Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Decals

Tento detail má téměř nulový vliv na výkon. Rozdíly jsou v rámci chyby měření i tam kde má viditelný vliv na obraz. A o co se jedná? Pouze o vykreslování různých značek jako například na následující scéně.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Motion blur

A je tady náš oblíbený detail, který můžete znát i z předchozích her jako... Prostě doporučuji nastavit OFF pokud z obrazu v pohybu nechcete mít mazanici.

Vliv na výkon je na úrovni 48 fps vs. 49 fps. Z pochopitelného důvodu nemůžou sedět následující obrázky přesně na pixel.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Soft particles

Pamatujete si Bioshock? Pokud ano, tak už asi tušíte. V této hře se objevil efekt soft particles poprvé a od té doby se stal běžným standardem ve všech hrách. Jedná se o reálnější vykreslování částicových efektů – hlavně kouřů. Efekt umožňuje plynulou kolizi částicového efektu s jiným povrchem. Vytvoří se plynulý přechod. Pokud detail vypnete, tak se v takovém případě částicové efekty ořezávají o povrch ostře.

Důvod vypínat soft particles není žádný, protože vliv na výkon jsem nezaznamenal nikde více než 1 fps. Na ukázce si všimněte, jak se kouř z ohně ostře zařezává do povrchu... Jo to byly časy, když jsme tohle vídali ve všech hrách.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

SSAO

Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Hra nabízí pouze základní SSAO, kvalitnější režimy jako HDAO, nebo HBAO+ k dispozici nejsou.

Vliv na obraz je ve většině hry asi největší ze všech detailů. Vypnutí doporučuji až v případě, že není kromě AF jiná další volba co by vám přidala výkon. A když sem bavíme o výkonu, tak věřte, že vliv má také velký. Rozdíl mezi ON a OFF je 53 fps vs. 61 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama