Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4
Seznam kapitol
Just Cause 2 před více než pěti lety přinesl nejen obrovskou herní plochu, ale také velmi pokrokovou grafiku s GPGPU efekty. Pokračuje třetí díl ve stopách svého předchůdce? Poběží vám se sníženými detaily i na slabším hardware? V tomto rozboru se opět podíváme na všechna nastavení a jejich vliv na výkon.
Anti Aliasing
Hra navazuje na řadu her bez podpory MSAA. K dispozici jsou jen post-processing metody FXAA, SMAA a SMAA T2x. Všechny mají jedno společné – obraz vyhlazují až po hotovém renderu. Výhodou je nízká náročnost, nevýhodou pohyb obrazu. Při pohybu obraz vypadá téměř stejně jako bez vyhlazování.
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.
Jak vidíte, tak i SMAA T2x má velmi malý dopad na výkon. Bohužel v této hře se jej nepovedlo dobře realizovat (jako například v Call of Duty Black Ops 3). V jiných hrách se jedná o zatím nejlepší volbu post-process vyhlazování, zde je to volba nejhorší. Proč? Protože rozdvojuje hrany a způsobuje duchy kolem pohyblivých objektů.
Jediná možná volba je tedy FXAA nebo SMAA. Rozdíly můžete vidět na následujících obrázcích.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování SMAA:
Vyhlazování SMAA T2x:
Gamma
Tímto posuvníkem nastavujete gamma křivku obrazu. Na kvalitních IPS monitorech křivku není nutné měnit. Obecně je lepší gamma křivku, jas a kontrast měnit na výstupním zařízení, než softwarově. Pokud, ale váš monitor volbu nemá a potřebujete ji upravit, tak se můžete dočkat změn v následujícím rozsahu.
Výkon na vliv je nulový – mění se až výstup obrazu (rozdíl zachytí Fraps, MSI Afterburner nikoliv)
Nastavení posuvníku na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)