Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů
Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů
autor: Lukáš Kunce , publikováno 31.8.2016
Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů

Hra Deus Ex: Human Revolution patřila k nejlepším hrám roku 2011 a zároveň k nejpříjemnějším překvapením ze světa gamingu vůbec. Málokdo totiž plně věřil tomu, že by Eidos Montreal pod křídly japonského giganta Square Enix mohl přijít s právoplatným nástupem původního Deuse. A ono se to povedlo na výbornou.


Deus Ex: Mankind Divided je jednou z mála AAA her, která si nemyslí, že jsou hráči tupí, a nutí je trochu přemýšlet. Na své cestě za výjimečností bohužel zapomněl, že špičkovou hru dělá víc než povedený stealth a zábavný systém augmentací. Kromě toho a pocitu svobody pak v ničem dalším nenabízí víc než průměr. A je to velká škoda, protože tohla mohla být nezapomenutelná hra.

Nedlouho po vydání bude následovat nášup v podobě placených DLC, která snad rozumným způsobem uzavřou nakousnutý příběh. Ubránit se pocitu, že v základní hře něco chybí, je ale těžké. Obzvlášť, když Human Revolution byla dvakrát delší. A šlo to i bez mikrotransakcí.

Deus Ex: Mankind Divided
KLADY Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů ZÁPORY
Stealthová hratelnost Nezajímavý příběh
Konfliktní atmosféra Ploché postavy
Systém augmentací Přítomnost mikrotranskací

(7/10)

Pro fanoušky série je Mankind Divided povinnost a všechny recenze jim mohou být zcela ukradené. Přímočařejším hráčům ale vůbec nemusí sednout.



Tagy: hry  recenze  Deus Ex  fps  rpg  adventura  sci-fi  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.8.2016 09:57:57   81.19.3.xxx 72
Mám dohráno. Technické problémy nakonec žádné, hra je náročná, ale nakonec mi na ultra spadla pod 60 FPS vw Full HD asi na 2 místech na pár vteřin za 21 hodin hraní. Takže za mě toto O.K. (hráno na 980ti).

Hraje se to líp a vypadá to líp než Human Revolution, ale není to prostě ono. Příběh je fakt o ničem, nic se tam vlastně nestane a konec je úplnej vtip.

Takže prostě řemeslně skvěle udělané, ale takové prázdné ve finále, nic se tam nevyřeší. Původně prý měla být hra mnohem větší, ale rozhodli se to rozseknout na 2 hry a vzhledem k tomu, jak to nakonec vypadá, tak bych této zprávě i věřil. Je to škoda, protože to mohla být naprostá bomba. Takto je to spíš WTF.
31.8.2016 10:18:58   188.175.34.xxx 51
Jako největší nedostatek shledávám uzavřenost vůči moderské komunitě.

Chystám se to hrát, ale očekávání rozhodně přehnaná nemám - předchozí díl byl pro mě totiž až na výpravu zklamáním. Toužím totiž po opravdu hardcore mechanikách a mnohem větší hloubce - tohle je produkt pro masu, prostě plochý.
31.8.2016 17:51:56   188.175.34.xxx 21
Uvidíme co vyleze z CDP Cyberpunk 2077, nějakého pokroku v mechanikách a vyprávění se možná dočkáme od praotce Spectora v System Shocku 3.

Naivky můžou ještě doufat, že Ubi se pořádně zamyslí nad konceptem Watch Dogs a žánr posunou správným směrem.

Má někdo v hledáčku něco, co jsem opomněl? Nějaký nadějný projekt (sci-fi, technothriller)? Mám pocit, že jsem nabídku nejbližších let vyčerpal.
31.8.2016 18:17:23   87.236.197.xxx 10
System Shock remaster/remake


to bude fajne
31.8.2016 18:50:29   188.175.34.xxx 30
Ani ne... Nikam se to neposouvá... Myslím, že původní Deus Ex vsázel na bezprostřednost veškerého dění, snažil se ji rozvíjet. V HR bylo příliš cutscén, lokace byly příliš malé, osídlení úsměvné - nikam ten koncept neposunuli, všechno jen dále zploštili.

V prvním System Shocku se prostě geniálně vypořádali s NPC - designové rozhodnutí, které definovalo žánr "shock", ale patří do minulého století, hardwarového středověku. Deus Ex jsem vnímal jako posun, skrze důraz na NPC a bezprostřednost vyprávění, událostí - ale následovníci tuhle nótu totálně přehlíželi, nebo na to prostě neměli (konzole) - občas mám chuť Eidos za nakládání s touhle značkou zažalovat.

Dvacet a více let staré koncepty - a jeden krok kupředu, dva kroky nazad.
1.9.2016 00:09:15   88.100.171.xxx 00
Myslim, že po tom co CDP vytvořilo za svojí existenci bude i další hra velmi dobrá.
31.8.2016 15:29:09   79.124.59.xxx 141
- Nezajímavý příběh
- Ploché postavy
- Přítomnost mikrotranskací

hm, takze asi stejne jako 95% dnesnich her sracka na ntou
31.8.2016 19:30:24   89.102.144.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.8.2016 20:47:44   217.30.64.xxx 83
No, zrovna před pár dny sem viděl videorecenzi od Rosse Scotta v rámci Ross's Game Dungeon, viz http://www.accursedfarms.com/ (těm co znají jeho machinimu asi netřeba představovat). To byl původní Deus Ex a pak záhy následován Invisible War.

Vona je fakt jedna věc být honem první…ale já radši napíšu pořádnou hutnou recenzi tři, pět měsíců po vydání, než šest stránek o dvou až čtyřech odstavcích celkem o ničem, byť druhej den. Když se tohleto shrne na délku, jakou to má mít, čili dvě až tři stránky, tak tomu se na jinejch webech říká zpráva, nebo rychlovka a tak. Recenze ani smykem.

Tak možná radši i počkám pár let na Rosse, aspoň se něco dozvím. Stejně si to nepoběžím koupit za litr nebo dva až to vyjde, abych to hrál ve slušným rozlišení na minimání nastavení, nebo upgradoval na grafiku za dalšího bůra. Nakonec teda jak stále tvrdím, vypadá to sice hezky, ale to je všechno, hratelnost, nápad i příběh s pravděpodobností hraničící s jistotou stojí za CENZURA. Tak jen doufám, že mi sem zase fanatici co „na to maj“ poběží povykládat, jak vo tom nic nevím a vůůůbec není pravda, že kvalitních her už dneska vychází jen totální minimum. Zatímco mezi lety 95 a 2005 vycházela jedna pecka za druhou, u kterejch už dneska studia co to koupila akorát tyjí z původního dobrýho jména a to je tak asi všechno.

Zejména mi utkvělo v paměti to, co Ross v původním Deus Ex vypíchl - zaměření na problém, kterej je posledních několik desetiletí hodně aktuální (distribuce bohatství ve společnosti). To dává příběhu skutečně úplně jinej příběhovej level, jak ve videu říká. Skvěle to zasadil do skutečnosti a už to, že autoři vůbec něco takovýho otevřeně implementovali do hry - a už v roce 2000 - je něco, co z té hry dělá unikát. Fakt, že to v rámci hezkejch screenshotů a zaměřením na konzole totálně posrali v Invisible War, tak o tom tu není ani slovo, předpokládám, že tohoto jsou následující díly prosté totálně a v rámci jména frančízy už z toho padají jen tuctové, příběhově naprosto vyprázdněné výškrabky. Nakonec vlastně ale hlavně tipuju, že autor původní Deus Ex-y ani nehrál, tak o tom nemá ponětí, proto to tom nepíše. Zná už jenom dnešní produkci a přístupuje k tomu sterilně jako k další z mnoha dalších prázdných stříleček.
31.8.2016 22:02:45   188.175.34.xxx 50
Já "tajně" doufám, že se sci-fi bude další velký projekt Warhorse. Utilitární akce, rpg a stealth mi dokonale zapadá do fungování lokací a otevřenosti světa z Mafie, nebo Watch Dogs.

Vždycky jsem snil, že budu mít v Deus Ex minimálně jedno vozidlo (náležitě otevřený a zabydlený svět).
1.9.2016 10:16:26   64.137.196.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.9.2016 02:12:00   89.24.4.xxx 10
Tak ještě vyšla i videorecenze na Human Revolution…no je to šrot.
1.9.2016 00:09:56   88.100.171.xxx 40
..je myslim jasné, že Deus Ex je jen jedno a to první. A zbytek holt nikdy nedosáhne.
1.9.2016 09:53:53   217.196.116.xxx 00
Ohledně zmrvené češtiny ve hře, doporučuji skouknout poslední Fight Club na Games.cz, kde se k tomu vyjadřuje český překladatel, který na českém překladu a dabinku spolupracoval .... Jinak, dělal jsem půl roku s polákama(výroba obchod) a úplně to chápu....
9.9.2016 21:53:14   109.81.211.xxx 11
Tak jsem se dival na testy dx12 u teto hry a slavna gtx 1080 dostava na zadek od fury x a nezapomente mi davat palce dolu! staci si napsat do google a hned to mate... jen tak dal... toto me stale vice utvrzuje ze Vega bude super brutalni vec a zadna gtx Pascal se tomu nevyrovna... smejdi z nVidie mate naslapnuto ke konci

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.