Might & Magic Heroes VII: Ještě jeden tah a jdu spát! |
autor: Lucie Jiříková , publikováno 8.10.2015 |
Seznam kapitol |
---|
1. Když se kult rozroste je to vždy sporné |
2. Stále se hraje na tahy |
3. Šest frakcí, šest různých her |
4. Klasický HoMaM mix, až na to rozhraní |
5. Grafika jako před deseti lety |
6. Shrnutí, závěrečné hodnocení |
Might & Magic Heroes VII má být dílem, díky němuž zapomeneme na perfektní třetí díl. Posunutá betaverze hry však naznačila, že zdaleka ne vše bude tak perfektní, jak si tvůrci z Limbic Entertainment představovali. Dočkali jsme se happy endu, nebo i tento díl bude stát na půl cesty s tím, že tvůrci ho budou ladit ještě dlouhé měsíce po vydání?
Might & Magic Heroes VII je pro mě obrovským zklamáním. Tahle hra měla být velkou poctou třetímu dílu. Namísto toho se stala jednou z nejhorších her v sérii, což u titulu, který se chce pouze inspirovat něčím dřívějším, opravdu nechápu.
Taktéž nechápu, proč se někdo snaží o „dynamické videosekvence“ a vůbec o pokročilou 3D grafiku, když na to nemá rozpočet a evidentně ani cit a nadání. Před tím, co Limbic Entertainment vypustili na svět, utečou slabší povahy vyhodit svoji večeři. Sice si uvědomuji, že downgradovat z 3D do 2D by se s úspěchem také nesetkalo, ale ať mi nikdo netvrdí, že s omezeným rozpočtem se nedalo vyrovnat s větší grácií. Už jenom ty barvy.
Pokud patříte mezi skalní fanoušky série, Might & Magic Heroes VII si nejspíš nakonec stejně koupíte. Já vám to ovšem vůbec nedoporučuji a to zvlášť za zaváděcí cenu a nyní, když hra ještě nemá za sebou potřebné záplaty. Bude jich potřebovat hodně, tak si alespoň počkejte na první slevy. A vy ostatní, vy dejte ruce pryč a sáhněte po pětce nebo trojce. Stojí pár dolarů a pobaví vás mnohem víc.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
že autorka píše jak prase zadní nohou, popisuje hru jak babička na penzi, na ukázku škaredé grafiky (prý úplné minimum) použitje maximální přiblížení postavy a není ani schopná napsat, kolik fps jí to jelo - WOW - jsem uchvácen
1) já tu hru v komentáři nijak nehodnotil ty lumíku - nauč se ve svejch imaginárních letech konečně číst/chápat
2) dopělej čtyřicátník a koupí si tento typ hry hned po vydání ?
3) grafiku dle dostupných videí a screenshotů posoudí každej - na HOMMM je to standard
4) autorčiny recenze bohužel nikdy žádnou podstatu neměly - ale zřejmě jsou holt cíleny na cílovou skupinu lama+
1, Do tohohle se vám nebudu plést.
2, Je to s podivem, ale 6 jsem si koupil krátce po vydání. 7 si asi nekoupím vůbec, protože ta investice nemá smysl. Přitom mám doma prakticky všechno z HoMM serie, včetně 3 HD, kterou jsem za 15Eur pustil jenom dvakrát.
3, Grafika je opravdu tragicky prázdná a HoMM hodně podprůměr. Navíc layout je prakticky zkopírovaný z 6. Přitom už v 1440p na to nestačí ani GTX770 a o 4K ani nemluvím.
4) Když odhlednu od balastu, nepřesností v textu a jejího rádoby vtipného básnického střeva, tak v jádru musím s Jiříčkovou souhlasit. Dokonce bych řekl, že byla ještě moc mírná, protože HW náročnost rozhodně není tak malá jak píše. Kromě problémů s grafikou jsem ji na notebooku mohl dát proti 7 protivníkům 15 min pauzu, než to moje i5 4500U spočítalo. Přetaktované i5 3750K to dávalo do 5 minut, ale i tak je to dost šílené.
Můj závěr je, že tenhle čtvrtý "návrat ke kořenům" je asi největší vřed série.
Já mám se všemi 3D HoMaM vlké problémy, bojiště ještě v pohodě zvládám, ale pohyb po mapě mi přechodem do 3D značně znepřehlednilo situaci, proto jsem žádnému z těch nových dílů nepřišel na chuť. Je otázkou do pranice jestli je problém v samotném přechodu do 3D, nebo jestli je to otázka práce grafiků (kteří tam dle německého settleřího vzoru chtějí naplácat co nejvíce kudrlinek).
Jako by jsme neměli stejných případů až až. Heroes jednoduše degradovali na status indie her.
Add vždyť to vydává Ubisoft, koho to ještě překvapuje?
Pokud chci jakous takous objektivitu hodnocení, musím těch recenzí přečíst velké množství a i tak tato objektivní pravda se nemusí shodovat s tou mojí subjektivní, kterou budu mít po hraní hry.
Osobně bych nadával spíše na recenzenty, u kterých se evidentně psaní recenze stalo součástí PR vydavatelů a kde má recenze za cíl pouze dělat reklamu dané hře. Pokud je recenze kritická, mám alespoň pocit, že tak tomu není a je to opravdu vlastní názor autora s kterým prostě jen nemusím souhlasit.
Zbytek hry z hlediska hratelnosti a designu nemá nějak problém. A v podstatě to je docela dost dobré. Oproti HoMaM 3 je to kapku pomalejší (nicméně snesitelné).
Mimochodem na město stačí kliknout a pak kliknout na tu malou ikonku města, která je nad tím označeným městem.
Ano UI není nějak úžasné (alespoň co se měst týká), ale kromě toho je vcelku v pohodě.
Limbic dělal co mohl, nevim co kdo čeká od hry s naprosto minimálním rozpočtem. Ubisoftu je naprosto jedno jak to dopadne, pro ně je důležitý akorát ten prvotní cashgrab a tím to hasne.
Stejně jako u MM X nejspíš plánují tuhle sérii zrušit, jakmile to dle nich nebude rentabilní. Jen doufám, že pak prodají práva někomu kdo má mozek a schopnosti (finance dodají fanoušci klidně přes crowdfunding).
Hra sama o sobě není špatná, kromě bugů a AI je naopak vlastně dosti dobrá. Po pár patchích nejspíš bude i dost fajn.
Redakce na ctenare uplne kasle. Dost mozna ji i zachranuje, a klika plusove body...x mesicu se tu ctenari snazi davat minusy, a odebirat 0,30Kc proti 0.50Kc a dost casto jsou ty jeji ho*na clanky v minusu...ale i tak.. stale tu je...
takze nam davaj jasne najevo. snazte se jak chcete..jste nam u prd*le... asi jako nase vlada. Takze rezignuju. Nectu to... cista ignorace teto holcicky
Btw, rict, ze hra ma dva problemy a ze jednim z nich jsou bugy, je celkem legracni.
Jsem milovnikem znacky. Trojka a petka(po vsech patchich a DLC) jsou perfektni. Ale tohle...
Ono Poláci dokázali vydat ultra titul, kde ty západní AAA tituly vypadají jako hnůj pro další zpracování.
Tahle hra má dobrý základ, vše ostatní je jaksi "špatně".
Hrával sem HoMaM 2,3,4,5... no a 6ka byla jasný náznak odpadu. (konvertovaní hradu byla totální perverzita)
Naštěstí v 7 to není, hra je vcelku hratelná, ale odladěnost, UI, celkový dojem je na hraně hratelnosti. HoMaM by měl nejspíše projít proměnou jako restart série TombRaider. Takhle dělají z HoMaM jen hru, nad kterou bude mladá generace ohrnovat nos.
Jednoduše řečeno, Ubisoft si koupí obraz "MonaLisa" a přibarvuje na ní řetízky, prstýnky, brejličky, kšiltovku a přitom nehledí na to, že už všechno dávno zničil tím, že to vůbec dostal do ruky.