Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí

Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 3. 2014 03:00 26

Seznam kapitol

1. Letitý Unreal engine 3 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení detailů Very Low 4. Výsledky GK při nastavení detailů Normal 5. Výsledky GK při nastavení detailů Very High 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

U Thiefa nebylo dlouho jisté, na jaké technologii hra poběží. Nakonec je to starší Unreal Engine 3. Navzdory mnoha vylepšením je to na vizuální stránce znát a grafika hry není tak dobrá jako u jiných AAA titulů. Hardwarové nároky hry jsou přesto velmi vysoké, pro plynulé hraní při nejvyšším nastavení je potřeba highendový počítač.

Reklama
Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí
i Zdroj: PCTuning.cz

Thief: The Dark Project (1998) a Thief II: The Metal Age (2000) bezesporu patří mezi herní klasiku. Velmi dobrou hrou se stal také třetí díl Thief: Deadly Shadows z roku 2004. Není se proto co divit, že u čtvrtého pokračování (původně označovaného jako Thief 4) měla řada hráčů velká očekávání. Ta se však bohužel nenaplnila, na to jsme ostatně naráželi už i v předchozí recenzi. Byť Thief není špatný zapadá do průměru současných AAA her a na úspěch svých předchůdců téměř jistě nenaváže.

Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývojový tým Looking Glass Studios, který programoval první dva díly Thiefa, dnes už neexistuje a stejně tak tomu je u týmu Ion Storm. Vývoj čtvrtého Thiefa zajišťovalo studio Eidos Montreal pod dohledem vydavatelství Square Enix. Jde o poměrně mladé studio, které bylo založeno teprve v roce 2007. Do současnosti mělo zkušenosti jen s jednou vlastní hrou — Deus Ex: Human Revolution.

Vývoj čtvrtého Theifa dlouho provázely dohady o tom, na jaké technologii poběží. Že půjde o Unreal Engine, se vědělo. Oznámení hry pro PC a novou generaci konzolí Xbox One a Playstation 4 bylo dostatečným podnětem pro spekulace, zda nepůjde o chystanou a velmi očekávanou čtvrtou generaci enginu. Nakonec však byla hra oznámena i pro starší generaci konzolí Xbox 360 a Playstation 3 a vývojáři upřesnili, že hru vyvíjí na starším Unreal Enginu 3.

Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí
i Zdroj: PCTuning.cz

Sami vývojáři říkají, že engine pro své potřeby značně vylepšili. Použití čtvrté generace Unreal technologie se prý vyhnuli proto, že během vývoje hry byla ještě ve vývoji i samotná technologie. Na jednu stranu je pravda, že Thief má implementované některé moderní efekty, jako je například teselace nebo efekt contact hardening shadows (ostrost stínů se mění v závislosti na vzdálenosti zdroj-stín), na druhou stranu však celková detailnost prostředí a kvalita efektů není taková, jako je tomu u jiných AAA titulů. Grafiku hry je proto možné zhodnotit podobně jako celou hru — neurazí, ale ani nenadchne.

Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí
i Zdroj: PCTuning.cz

Fandy technologií snad potěší alespoň fakt, že na vývoji Thiefa se spolupodílela společnost AMD a ve hře jsou implementované některé její technologie. Kromě podpory hraní v extrémních rozlišeních na více monitorech v režimu Eyefinity (nepřímo potěší i majitele konkurenčního řešení Surround od nVidie) je to podpora technologie TrueAudio a především API Mantle. Patch s podporou posledních dvou zmiňovaných technologií by měl vyjít 18. března, testovaná verze hry je ještě nepodporovala.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama