Borderlands: Pre-Sequel! – chuťovka z časů předminulých | Kapitola 5
Seznam kapitol
Patříte mezi fanoušky komiskově laděného Borderlands? Potom nesmíte Pre-Sequel! vynechat. Dozvíte se, co předcházelo předcházejícímu dílu. Nové postavy, nové lokace, adrenalinové souboje ve snížené gravitaci s nedostatkem kyslíku a hlavně hodný „Handsome Jack“ jsou zárukou zábavy na desítky hodin.
Hra nabízí několik herních módů, ale základ je single player, respektive coop, kdy hrajete sami nebo s kamarády proti počítačem řízeným oponentům. Je na místě se tedy podívat na to, jak moc nás tito počítačoví protivníci potrápí. V Borderlands je zvolen lehce jiný přístup, než jaký známe z jiných FPS her – spíše převládá styl RPG. Jak jsme již zmínili, tak vaše postava postupně zvyšuje svoji úroveň. Tento level ale nemáte jen vy, ale i vaši nepřátelé.
Každá lokace ve hře má určité definované rozsahy úrovní nepřátel, jinými slovy má předurčenou obtížnost. Nyní k jádru pudla. Kampaň má sice lineární charakter, ale ve všech částech hry se vám nabízejí postranní úlohy, které můžete, ale nemusíte plnit. Pokud se poženete v čistě příběhové linii, tak se vám brzy může stát, že úroveň vaší postavy nebude odpovídat úrovni vašich nepřátel.
Teď si říkáte, že je to celkem jedno, vy přece míříte jak sám pán bůh, tak vyšší level protivníka není problém. Ale pozor, vyšší úroveň znamená více životů jak pro vás, tak pro monstra. A zbraně s vyšším poškozením můžete používat až na vyšší úrovni. Takže sice vám geniální herní skill pomůže, ale když budete chtít pistolkou s poškozením 10 a 100 náboji chtít zabít nepřítele s životy v řádu tisíců, tak máte problém.
Proti těm, co by zase chtěli dělat opak, a to, že by se neposouvali ve hře kupředu a pouze by vyhlazovali monstra pod jejich úrovní, je zde obranný mechanismus. Když je rozdíl úrovní moc velký, tak nedostanete žádné nebo jen minimum zkušeností.
Nakonec, když dohrajete celou hru, tak máte možnost přejít na vyšší obtížnost. Vaše postava i předměty jsou zachovány a pokračujete ve zlepšování svých dovedností skrze kampaň a mise znovu od začátku.
Inteligence (nebo spíše hloupost) nepřátel
Artificial Inteligence (AI, umělá inteligence) je poměrně důležitou součástí každé dobré hry pro jednoho hráče. Je sice poměrně zábavné zabíjet záplavu tupých botů, kteří nedělají nic jiného, než že běží za vámi, ale i to rychle omrzí. Pre-Sequel! se, bohužel stejně jako většina dalších her, nemůže pochlubit příliš vyspělým AI. Boti mají naprogramované speciální pohyby a reakce na určité situace, ale jejich bojeschopnosti to moc nepřidá. Co zvyšuje jejich sílu, je počet životů a damage, kterou vám dají.