Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!

Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne! | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

5. 6. 2015 03:00 108

Seznam kapitol

1. Máte iVysílání? Tak plaťte! 2. Pod kontrolou 3. Nikdy víc otrokem vysílání 4. Vulgární média pro vulgární konzumenty 5. Idiocracie? 6. Šest kanálů proti komerčním televizím

Dvacet pět let po protikomunistickém převratu stále existuje instituce, která je hluboce zamrzlá v čase a považuje se za tak významnou, že by se před ní měli všichni sklánět v hluboké úctě. Jako přestárlý mamánek žije v pohodlí své minulosti a necítí potřebu k jakékoliv změně. S nikým totiž nesoutěží, nemusí a zjevně ani nemíní.

Reklama

Obrovský problém YouTube je v tom, že se snaží růst za každou cenu a preferuje zábavný obsah nad poučným. Failblogy, křupky, nutella a hatespeak dominují nad obsahem, který je kvalitní a poučný. Trochu mi to připomíná Pána much – na ostrově zvaném YouTube skončila parta dětí, která si vytvořila vlastní civilizaci podle svých vlastních norem. Tahle civilizace je podstatně drsnější, vulgárnější (ve smyslu sprostější), hloupější a celkově nás vede ke světu jako z filmu Idiocracy (Absurdistán). Z toho opravdu radost nemám.

Tohle ale není problém, který by měl řešit stát, a když si tak prohlížím TV program, tak ho asi nevyřeší ani televize. Youtubová generace už vznikla a je tady. Tohle je problém, který by měl řešit Google. Google je ostatně moderní digitální verzí Alexandrijské knihovny a podle mého názoru by měl aktivně propagovat kvalitní obsah, jako je třeba technologický kanál MKBHD Marquese Brownlee. Dnešní youtubeři k tomu pravděpodobně dorostou, ostatně i u vyložených komediantů vidím snahy založit si vedlejší kanál, kde se věnují vědě, stavění počítačů a informativnějším videím obecně. Budují si vlastní média, ale je to jiné než v minulosti. Dřív se elévové učili od starších a postupně je nahrazovali, dnes si nejdřív získají masovou pozornost a pak řeší, jak s ní vlastně naložit.

Řada médií samozřejmě přicházející video tsunami zadetekovala včas a snaží se změnit. Asi úplně nejlepším příkladem je Aktuálně s výbornou dvojicí Drtinová a Veselovský, která má skvěle vybraná témata a zvou si zajímavé lidi.

Tohle je výborný příklad, který ukazuje, že nepotřebujete obří mediální pevnost placenou de facto z daně, která živí neuvěřitelnou spoustu lidí. Nakládání s penězi tam musí být neuvěřitelně neefektivní, což vám dojde ve chvíli, když porovnáte zhruba 7 miliard korun, které ČT vybere s tím, co za ty peníze produkuje. Můžete si klidně přečíst rozklad nákladů ČT. Jenomže opravdu potřebujeme šest veřejnoprávních kanálů, které vlastně přímo soutěží s komerčními televizemi?

Jestli jste někdy viděli rozdíl mezi natáčením ČT a natáčením komerčních televizí, tak vám dojde, že ČT asi moc šetřit nemusí. Přijede dodávka, z ní vylezou všichni režiséři, zvukaři, lidi, co něco drží a podobně. Když přijede komerční televize, jsou to obvykle jen dva lidi – kameraman a moderátor.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama