Zklamal jsi nás, Batmane – Arkhamu Origins chybí příběh | Kapitola 2
Seznam kapitol
Na Arkham Origins jsme se hodně těšili, a jak už to tak bývá u věcí, na které se hodně těšíte, ve finále přichází zklamání. Technickou stránku hry si vyhodnotíme v dalším článku, co se však týče příběhu a hratelnosti, Batman kulhá na obě nohy: vytratil se smysl, chybí dostatek misí, hratelnost kazí nepřesné ovládání. A my se tak těšili!
Batman: Arkham Origins má jeden z nejobtížnějších, ale přitom nejzábavnějších soubojových systémů, které ve hrách můžeme najít. Jak při běžných potyčkách s povstalci na ulicích, tak i při souboji s bossy budete mít hodně napilno.
Abyste v boji byli úspěšní, musíte si soustavně dávat pozor na spoustu věcí. Je třeba odhadnout, který nepřítel je pro vás nejnebezpečnější (drží např. sečnou zbraň, střelnou zbraň, nebo se po vás chystá něco hodit), dále je nutné sledovat útoky ostatních nepřátel a vědět, který z nich se dá odvrátit útokem a který je naopak třeba vykrýt. A k tomu všemu nakonec musíte přidat i odpovídající a dobře načasovaný útok v podobě speciálních výpadů a útočných komb, a to vše ještě prošpikovat používáním speciálních batmanovských hračiček.
Pro tyto účely je Batman vybaven už na začátku hry. Může tak používat batarangy, dýmovnice, nebo například vystřelovací hvězdice, za jejichž pomoci si může nepřítele zaháknout, přitáhnout k sobě a udělit mu jeden ze smrtících útoků v běhu.
Souboje s bossáky jsou navíc obohaceny nutností zjistit si jejich slabinu (existuje jeden neutrální postup, ale ten tu zmiňovat nebudu – přijděte si na něj sami) a té potom využívat. Tyto souboje jsou nadmíru tuhé a pokud se do hry pustíte alespoň na střední obtížnost, pravděpodobně se nevyhnete nějakému tomu restartu, což nemusí být zase tak příjemné, jak se na první pohled jeví.