Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

19. 4. 2016 03:00 43

Seznam kapitol

1. Quantum Break – selže čas i hardware 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – volumetrické světla, stíny 5. Vliv nastavení – textury, SSAO, odrazy
6. Vliv nastavení – efekty, osvětlení, vyhlazování 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.

Reklama

Effects Quality

Detail nastavuje kvalitu efektů. V tomto případě by se mělo jednat hlavně o efekty časových poruch, které se opravdu mírně zhorší při nastavení na Medium. Vliv na výkon je nízký, takže snížit tento detail vám k vyššímu výkonu nepomůže – 32 fps vs. 33 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Medium)

Global Ilumination

Efekt má ovlivnit kvalitu odražených světel od světlých povrchů. Vliv na obraz je však zanedbatelný ve většině hry, takže efekt klidně snížit na úroveň Low můžete. Problém je ten, že s výkonem se také nic výrazného nestane. Rozdíl je pouze 38 fps vs. 40 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)

Anti-Aliasing

Pokud se podíváte na obrázky v plném rozlišení (například ty rozkliknutelné v kapitole maximální vs. minimální detaily), všimnete si, že hra působí velice rozmazaně. To by na první pohled mohlo indikovat použití nějakého mizerného vyhlazování hran pomocí post-procesingu. Toto rozmazání obrazu ale není způsobeno vyhlazováním hran, ale dopočítáváním obrazu z nižšího rozlišení. Ano, hra při nastavení 1920 × 1080 nerenderuje nativně v tomto rozlišení, ale v pouze 2/3 nastaveného rozlišení (v 1920 × 1080 se tedy jedná o rozlišení 1280 × 720). 

Vyhlazování hran je ve hře řešeno pomocí MSAA, všimněte si například dokonalejšího prokreslení drátů elektrického vedení. Vliv na výkon je celkem nízký – pouze 26 fps vs. 29 fps

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama