Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps | Kapitola 6
Seznam kapitol
S Rivals se slavná série Need for Speed (opětovně) dočkala řady změn. Změnil se celkový koncept hry, vývojové studio i technické zpracování. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou tvůrci převzali z nedávno vydané střílečky Battlefield 4. Grafika hry vypadá skvěle a rozumné jsou i nároky na výkon počítače.
Nároky Need for Speed: Rivals na výkon grafické karty sice nejsou nijak přehnané a většina hráčů s lepšími počítači si zahraje plynule i při nejvyšším nastavení, majitelé slabších počítačů však budou muset nastavení detailů o něco snížit. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem tentokrát měřil s kartou nVidia GeForce GTX 650.
Motion Blur
Efekt Motion Blur rozmazává obrat při rychlém pohybu. Rozdíly v grafice jsou dobře patrné na první pohled, vliv na framerate však nastavení nemá.
Lighting Quality
Nastavení Lighting Quality mění detailnost a ostrost dynamických stínů. Rozdíly jsou na testovací scéně vidět, vliv na výkon jsem však při změně nastavení nezaznamenal.
Headlight Shadows
Efekt Headlight Shadows do hry přidává stíny, které v noci vrhají světlomety automobilů. Rozdíl je na testovací scéně dobře vidět, výkon po vypnutí efektu vzrostl z 14 na 15 fps.
Ambient Occlusion
Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst, kam se neodrazí sluneční paprsky. Rozdíly jsou ve hře dobře vidět, výkon po vypnutí efektu vzrostl z 14 na 17 fps.