Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 9. 2015 06:00 61

Seznam kapitol

1. Japonská kvalita v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – fps limit, blur, DoF, Modely 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny, světla
6. Vliv nastavení – Post Processing, efekty, AO, oblaka 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Textures

Omezuje velikost textur streamovaných do paměti grafické karty. Při maximálním nastavení hra požaduje kolem 3 GB grafické paměti. Při nastavení na minimum se vytížení paměti pohybuje jen kolem 1,5 GB.

Vliv na výkon v testované scéně byl minimální – na úrovni jednoho snímku za sekundu. Vliv na obraz je viditelný hlavně na ostrých texturách jako v testovací scéně:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Texture Filtering

Nastavuje kvalitu anizotropního filtrování ve hře. Minimální volba je Medium a odpovídá to kvalitou přibližně AF 4×. Vliv na výkon je stejně jako u většiny her minimální – zde rozdíl 29 fps vs. 30 fps, takže kvalitu AF doporučuji snižovat až v nouzi největší.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Medium)

Shadows

Stíny v této hře jsou nezvykle ostré a touto volbou omezíte jejich rozlišení i vzdálenost vykreslení. Vliv na výkon také není nízký. V testované scéně byl rozdíl 29,3 fps vs. 33,7 fps.

Docela zamrzí, že hra nenabízí žádnou techniku soft-shadows. Stíny na maximální detaily jsou stejně ostré, ať už je vrhá vaše postava, anebo vzdálený strom.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Lighting

Nastavuje kvalitu světel a jejich počet na scéně. Vliv na obraz má pouze v nočních scénách. Na testované scéně si můžete například všimnout, že zmizel vzdálenější odraz světla vlevo. A rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením byl 31,9 fps vs. 33,7 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama