Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity
Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity
autor: Lucie Jiříková , publikováno 16.3.2015
Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

Cities: Skylines, klon SimCity, se už několik dní drží na špici žebříčku nejprodávanějších her na Steamu. Vydavatel Paradox Interactive se před pár dny pochlubil, že jde o nejrychleji prodávaný titul v historii společnosti. Je zřejmé, že Cities: Skylines je opravdu kvalitní hra, která kdejaké SimCity hravě strčí do kapsy. Prozradíme si, proč tomu tak je.


Na ukazateli spokojenosti obyvatel města se odráží téměř vše, dostupností vzdělání a zdravotní péče počínaje, mírou kriminality a výškou daní konče. Na všechny tyto prvky můžete působit buď přímo tím, že postavíte příslušnou budovu, nebo nepřímo tím, že snížíte nebo zvýšíte rozpočet na danou službu, nebo že již postavené budově například upgradem cesty umožníte větší dosah. Všechno tu tak nějak souvisí se vším, všechno se dá tu více, tu méně drobnými úpravami ještě vylepšit. Cítíte to na každém kroku, a to je dobře.

Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

Doprava je vůbec v Cities: Skylines velmi důležitá. Jakmile se vaše město rozroste, můžete čelit nepříjemným dopravním zácpám, které se podepisují i na dojezdech hasičů nebo policie. Vyřešit některé dopravní situace je přitom výzva hodná génia. A to zvlášť díky tomu, že řešení mohou být díky spoustě dostupných prvků opravdu hodně efektní a hlavně efektivní. Ve hře můžete stavět obyčejné jednosměrky, ale i jednosměrné dálnice. Úplně nejlepší je ale možnost tvorby víceúrovňových dopravních uzlů, nadjezdů, podjezdů a dalších vymožeností. Pokud máte dostatek prostorové orientace, ocitnete se v sedmém nebi. A to bez zveličování.

Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

Vedle stavby silnic lze dopravě ulevit i dalšími prvky – zřizováním linek městské hromadné dopravy. K dispozici je metro, autobus, tramvaj, loď i letadlo. Rozvržení ovládacích prvků městské hromadné dopravy je velmi podobné jako v Cities in Motion, i když ne tak detailní.

Každou linku ve městě zřizujete zvlášť, a i když ji nepřidělujete časy, kdy mají soupravy na trať vyjíždět, musíte udávat, kudy má dopravní prostředek přesně jet a přitom dbát na křížení strategických tras, cíleně tedy tvořit strategické přestupy, díky nimž se obyvatelé měst rychle dostanou, kam potřebují.

Na budovatelskou strategii, v níž hraje prim stavění vlastních měst, jsou možnosti dost pokročilé.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
134 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 55Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.