Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 5.9.2016
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.


Závěr

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Na Deus Ex: Mankind Divided můžeme číst spoustu stížností ohledně optimalizace. To je celkem oprávněné, ale hra se dá vyladit, že vypadá pěkně a přitom běží výrazně rychleji. Největší problém dělaly CHS stíny, které neuvěřitelně sestřelí výkon, přitom ve většině scén obraz moc neovlivní. Naopak jejich nastavení na plnou úroveň spíše uškodí, protože vypadají nereálně rozmazaně.

Nároky na paměť lze výrazně zredukovat snížením detailů textur. Ty jsou zde opravdu ve vysokém rozlišení a bez viditelného doskakování. Ale v tomto ohledu je pochopitelné, že majitelé 16 GB RAM se mohou nároků zhrozit, když tíměř celá paměť při hraní hry padne. Spolu se spuštěným prohlížečem webu (nejlépe paměťově náročným Firefoxem) může kapacita přestat stačit. Při testování jsem hrál jen samotnou hru a občas jsem se dostal na 12 GB obsazené paměti při hraní hry na detaily Ultra.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Celkem mě potěšilo rozumné škálování nastavení detailů pomocí profilů. Skoro bych i doporučil hru nastavit pomocí profilů detailů a pak podle rozboru maximálně doladit některé „přebytečné“ detaily (například Chromatic Aberattion nebo Motion Blur). Stejně jsem i já postupoval při hledání optimálního nastavení referenčních detailů pro GTX 960. Také nároky MSAA se díky rozboru vysvětlily. Takže MSAA je zde náročné, ale proč tomu tak je, již víte.

Hra až na extrémně dlouhé načítání běžela dobře i na slabší sestavě AMD. To ukazuje, že optimalizace hry není nejhorší. Vizuální stránka hry je pěkná, ale chybí ji stylizace jako tomu bylo v předchozím díle. Grafika se snažila být více realistická, a to jí podle mého názoru spíše škodí.

Deus Ex: Mankind Divided každopádně patří k těm lepším hrám, co zatím letos vyšly, a pokud vás předchozí díl bavil, tento nový si také oblíbíte. Hratelnost je stejně povedená a technická stránka hry není nejhorší a nároky hry odpovídají dnešní době, i když vzhledem k vizuální stránce by nějaké to fps navíc neuškodilo.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů



Tagy: deus ex: mankind divided  eidos montreal  square enix  denuvo  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.9.2016 07:50:06   78.102.246.xxx 481
No konečně test hry na který přísluší tomuto webu. Petře dík za skvělý test jen tak dál.
5.9.2016 09:15:41   185.99.176.xxx 223
Článek ok, škoda, že nejde zatím otestovat ještě denuvo on/off, jaký by byl rozdíl ve výkonu
5.9.2016 09:31:13   185.23.113.xxx 120
Tak toto treba na PCT !

dikes Peťo

No k hre :
ono sa furt treba pohrat s tym nastavenim,
co sa tyka napr. niekedy tych spominanych
tieňov a nap. nemam rad take chu... ako bloom a pod ...
5.9.2016 09:58:12   37.221.252.xxx 21
taky díky
5.9.2016 10:40:54   89.177.15.xxx 60
ty nároky na paměť jsou enormní, zajímalo by mě zda s DX12 půjdou dolů nebo opět nahoru. A to jsem si říkal po přikoupení 4GB modulu ke stávájícím 12GB že to ještě na dlouho postačí (no co ještě je volný jeden slot na 8GB...)
5.9.2016 11:26:32   37.221.252.xxx 00
Sem si ani nevšiml že by to bylo náročný na operační paměť. Musím zkontrolovat. Ona si ta aplikace vážně vezme přes 8GB? Jako že v taskmanageru vidíš využití paměti u DXMD tak vysoký?
5.9.2016 11:38:40   37.221.252.xxx 10
to DDR0...pořád mi vrtá hlavou jakou konfiguraci modulů momentálně máte...to je nějaký kočkopes?
5.9.2016 12:39:48   37.221.252.xxx 10
No ano . Dualchannel RIP Nevim jak moc se lidi navštěvující tyto stránky drží správného osazení pamětí... Jede to vůbec takhle zapojené v dualchannelu?
5.9.2016 13:12:05   89.177.15.xxx 01
4+4 je v dvoukanálu a 8GB samostatně. Až bude 8+8 a 4+4 tak to bude dual v obou párech
Prostě dokupováno dle potřeby a peněz...

P.S: mimochodem, všiml si někdo že má vyjít remaster Duka3D? Vím, že mnoho pamětníků už není, respektive už mají jiné zájmy než hraní, ale ta prohlášení na mě nedělají dobrý dojem. Pokud to nebude minimálně v grafice jako je DNF Forever tak to můžou zabalit, protože vylepšenou grafiku má i HRP pack a ten je zdarma. Za 20 éček si to pak můžou strčit někam....
5.9.2016 13:26:33   212.20.106.xxx 41
LOL mýtus Dual Channel a jeho neskutečného přínosu v praxi
5.9.2016 12:13:19   85.207.111.xxx 00
Mám poslední patch a pokud dám CHS On Off nebo Ultra, mám stále stejné. Mám to stále na Ultra i když dám Off. Dělá to taky někomu ? Mám 1070.
5.9.2016 12:13:46   85.207.111.xxx 00
Stále stejné FPS.
5.9.2016 18:13:49   37.221.242.xxx 00
Když dám exclusive fullscreen tak mi taky nejde měnit Hz monitoru. Vždy se vrátí na 60Hz. Ale Exclusive Fullscreen mi blbnul od začátku.
5.9.2016 13:24:09   46.229.123.xxx 101
Věřím, že kdyby autor článku neměl u sestavy AMD historický 320GB disk a použil něco novějšího (ať už plotny, nebo SSD) tak by mu hra nenačítala tak dlouho (kdo by to byl řekl, že?)
5.9.2016 14:42:55   37.221.252.xxx 30
Taky mě trochu překvapilo že můj letitej 3,5" 640GB Caviar Black dostal na prdel od novýho notebookovýho WD Black 500GB i HGST 500GB všechny 7200ot. A v sekvenci docela dost
5.9.2016 18:40:57   89.190.50.xxx 31
Škoda že ty srovnávací obrázky nejsou uvedeny i s vyšším rozlišení.

Docela mě zaujal rozdil v kapitole 4 Vliv nastavení s MSAA:
Čím to je že s vyšším MSAA mizí v pozadí ten jeřáb?
A pro změnu ty tyče co tam jsou vidět s tím červeným krytem nahoře zase na všech screenech vypadají skoro jako bez MSAA..
5.9.2016 19:22:56   88.100.168.xxx 20
Ty obrázky u MSAA jsou výřezy v 1:1 z celého obrazu (místo kde se vyskytovalo nejvíce hran). Ten jeřáb mizí, protože je ve v té vzdálenosti zjednodušen na transparentní texturu a v tomhle případě MSAA+TRAA způsobuje jeho mizení - jeřáb je méně vidět, ale jeho hrany v pohybu působí klidněji.
5.9.2016 21:02:41   89.190.50.xxx 21
@Ache: diky za odpoved. Ze se jedna o vyrez tak to lecos vysvetluje..

@Pc-**áč: Nevěřím! ...

=)
5.9.2016 19:42:22   89.102.137.xxx 01
Ahoj, v zaveru se pise, ze hra si na Ultra vzala i 12GB, hlavne diky texturam. Dotaz teda je, v jakem rozliseni textur?

Kolik RAM si to vezme ve fullHD a kolik ve vyssim rozliseni?
Tuhle hru casem planuji a mam 4+4(GB RAM, takze mam dva sloty volne a zajima me, zda na fullHD monitoru mi to bude stacit, pokud bych chtel hrat na Ultra?
5.9.2016 19:43:01   89.102.137.xxx 01
tam neni smajlik ale 8 v zavorce!
5.9.2016 20:34:04   188.175.34.xxx 22
Toto a 60GB na disku, se fakt posrali v kině... Tohle je věc, kterou fakt nemůžu vydýchat.
5.9.2016 21:16:56   188.175.34.xxx 21
Paměť chápu - všechna utopená v škálovatelné grafice, protože design zbytku musí plně zohledňovat minima, lokace a AI nelze takto škálovat. Přesto se nelze ubránit hořké pachuti - raději bych samozřejmě měl větší a zabydlenější lokace (davové scény) a lepší AI a vůbec chci aby DE byl pc exkluzivní...

Ale 60GB na disku vzhledem k rozsahu je fakt špatný vtip.
5.9.2016 21:28:42   188.175.34.xxx 13
Mám-li se rozhodnout na základě technologie a jejímu skloubení se základními idejemi gameplaye, tak asi sáhnu po MGS5.
6.9.2016 03:09:22   89.203.220.xxx 56
Slušný rozbor hry. Co se týče výkonu AMD sestavy vs zbytek světa (Intel+Nvidia), i v případě limitace CPU (1366x76 má o 5k dražší i7-6700 pouhých 8fps navíc, což je v podstatě rozdíl, který ve hře nepoznám.
Jinak pro 3 roky starou R9-290 je samozřejmě konkurence GTX780, která je už mimochodem, nejen v této hře naprostý propadák.
6.9.2016 07:54:19   212.20.106.xxx 11
Ano, to je důkaz toho jak strašně je to neoptimalizovaná hra.
6.9.2016 13:53:18   46.47.177.xxx 23
PRo někoho je propadák tohle, pro jiného zase fakt, že DE má s i7 6700 na 2.5ghz víc fps jak FX9590 na 4.5ghz.
Každý si něco vždycky najde
6.9.2016 19:09:49   89.203.220.xxx 41
No vidíš, a já trouba si myslel, že podstatný je poměr výkon/cena.
6.9.2016 20:12:40   37.221.248.xxx 13
Trouba to jsi na sebe ještě moc hodný Pokud někdo uvažuje o i7 jen na hry tak na to asi má a cenu neřeší, cenu/výkon řeší ten co na tu i7 nemá. Hodnotit výkon CPU podle jedné hry... no škoda dál něco psát
6.9.2016 20:28:34   89.203.220.xxx 50
Takže pokud si Intel za tenhle už tak předražený procák řekne třeba 20k tak mu ho vysolíš, protože na něj máš? Tak ano, v tom případě jsem trouba.
6.9.2016 21:15:08   37.221.248.xxx 04
Sláva diskuze uzavřena.
6.9.2016 21:53:48   89.203.220.xxx 30
Ano, konečně jsme se dostali jádru pudla.
6.9.2016 20:36:45   37.188.233.xxx 00
Pomer cena/vykon u jedne o nicem nevypovida, dawn engine bude pouzity maximalne tak u DE her coz znamena, ze dalsi bude tak za 2roky nejdrive.
A co se tyce toho pomeru cena/vykon tak zrovna fx9590 neni zadna hitovka
Kazdopadne o tom ten komentar nebyl
6.9.2016 20:13:08   88.100.168.xxx 00
GTX 960 ale v 1366x768 není limitovaná procesorem (v testované scéně) - na těch 76 fps omezuje výkon GPU. Stačí se podívat na všechny grafy. Jinak by GTX 980Ti nemohla dosahnout na 100 fps (ve FHD), kdyby to CPUčko limitovalo na 76fps.
6.9.2016 21:06:07   89.203.220.xxx 30
Potom se tady ale můžeme jen dohadovat, jaký vliv má na hru výkon CPU, pokud není k dispozici podobný test, jako např. zde: http://www.techspot.com/review/1235-deus-ex-mankind-divided-b enchmarks/page5.html
6.9.2016 21:19:09   37.221.248.xxx 13
Takže stará i3 na 3,7GHz je stejně výkonná jako top dělo od AMD na 4,7GHz Jj výkon/cena ještě do té rovnice zkus nacpat výkon/watt
6.9.2016 21:49:36   89.203.220.xxx 32
K tomu ani nepotřebuju "top dělo" od AMD, abych si zahrál jakoukoli hru naprosto plynule na nejvyšší detaily.
Ale když si koupíš i7, budeš mít o 7fps navíc. Ty na to máš.
7.9.2016 05:42:52   212.20.106.xxx 03
Tak určitě

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.