Příliš intenzivní: Kde je vrchol herního zážitku?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Příliš intenzivní: Kde je vrchol herního zážitku?

Příliš intenzivní: Kde je vrchol herního zážitku? | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

2. 12. 2016 03:00 22

Seznam kapitol

1. Součástí hororu 2. Abyste se nepodělali 3. Když už je to o zdraví 4. Každému podle jeho schopností? 5. Hraní jenom kondiční 6. Ať se nemusí jen koukat

Když se pouštíte do sportu, neměli byste to úplně přehánět. Když jste mladí, honí vás jako nadmutou kozu, ale s věkem musíte opatrně, například s během v mrazu se to nesmí přehánět. Nebyli byste první, kdo si místo kondičky uhnal infarkt. Je možné, že se herní zážitky stanou tak intenzivní, že budeme muset i na hry postupně trénovat?

Reklama

Zážitky z moderních her jsou tak intenzivní, že se na Kickstarteru objevil projekt „Underscares“, bezpečnostních spodků pro hraní připravovaného Outlastu 2. Pokud chcete, stále můžete přispět, sbírka jede až do 7. 12. 2016. Když přispějete dosti, obdržíte nejenom bezpečnostní spodky, ale nabízejí dokonce spodky de luxe – patrně s vědomím, že opravdový hráč stejně hraje doma jen v trenclích či ve slipech.

„Základní věda o posrání se“, jak ji uvádějí autoři Outlastu, je založená na tom, že když se opravdu leknete, tak se poděláte. Ve volné přírodě to mělo smysl, za prvé se vám bez střevního obsahu lépe utíká, a za druhé je jistá šance, že si to predátor rozmyslí. Při leknutí se podělá většina savců, takže na tom bude něco univerzálního. Bezpečnostní spodky nám vlastně dovolují podělat se i v domácnosti společensky relativně přijatelným způsobem.

Dobrá tedy: Dnes máme pleny a v nejhorším můžeme hrát na záchodě, takže se při hraní můžeme podělávat opakovaně. Otázkou je, zda vás při hraní může postihnout něco ještě horšího. Několik hráčů už při hraní zemřelo, ale bylo za tím často vyčerpání, dehydratace anebo věk – někdo umře na čekané, někdo na rybách, někdo při hraní DOTA. Otázkou je, zda někdo může zemřít kvůli šoku při hraní.

Hry už nějaké to smrtelné skóre mají, i u nás si vybraly svoji daň už v devadesátých letech, ale převážně u osob, které stejně žily nezdravě a daly jim tak šanci zemřít mezi plechovkami vypité coly a horami nevyhozených vajglů. Hardcore hráčů jsem za život poznal dost – a zvláště ti starší dokázali dokonale zkombinovat běžnou práci s vytrvalým domácím hraním, na úklid a péči o sebe jim už ale energie nezbyla. Předpokládám, že nejeden padesátník klesne do náruči smrti během hraní hry – a zatímco jeho vajgl zůstane sevřen mezi rty v rigor mortis, plechovka s jeho oblíbeným energeťákem padne k zemi. A bude konec, dokonáno jest!

Je taková vize možná? Opravdu se to může přihodit? Ve skutečnosti se to už stalo. Kotaku v roce 2014 informovalo o šestadvacetiletém čínském hráči, který po třídenním herním maratónu utrpěl mozkovou mrtvici. Xiao Qiang hrál nepřetržitě v internetové kavárně, až se zhroutil. Na rozdíl od několika jiných nešťastníků ale nezemřel, pouze utrpěl infarkt, který vedl k částečné paralýze, poškození hlasových a mentálních funkcí. Rizikovým faktorem tu bylo nejenom vypětí a vyčerpání, ale i zvýšená tělesná váha.

Ke zdravotnímu stavu mladého muže nepřispěla ani jeho obliba ve smaženém jídle a sycených sladkých nápojích, což je docela zákeřná věc, uvážíme-li obsah cukru. Nechci a nemůžu být oprávněným hlasatelem zdravého životního stylu, ale osobně mi přijde, že herny nenabízejí zrovna vhodnou stravu a pití, zvláště energy drinky kvůli masivnímu obsahu cukru opravdu nejsou při dlouhodobém hraní vhodným nápojem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama