Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 5
Seznam kapitol
Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Textures
Omezuje velikost textur streamovaných do paměti grafické karty. Při maximálním nastavení hra požaduje kolem 3 GB grafické paměti. Při nastavení na minimum se vytížení paměti pohybuje jen kolem 1,5 GB.
Vliv na výkon v testované scéně byl minimální – na úrovni jednoho snímku za sekundu. Vliv na obraz je viditelný hlavně na ostrých texturách jako v testovací scéně:
Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Texture Filtering
Nastavuje kvalitu anizotropního filtrování ve hře. Minimální volba je Medium a odpovídá to kvalitou přibližně AF 4×. Vliv na výkon je stejně jako u většiny her minimální – zde rozdíl 29 fps vs. 30 fps, takže kvalitu AF doporučuji snižovat až v nouzi největší.
Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Medium)
Shadows
Stíny v této hře jsou nezvykle ostré a touto volbou omezíte jejich rozlišení i vzdálenost vykreslení. Vliv na výkon také není nízký. V testované scéně byl rozdíl 29,3 fps vs. 33,7 fps.
Docela zamrzí, že hra nenabízí žádnou techniku soft-shadows. Stíny na maximální detaily jsou stejně ostré, ať už je vrhá vaše postava, anebo vzdálený strom.
Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Lighting
Nastavuje kvalitu světel a jejich počet na scéně. Vliv na obraz má pouze v nočních scénách. Na testované scéně si můžete například všimnout, že zmizel vzdálenější odraz světla vlevo. A rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením byl 31,9 fps vs. 33,7 fps.
Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)