Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.
Vykreslovací vzdálenost různých objektů má v menu nastavení detailů vlastní záložku. Jak ale sami uvidíte, vliv na výkon těchto detailů je až nečekaně nízký ve vetšině hry. Tyto detaily spíše ovlivní výkon procesoru.
Object, Actor, Grass, Item Fade
Ty to čtyři položky je jako jedíné grafické detaily možné nastavit přímo ve hře. Jednotlivé posuvníky mají vliv na omezení vzdálenosti vkresování těchto objektů:
Object Fade
Snižuje vykreslování všech menších dekorativních objektů jako jsou například trubky, antény nebo elektrické skřínky na budovách. Největší vliv na výkon jsem znamenal přibližně 60 fps vs. 62 fps.
Actor Fade
Omezuje vzdálenost vykreslování postav. Vliv na výkon je neznatelný.
Grass Fade
Nastavuje vzdálenost vykreslování trávy. Má největší vliv na obraz a výkon mimo městské části. Jako jediný z těchto detailů má výraznější vliv na výkon. Vetšinou rozdíly na úrovni 50 fps vs. 54 fps.
Item Fade
Nastavuje vzdálenost vykreslování všech objektů co můžete nosit ve svém inventáři. I na simulované scéně, kde jsem na chodník vysypal celý inventář plus to co jsem měl schováno ve skrýších, byl vliv na výkon na úrovni chyby měření – vliv bude mít až na slabších procesorech.
Jaký je rozdíl mezi všemi posuvníky na maximum a na minimum, můžete vidět na následujícím obrázku (předměty na chodníku jsou vysypané věci z inventáře). A rozdíl ve výkonu byl pouze 51 fps vs. 56 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Distant Object Detail
Nastavuje vzdálenost a kvalitu vykreslování objektů v pozadí. V místech, kde je velký rozhled do dálky, je vliv na obraz velký. Výkon mezi nastavením Ultra a Low je pouze 55 fps vs. 58 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Object Detail Fade
Poslední detail v té samé testované scéně neudělal s výkonem a obrazem nic. Měl by nejspíše měnit kvalitu bližších předmětů, ale nic takového jsem v žádné prozkoumané části mapy nezaznamenal.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)