Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 11. 2015 05:00 46

Seznam kapitol

1. Creation Engine na hranici svých možností 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení - vyhlazování, AF, textury 5. Vliv nastavení – Stíny, stopy po střelbě, světla 6. Vliv nastavení – Nvidia Godrays, DoF, SSAO
7. Vliv nastavení – odrazy, déšť, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – vykreslovací vzdálenost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.

Reklama

Antialiasing

I Fallout navazuje na trend moderních her a tak není dostupné MSAA vyhlazování, ale pouze post-processing metody. Ty jsou zde k dispozici dvě: FXAA a TAA.

Vyhlazování FXAA asi není třeba představovat, znát jej můžete z většiny her – jedná se o post-processing metodu vyhlazování od Nvidie. FXAA je známé svojí nenáročností, ale zároveň nízkou kvalitou. Na výkonu se FXAA v testované scéně nijak měřitelně neprojevilo rozdíl mezi vypnuto a FXAA byl 56 fps vs. 56 fps.

Vyhlazování TAA je o něco zajímavější. Také se jedná o post-processing metodu, ale k vyhlazování obrazu se využívají i data s předchozích snímků. Na statickém snímku vypadá o něco lépe než FXAA - dokáže vykreslit více detailů, jak můžete vidět na následujících obrázcích – zaměřte se hlavně na prokreslení větví stromů a drátů v pozadí.

Největší rozdíl proti FXAA je ale v pohybu. Zatímco s FXAA v pohybu textury šumí jako bez vyhlazování, s TAA je pohyb klidný jako při aktivním MSAA + transparentní vyhlazování. Nevýhodou je mírné rozmazání obrazu v pohybu. Také tenké linie (například dráty vysokého napětí) nedokáže vyhladit tak jako MSAA, ale vyhladí je lépe než FXAA nebo běžné SMAA metody.

Rozdíl výkonu mezi aktivním vyhlazováním TAA a vypnuto je 54 fps vs. 56 fps. A jak jednotlivé metody vyhlazují statický snímek, můžete vidět na následujících výřezech 1:1.

Bez vyhlazování:

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování FXAA:

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování TAA (Temporal Anti-Aliasing):

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Anisotropic Filtering

Anisotropní filtr ovlivňuje kvalitu vzdálenějších textur od kamery. K dispozici jsou všechny dostupné úrovně od vypnuto po 16×. Vliv na výkon je jako vždy celkem nízký, takže doporučuji nastavit 16×. Mezi vypnuto a 16× je rozdíl 61 fps vs. 63 fps. Rozdíl v kvalitě obrazu je jako vždy velmi výrazný.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení 16x (po najetí myší se zobrazí OFF)

Texture Quality

Nastavení by mělo ovlivnit kvalitu textur. K dispozici jsou volby Ultra, High a Medium. Rozdíl mezi Medium a Ultra je v nárocích na paměť nepostřehnutelný. Na Ultra se maximum vytížení paměti VRAM na GTX 980 Ti pohybovalo kolem 2,2 GB, a při medium nastavení maxima dosáhly 2 GB. Nastavení totiž neovlivňuje rozlišení textur, ale pouze velikost cache pro jejich streamování.

Vliv na výkon, velikost zabrané paměti a na obraz je neznatelný. Nastavením na Medium tedy nic z HW nároků neušetříte. Nastavení tedy asi čeká v budoucnu nějaká oprava. Snížení kvality textur by jistě pomohlo ke snížení nároků na paměť RAM i VRAM.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama