Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 12

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

To, že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Dirt Rally podporuje MSAA vyhlazování, takže by bylo možné zkusit aktivovat TRAA. Jenže tato hra již i v základu vyhlazování transparentních textur využívá. Je zde použita jen jednodušší metoda multi-sample, ale i ta funguje dobře. Problémem je spíše kvalita samotných transparentních textur na grafikách AMD.

Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16xHQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjímky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez vyjímek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Nvidia grafické karty:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Dirt Rally. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


 

A jak se obraz při 16× HQAF změnil proti in-game nastavení? Rozdíl celkem poznat je! Je vidět, že hra při nastavení AF v menu na Ultra nenastavuje plný 16x AF, ale nějaký nižší stupeň. Po aktivaci maximálního možného stupně AF přes ovladače se více zostří vzdálenější textury. Také dojde k lepšímu prokreslení transparentních textur.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x×HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

A výkon? Ten se nijak výrazně nezmění. Na GTX 670 byl rozdíl mezi in-game AF a 16xHQAF pouze 85 fps vs. 84 fps. Aktivaci 16× HQAF tedy v této hře doporučuji. Výkon vám neukrojí a celkem znatelně se zlepší ostrost vzdálenějších textur.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama