Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.9.2013 |
Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Trees
Trees Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
Změna nastavení stromů mění vzdálenost, do jaké se stromy vykreslují a u vzdálených stromů také jejich detailnost. Výkon po snížení nastavení vzrostl z 29 na 31 fps.
Grass
Grass Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
Po snížení nastavení trávy na minimum se nízká vegetace úplně přestane vykreslovat. Rozdíl v grafice je dobře patrný na první pohled a rozdíl ve výkonu je skutečně obrovský. Na testované scéně došlo k nárůstu ze 14 na 29 fps.
Terrain
Terrain Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl při změně nastavení detailnosti terénu je spíše kosmetický a ve hře se přestanou vykreslovat některé textury. Výkon se při změně nastavení nezměnil.
Depth of Field
Depth of Field High (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt Depth of Field by měl rozmazávat objekty v jiné hloubce, než do které máte zaměřeno s kamerou. Rozdílů v grafice jsem si ale na testované scéně nevšimnul a nezměnil se ani framerate.