Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu

Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

20. 3. 2015 03:00 33

Seznam kapitol

1. Stačí to pořádně vysvětlit 2. Hlavně když na to máte 3. Luxus je luxus 4. Zlato, platina, diamanty, třpitky...
5. Dá se to i elegantněji a funkčněji 6. anebo s monstrózní modernou 7. Dostupný luxus 8. Stejně by to někdo udělal – tak proč ne my

Víte, jak vznikl Archimédův zákon? Syrakuský panovník Hieron II. pojal podezření, že zlatník pančoval zlato v královské koruně stříbrem či mědí. Archimedes měl přijít na to, jak zjistit, zda je opravdu zhotovená z ryzího zlata. U Apple Watch podezření z pančování zlata nemáme, Apple se svým kompozitem snižujícím objem zlata zcela otevřeně chlubí.

Reklama

Anebo to můžete zkusit s nějakou podivností či monstrozitou. Dokonalým příkladem je „pracovní prostředí“ s integrovaným herním počítačem Emperor 200, které vypadá trochu jako škorpión či oživlé logo bratrstva NOD. Vlezete si do něj, stiskem tlačítka přiklopíte panel s trojicí monitorů a můžete si užívat surround gaming a surround sound. Poněkud šíleně vypadající počítačový systém obsahuje i takové zvláštnosti jako vyhřívané křeslo, čističku vzduchu anebo „light therapy“, tedy takové ty berevné LEDky, co by měly ladit organismus do aktivity anebo do klidu. To vše od 40 000 dolarů.

Odlehčená levnější verze Emperor LX, připravte si 21 500 dolarů.

Přiznejme si jednu věc: Výrobci hardwaru by rádi očesali opravdu movité zákazníky, jenomže jak to udělat a nepřekročit hranice dobrého vkusu? Pro normální výrobce není jednoduché vetřít se mezi elitu a vnucovat jim drahé zboží, protože „nejste ten správný brand“. Samsung například nabízí gigatelevizi téměř za milión, ale je to ten samý Samsung, co prodává i televize za čtyři tisíce. Existuje dobrý důvod, proč Nokia oddělila luxusní telefony pod značku Vertu. V „lepší společnosti“ nemůžete říct „koupil jsem si Samsung“, protože z toho výroku není zjevné, jak moc jste se plácli přes kapsu. Už sám brand musí znít nóbl a draze.

Když řeknete „koupil jsem si Beats“, automaticky to znamená, že nešlo o pecky za dvě stovky, ale alespoň za dva tisíce. Není podstatné, jak vlastně hrají. To je princip luxusního zboží – nejde o praktickou hodnotu, ale o cenovku.

Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu
i Zdroj: PCTuning.cz

Osobně jsem přesvědčen, že za neúspěšnými pokusy Sony a Samsungu proniknout mezi výrobce nejdražších telefonů je právě fakt, že používají stejné jméno pro levné i drahé řady produktů. A to není pro skutečně luxusní segment atraktivní.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama