samý úsek po půlhodině hraní běžel už jen na 42 fps (při stejných podmínkách = stejný herní čas i počasí).

Na sestavě AMD mě dost překvapil mizerný výkon – všechna rozlišení limitoval procesor. Rozdíl mezi procesory i7-6700K a FX 8370 je zde opravdu propastný – na GTX 980 Ti jak dále uvidíte totiž ten samý úsek není limitován procesorem ani při 82 fps! (1920 × 1080)

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru Watch Dogs 2 rozjet plynule i ve 4K rozlišení? Podívejme se na to:

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz

 Hra Watch Dogs 2 na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na Vyšší nastavení běží ve 4K rozlišení přibližně na 34 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400 MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl mírně přes 40 fps. Ve 4K si tedy s vyššími detaily moc dobře na GTX 980 Ti nezahrajete – hrát se to dá, ale o dobré plynulosti hry řeč být opravdu nemůže.

Pro zajímavost se ještě podívejme, jak je na tom referenční GTX 980 Ti při nastavení detailů na Ultra. Předem upozorňuji, že ani to nejsou maximální možné detaily. I při detailech Ultra nejsou aktivní pokročilé stíny a nebo HBAO+. S Ultra detaily si na GTX 980 Ti zahrajete plynule max. v rozlišení 2560 × 1440:

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra Watch Dogs 2 tedy 4K rozlišení bez problémů podporuje díky free update, ale na provoz hry v tomto rozlišení si připravte minimálně dvě grafické karty na úrovni GTX 980 Ti i když nebudete hrát v maximálních detailech.

Obnovovací frekvence monitoru

Zde si můžete nastavit refresh rate monitoru.

Vertikální synchronizace

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama