Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život! | Kapitola 2
Seznam kapitol
Na naše počítače si konečně našla cestu dlouho očekávaná zombie akce v otevřeném herním světě od tvůrců Dead Island. Některé herní prvky nezapřou inspiraci sérií Far Cry či Assassin's Creed. S dynamickým počasím se střídá den a noc, kdy vylézají ještě nebezpečnější tvorové. Jaký je parkour po zničeném městě plném zombií?
Pohyb betonovým pralesem
Dying Light je survival akční hra s otevřeným herním světem. Hlavní roli v ní hraje parkourový pohyb po městě, z čehož vyplývá hned několik specifik. V první řadě schází možnost putovat po světě automobily a dalšími dopravními prostředky, v té druhé potom jde o samostatnou koncepci města.
Velikost herního světa se oproti Dead Islandu nijak nezměnila. Pocitově je město v Dying Light možná ještě o něco menší, prostředí hry je ovšem stoprocentně otevřené. To znamená žádné nedostupné pralesy či jakékoliv náznaky koridorů. Na všechno, co vidíte, můžete vylézt, všechny skály pokořit, ve hře najdete také i pár tajných zákoutí, jako jsou třeba ukryté jeskyně.
Další, pro Dying Light příznačnou věcí, je poměrně hustá zástavba (místy se tyčí až do nebeských výšin), která je doplněná o na milimetr přesně rozmístěné drobnější objekty jako jsou květináče, zábradlí, trubky, krabice, popelnice, kontejnery, schodiště, stříšky, zídky, automobily všech možných tvarů a velikostí a desítky dalších věcí.
Tyto maličkosti hlavnímu hrdinovi, samozřejmě společně s římsami, okny, mřížemi a dalšími převisy a nerovnostmi na samotných budovách, umožňují lezení po městě a jeho budovách téměř ve všech směrech. Díky všem těmto drobnostem vypadá herní svět navíc mnohem přirozeněji. A to tu teď stále ještě nemluvím o samotné grafice.