DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Reflections Quality

Nastavuje kvalitu odrazů okolí na lesklých površích. Jako jeden z mála detailů má viditelný vliv na výkon, ale také si lze rozdílů v obraze snadno všimnout, takže detail snižte až jako jeden z posledních. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením je 74 fps vs. 78 fps ve scéně na začátku hry.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Particles Quality

Nastavuje kvalitu částicových efektů – různé výbuchy, kouře a nebo časté jiskry. Při nastavení Ultra jsou částicové efekty mnohem bohatší a výkon přitom nijak výrazně neubírají. Rozdíl ve výkonu mezi Ultra a Low úrovní je pouze 67 fps vs. 69 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Compute Shaders

Tento přepínač je tak trochu neznámou volbou. Při aktivaci se v obraze nikde nic nezměnilo (ne v několika scénách, které jsem zkoušel), ale občas narostl mírně výkon. Takže volbu doporučím ponechat aktivní. Ve scéně na obrázku byl rozdíl ve výkonu  65 fps vs. 66 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Motion Blur Quality

Pokud jste se v sekci nastavení Video rozhodli, že budete hrát s aktivním Motion Blur efektem, tak zde si můžete nastavit jeho kvalitu. Rozdíl ve výkonu mezi nízkou a vysokou kvalitou je na úrovni chyby měření, takže bez obav to nastavte na Ultra. Efekt je pak více vyhlazený.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama