Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to

Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

7. 8. 2015 03:00 14

Seznam kapitol

1. No jo, to se dalo čekat. 2. Když se bublina nafukuje 3. Když v Itálii prodáte jednu klíčenku (a ještě se vrátí) 4. Vždycky není dobré být první
5. I Youtube bylo před pár lety jako sci-fi 6. (Ne)užívejte si 4K 7. Virtuální realita: Předbíhá už podruhé dobu?

Nedostatek inovace může firmu zničit. Co ale přemíra inovace? I když to vypadá podivně, příliš velké vizionářství, příliš rychlý růst a fakt, že jste první na trhu a máte ho celý pro sebe, může být stejně devastující, jako když se na inovace vykašlete úplně. Každý si asi vzpomene na mraky zařízení, technologií a služeb, které vypadaly skvěle, a neuspěly.

Reklama

To nás přivádí k další technologii, která poněkud předběhla svoji dobu: 4K. 4K je teď všude kolem nás, nejlevnější 4K televize se prodávají už za necelých dvanáct tisíc. Stále ale máme problém jak s obsahem, tak se zařízeními, která dokážou na 4K displeji zobrazit obsah. Řada starších notebooků i počítačů to nedokáže, ani Intel Compute Stick a podobná zařízení to nedokážou, potřebujete si sehnat něco speciálně pro 4K určeného. Ale i když máte 4K obrazovku a 4K přehrávač – co na tom budete přehrávat? A kam to uložíte? 4K technologie stále vypadá jako něco, co předběhlo svoji dobu. Ano, můžeme si ve 4K nahrávat video z nových telefonů anebo nových kamer – ale obsahu je pořád velmi málo.

Chcete koukat na 4K? Holt si ho natočte.

A to vůbec nemluvíme o smartphonech se 4K displejem, jako má být Samsung Galaxy Note 5. Vypadá to jako nesmysl, naprostá zbytečnost – i FullHD rozlišení je u mobilů dostačující. Všechny problémy, které jsme měli s 4K obsahem na desktopu, se nám přesypávají i na mobil. Přesto se zdá, že to smysl má. Pro současnou verzi Samsungů S6 výrobce nabízí brýle pro virtuální realitu, do kterých se telefon zasadí a můžete sledovat 3D filmy, prohlížet si 3D fotky a podobně. Největší stížností u současné generace 3D brýlí bylo nedostatečné rozlišení obrazu, protože když máte přímo před okem čočku, vidíte i u displeje s rozlišením 2560 × 1440 bodů mřížku. Pokud bude mít další generace telefonů 4K, při normálním používání patrně neuvidíte rozdíl. Ten bude vidět teprve ve chvíli, když telefon zasadíte do rámu brýlí pro virtuální realitu. Ve spolupráci s VR brýlemi tedy 4K displeje na smartphonech smysl dávají.

A ta nejlepší technologie na konec! Nenajdeme asi lepší příklad předčasně narozené technologie, než je domácí virtuální realita. Virtuální realita se předčasně narodila několikrát: V 90. letech se objevily VR arkády, Nintendo Virtual Boy (1995) a Forte VFX-1 (1995). První generace virtuální reality trpěla všemi představitelnými i některými nečekanými problémy, od vysoké ceny zařízení po nutnost mít po ruce papírový pytlík. První generace domácí virtuální reality se proto neuchytila a zmizela ještě dříve, než přišel kolaps dotcomového boomu.

Druhý příchod VR reality přišel v roce 2012, když se objevil první prototyp Oculus Rift. Jenomže i dnes se zdá, že VR přichází poněkud předčasně. Problém je v tom, že i v polovině roku 2015 nemáme v ruce finální Oculus Rift, zato se objevily podivnosti, jako je Google Cardboard.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama