Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 11. 2015 05:00 46

Seznam kapitol

1. Creation Engine na hranici svých možností 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení - vyhlazování, AF, textury 5. Vliv nastavení – Stíny, stopy po střelbě, světla 6. Vliv nastavení – Nvidia Godrays, DoF, SSAO
7. Vliv nastavení – odrazy, déšť, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – vykreslovací vzdálenost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.

Reklama

Vykreslovací vzdálenost různých objektů má v menu nastavení detailů vlastní záložku. Jak ale sami uvidíte, vliv na výkon těchto detailů je až nečekaně nízký ve vetšině hry. Tyto detaily spíše ovlivní výkon procesoru.

Object, Actor, Grass, Item Fade

Ty to čtyři položky je jako jedíné grafické detaily možné nastavit přímo ve hře. Jednotlivé posuvníky mají vliv na omezení vzdálenosti vkresování těchto objektů:

Object Fade

Snižuje vykreslování všech menších dekorativních objektů jako jsou například trubky, antény nebo elektrické skřínky na budovách. Největší vliv na výkon jsem znamenal přibližně  60 fps vs. 62 fps.

Actor Fade

Omezuje vzdálenost vykreslování postav. Vliv na výkon je neznatelný.

Grass Fade

Nastavuje vzdálenost vykreslování trávy. Má největší vliv na obraz a výkon mimo městské části. Jako jediný z těchto detailů má výraznější vliv na výkon. Vetšinou rozdíly na úrovni 50 fps vs. 54 fps.

Item Fade

Nastavuje vzdálenost vykreslování všech objektů co můžete nosit ve svém inventáři. I na simulované scéně, kde jsem na chodník vysypal celý inventář plus to co jsem měl schováno ve skrýších, byl vliv na výkon na úrovni chyby měření – vliv bude mít až na slabších procesorech.

Jaký je rozdíl mezi všemi posuvníky na maximum a na minimum, můžete vidět na následujícím obrázku (předměty na chodníku jsou vysypané věci z inventáře). A rozdíl ve výkonu byl pouze 51 fps vs. 56 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Distant Object Detail

Nastavuje vzdálenost a kvalitu vykreslování objektů v pozadí. V místech, kde je velký rozhled do dálky, je vliv na obraz velký. Výkon mezi nastavením Ultra a Low je pouze 55 fps vs. 58 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Object Detail Fade

Poslední detail v té samé testované scéně neudělal s výkonem a obrazem nic. Měl by nejspíše měnit kvalitu bližších předmětů, ale nic takového jsem v žádné prozkoumané části mapy nezaznamenal.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama