Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
Night Lighting
Nastavení kvality osvětlení v nočních závodech. Nejzásadnější rozdíl je v chybějících stínech, pokud volbu nastavíte na minimum. Vliv na výkon není nijak vysoký – pouze 64 fps vs. 70 fps. A samozřejmě ve dne je rozdíl nulový.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Shadows
Nastavuje kvalitu stínů. Ty, stejně jako ve většině ostatních her, mají výrazný vliv na kvalitu obrazu i výkon. V případě snížení na minimum jsou stíny nahrazeny jen velmi jednoduchým stínováním. A rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením byl 71 fps vs. 92 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Advanced Fog
Volba přidává do obrazu vylepšenou mlhu. Tu lze nejlépe vidět na zasněžených tratích. V testované scéně, kde je vidět vliv na obraz nejlépe, se však vypnutím mlhy snížil i výkon – z 54 fps na 52 fps. Doporučuji tedy mlhu nechat aktivní, obraz vypadá lépe a běží to i plynuleji.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Particles
Nastavuje kvalitu, nebo úplně vypíná částicové efekty. V závodní hře se tedy hlavně jedná o kouře a prach od pneumatik. Vliv na výkon je celkem nízký – 75 fps vs. 80 fps. Snižovat tento detail je tedy nesmysl.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Weather
Další zajímavý detail. Nastavení pro kvalitu počasí má stejný efekt jako volba Advanced Fog. Když detail snížíte, snížíte si i výkon. Vliv obraz je třeba za deště (testováno na trati Powys, Wales) velmi nízký a rozdíl ve výkonu je 63 fps vs. 59 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)