Fallout 4: Ubylo RPG, přibylo akce, skvělá atmosféra zůstává |
autor: Radek Friedrich , publikováno 16.11.2015 |
Seznam kapitol |
---|
1. Historické ohlédnutí |
2. Hrdina ve spárech zlé vlády |
3. Doma je doma |
4. Rytíř ve zbroji zakutý |
5. RPG systém |
6. Boj o život |
7. Hodnocení |
Báječný svět po jaderné apokalypse se poprvé představil v roce 1997. I když se od prvních dílů změnila série k nepoznání, i po téměř dvaceti letech stále nabízí nezapomenutelné dobrodružství zaplněné radiací, mutanty, bojem o holý život i proměnu rozlehlé mrtvé pustiny v ostrůvky prosperující civilizace.
RPG systém
Špatná zpráva pro milovníky starého systému – všechny oddělené RPG složky se sloučily do jediné a po dosažení vyšší úrovně dostáváte jeden bod, který můžete investovat buď do základní vlastnosti (síla, charisma, štěstí...) nebo do některé ze specifických dovedností (hackování, zabíjení ze zálohy, vyšší nosnost...).
Hackování je minihra na způsob mastermindu
Je to velké zjednodušení a docela chápu rozčarovaní pamětníků, kteří byli zvyklí rozdělovat si bodíky do různých perků a dovedností. Nový způsob ale není úplně špatný, na každou základní vlastnost je vždy navázána větev daných dovedností, které mohou být ještě omezeny dosaženou úrovní. S inteligencí 1 tak například nemůžete investovat do hackování složitějších terminálů, pokud chcete v Power Armoru rozdupávat nepřátele, budete muset dotáhnout sílu na 10. Po světě jsou navíc různě poschovávané časopisy, jejichž nález vám něco přidá. Ať už je to nepodstatná věc jako nový sestřih nebo naopak procentní zvýšení kritického zásahu.
Přehledná tabulka, ve které investuje body do vylepšení postavy
Mezi dovednostmi najdete i takové, které upravují vlastnosti vašich společníků. Ti jsou důležitým zpestřením vašeho putování – pomáhají vám v boji, můžete je vyslat jako spojku mezi osadami a dokážou i unést nějaký náklad, když už máte plné kapsy. Nejde nutně jen o lidi, můžete cestovat i ve společnosti psa, robota nebo mutanta.
Parťáka vám mohou zranit, umřít ale nemůže