Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita?

Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita? | Kapitola 2

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

14. 2. 2014 03:00 124

Seznam kapitol

1. Dělá hráče hardware? 2. Procesor 3. Grafická karta 4. Monitory
5. Zvuk 6. Myši a klávesnice 7. Jak moc na hardwaru záleží? 8. Shrnutí

Patříte mezi ty, co si nakupují to nejlepší a nejdražší, aby dosáhli lepších výsledků ve hrách? Nebo hrajete na levném vybavení a nenávidíte nepřátele s předraženou výbavou? Najdou se i tací, kteří budou tvrdit, že nic jako hardwareskill neexistuje. Jaký hardware vám pomůže k lepším výsledkům a nač se zaměřit?

Reklama

Nejsem odborník na testy procesorů nebo grafických karet, co však vím je, že obvyklé testy procesorů většinou nemají pro profi hráče velkou vypovídající hodnotu. I když máte v grafech deset procesorů, které se liší jen v řádu jednotek procent, ve hře jsou rozdíly občas i dramatické. Čím to je způsobeno?

Působí zde několik nepříznivých vlivů. Nejmarkantnější z nich je nastavení samotné hry. Je zcela běžné, že hráči nastavují detaily tak, aby měli ve hře maximální přehled. To většinou přímo koreluje s minimálními detaily a často i nižším rozlišením. Snižování detailů a rozlišení může mít i jiný, prozaičtější důvod a tím jsou vyšší fps. Je jasné, že mnohým z vás by se nelíbilo hrát hru na nízké detaily a ještě v „hnusném“ rozlišení, ale realita je už taková. U některých her to platí více, u některých vůbec. Osobně se řídím zásadou, že pokud chci vyhrávat, tak minimalizuji detaily a ponechávám rozlišení, naopak v singleplayeru si klidně nastavím maximum, co zvládá počítač.

Z výše popsaných důvodů vyplývá, že obvyklá doporučení „kup si tento CPU, to na všechno stačí“, jsou lichá, v řadě her prostě nebude stačit grafické kartě. Nyní se totiž nepohybujeme ve světě „60 fps nám vyhovuje“, ale naopak ve světě „přes 100 fps vyhrává“. Dosažení stabilních 120 fps už není u nových her vůbec snadné a často budete taktovat CPU na jeho maximum, abyste se alespoň přiblížili. Kapitola sama pro sebe jsou průměrné vs. minimální fps. Nemusím snad vysvětlovat, že těch nejnižších fps budete často dosahovat právě v nejkritičtějších situacích při té nejkrvavější řeži.

Rodina procesorů i5 se stala symbolem dobrých herních procesorů.
i Zdroj: PCTuning.cz
Rodina procesorů i5 se stala symbolem dobrých herních procesorů.

Jak tedy vybírat procesor? Pokud máte jednu hru, na kterou se zaměříte, tak stojí za to zjistit, jak dobře je paralelizovaná a pokud je na tom opravdu dobře (a vy máte hluboko do kapsy), tak bych doporučil nějaký AMD tří či čtyřmodulový procesor. Ve všech ostatních případech je na tom Intel lépe. Nemusíte to být nutně nic extra nového, takové i5-2500k splní vaše očekávání na 100 %. Nechci působit zaujatě proti AMD, dříve jsem sám měl Thubana a byl jsem spokojený, ale statisticky budete s Intelem spokojenější.

Cenově celkem výhodný FX-6300 od AMD se hodí pro hry s opravdu dobře zvládnutou podporou vícejádrových procesorů..
i Zdroj: PCTuning.cz
Cenově celkem výhodný FX-6300 od AMD se hodí pro hry s opravdu dobře zvládnutou podporou vícejádrových procesorů..

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama