Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.9.2013
Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.


Distortion Effects

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Distortion Effects On (po najetí myší se zobrazí Off)

Nastavení Distortion Effects zapíná například kapky vody, které po virtuální kameře tečou při dešti. Rozdíl ve výkonu jsem při vypnutí efektu nenaměřil.

SSAO

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
SSAO On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt ambientní okluze SSAO přidává stíny do tmavých míst. Vliv efektu ambientní okluze však ve hře není příliš znát a rozdíl v grafice je jen malý. Přesto po vypnutí efektu SSAO došlo k nárůstu výkonu z 19 na 21 fps.

Vignette

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Vignette On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt Vignette mírně ztmaví okraje obrazovky. Vliv na výkon nastavení nemá.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíl v grafice je při nevyšším (preset Extreme) a nejnižším (preset Low) nastavením detailů skutečně obrovský. Hra začne používat statické místo dynamického osvětlení, úplně chybí stíny, rozlišení textur je nižší, téměř chybí částicové efekty atd. Na druhou stranu tomu odpovídá i nárůst výkonu. S grafickou kartou nVidia GeForce GTX 660 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 30 na 105 fps u první a z 36 na 77 fps u druhé testované scény.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
66 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.