Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Just Cause 2 před více než pěti lety přinesl nejen obrovskou herní plochu, ale také velmi pokrokovou grafiku s GPGPU efekty. Pokračuje třetí díl ve stopách svého předchůdce? Poběží vám se sníženými detaily i na slabším hardware? V tomto rozboru se opět podíváme na všechna nastavení a jejich vliv na výkon.
Global Illumination
Tento efekt přidává do obrazu simulaci odrazu světel. Každý světlý objekt se tak chová jako světelný zdroj co může nasvítit své okolí. Simulace je to velice jednoduchá a nepřesná, ale funguje místy velice dobře. Na následujícím obrázku si všimněte, jak zadní stěna domu odráží světlo na skálu za ním. To samé platí i pro odraz světla od světlého chodníku na postavu.
Efekt vyžaduje slušnou porci výkonu vaší grafické karty, v našem případě to bylo 51 fps vs. 57 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Screen Space Reflections
Přidává do hry odrazy okolí na vodní hladinu a jiné lesklé předměty. Největší vliv na obraz má tedy za deště nebo v blízkosti vodních ploch.
V testované scéně byl rozdíl při aktivaci efektu pouze 43 fps vs. 45 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Bokeh Depth of Field
Volba přidává do obrazu efekt hloubky ostrosti. Ten se vyskytuje jen tam, kde dává smysl. K vidění je jen v animacích anebo při míření sniperkou na nějaký bližší objekt. Vliv na výkon při míření na následujícím obrázku byl 56 fps vs. 58 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)