Tropico 5: diktátorem s řadou vylepšení, ale žádnou revolucí | Kapitola 3
Seznam kapitol
Ctěný El Presidente se znovu usadil do mocenského křesla a začal úřadovat v celkem pátém pokračování oblíbené budovatelské strategie odehrávající se v působivém prostředí oblasti Karibského moře. Daří se mocnému vůdci pečovat o blaho národa pořád tak dobře jako dříve, nebo už na svůj lid přestal stačit?
Asi nejviditelnější novinkou hry je avizovaná vláda klanů. O ostrovy už se nestará pouze vaše maličkost, tedy El Presidente, ale rovnou celá dynastie. Každý člen rodiny má přitom různé vlastnosti, které si volíte při určitých příležitostech stejně jako v původní hře vlastnosti El Presidenta.
Členové rodinného klanu mohou být pestří. Každý z nich může být šikovný v jiném směru, což znamená, že si můžete vytvořit skupinu, jejíž členové budou disponovat rozdílnými bonusy a budou tak vhodní na rozdílné situace a jiné druhy vlády.
Jednotlivé členy rodiny můžete ve funkci prezidenta v určitých situacích měnit. Zbylé členy pak lze dosazovat na místa manažerů jednotlivých podniků na ostrově, načež jsou jejich bonusy místní a neprojevují se globálně jako v případě samotného prezidenta. To je docela fajn nápad, ale abych se přiznala, na papíře mě zaujal, ale v praxi zklamal.
I přestože rodinní příslušníci mohou levelovat a tím vylepšovat své základní vlastnosti, v praxi nejde o nic jiného než o přiřazování lidí k jednotlivým budovám podle základních bonusů, a to je opravdu nuda. V podstatě se totiž jedná jen o klikání na jména podle atributů (+10 k úrovni bydlení v okolních budovách, +10 k úrovni práce v přilehlých výrobních podnicích atd.), což není podpořeno ani dostatečnou zpětnou vazbou. Spíše než na kvalitu totiž autoři vsadili na kvantitu – vedle vaší vypečené rodinky jsou ve hře panáků/manažerů desítky a další desítky můžete odhalovat svépomocí, přičemž jejich dopad na okolí není zase tak markantní, tedy alespoň dokud nenasbírají potřebné zkušenosti a nevylepší své atributy. A to poměrně dlouho trvá.
Proto se vám možná stane, že na přiřazování manažerů k podnikům, nebo na vyměňování členů rodiny ve vládě nakonec zapomenete a k této činnosti se uchýlíte spíše náhodou a naprosto okrajově ve chvílích, kdy zrovna nebudete mít do čeho píchnout. A to se vám ve hře moc často nestane.