Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
Crowd
Pokud máte rádi jízdu po prázdné krajině bez zbytečných fanoušků závodů rally všude kolem trati, můžete detail nastavit na OFF. Jinak je ale vliv na výkon nevelký – 83 fps vs. 88 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Cloth
Jako předchozí detail, má vliv na okolí tratě. Tímto detailem nastaveným na OFF odstraníte jakékoliv vlajky kolem tratí. Vliv na výkon je také nízký - 89 fps vs 94 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Ambient Occlusion
Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Jaká metoda AO je ve hře použita, uvedeno není.
Vliv na výkon je průměrný – mezi maximem a minimem je rozdíl 81 fps vs. 98 fps. Rozdíl ale poznáte i v obraze, někde velmi výrazně.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Advanced Ambient Occlusion
Druhá volba pro Ambient Occlusion aktivuje nebo deaktivuje přesnější stínování. Vliv na výkon je o něco nižší než v předchozím případě – 81 fps vs. 93 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Mirrors
Volba ovlivňuje kvalitu obrazu ve zpětných zrcátkách jak můžete vidět na následujícím obrázku. Vliv na výkon je velmi nízký, takže detail není nutné snižovat – 69 fps vs. 71 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)