Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne!

Televizní poplatky za tablet kvůli ČT? To snad ne! | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

5. 6. 2015 03:00 108

Seznam kapitol

1. Máte iVysílání? Tak plaťte! 2. Pod kontrolou 3. Nikdy víc otrokem vysílání 4. Vulgární média pro vulgární konzumenty 5. Idiocracie? 6. Šest kanálů proti komerčním televizím

Dvacet pět let po protikomunistickém převratu stále existuje instituce, která je hluboce zamrzlá v čase a považuje se za tak významnou, že by se před ní měli všichni sklánět v hluboké úctě. Jako přestárlý mamánek žije v pohodlí své minulosti a necítí potřebu k jakékoliv změně. S nikým totiž nesoutěží, nemusí a zjevně ani nemíní.

Reklama

Klasické televize a klasické kabelovky jsou nahrazovány vysokorychlostním internetem a streamovacími službami jako je Netflix. Na rozdíl od starých technologií, vysílajících ve stejnou dobu jeden pořad všem lidem po celé republice, dovolují každému uživateli sledovat přesně to, co ho baví a to v době, kdy na to má čas. Místo toho, abyste na další díl seriálu čekali týden, tak si třeba počkáte, až bude celá sezóna a dáte si ji najednou během jednoho víkendu. Kdysi se to dalo dělat teprve ve chvíli, když celá sezona vyšla na DVD, dnes to můžete dělat mnohem rychleji, dokonce pro to existuje speciální pojem – netflixing.

Místo toho, abyste museli čekat na určitou hodinu anebo nahrávat film, který se vysílá v noci, se na něj prostě podíváte rovnou na streamu. Celoplošné vysílání má význam možná v případě nějaké katastrofy, ale jinak výhody moderní digitální distribuce jasně převažují. Technologie jako HEVC nasadíte na internetu tak, že prostě začnete uploadovat obsah v tomhle formátu. Lidi si upgradují software anebo pořídí nový tablet, což stejně čas od času dělají – a je to.

S nástupem digitálních technologií se stávají zcela zbytečné instituce, jako je plánování obsahu, sestavování programového schématu a další atavismy. Není potřeba, aby rada starců mudrovala nad tím, na co se mají dívat ostatní, ať se každý dívá na to, na co se dívat chce! Je to velká výhra i pro zadavatele reklamy, protože ti můžou reklamu personalizovat přímo pro každého diváka a nenutit tak dvacetiletého studenta techniky, aby se kochal nepropustností vložek anebo sílou pracího prášku.

Osobně vnímám moderní technologie jako výborný krok vpřed a jediné, co mě štve, je přetrvávající distributorská zamrzlost, která se snaží kupříkladu regionálně zamykat obsah. Nepotřebujeme ani českou, ani distributorskou, ani čínskou, ani islámskou cenzuru, potřebujeme instantní celosvětovou dostupnost obsahu! Právě celosvětové soutěžení obsahu ho tlačí vpřed. Nelíbí se vám Ulice? Tak proč se nedívat třeba na House of Cards anebo Halt and Catch Fire? Myslím si, že právě relativní uzavření našeho mediálního rybníčku nám strašně škodí, protože buduje přesvědčení, že jsme v tvorbě obsahu opravdu dobří. Právě pohled do světa vás z tohoto omylu docela rychle vyvede.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama