Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky

Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 6. 2013 03:00 19

Seznam kapitol

1. Unreal engine opět na scéně 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Výsledky GK s vyhlazováním vč. supersamplingu
6. Vliv procesoru na hru 7. Vliv nastavení na hru 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Akční adventura Remember Me hráče dělí na dvě poloviny. Zatímco jedněm se líbí, druzí ukazují spíše na její nedostatky. Technicky je hra postavená na osvědčeném Unreal enginu třetí generace. Grafika je na dnešní dobu průměrná, výhodou jsou naopak nízké hardwarové nároky. Ovšem pouze do chvíle, než zapnete supersampling.

Reklama
Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Bez zapnutého supersamplingu má Remember Me jen velmi nízké hardwarové nároky. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem přesto změřil. Třeba pro případ, kdy budou chtít uživatelé hru rozběhat na starším notebooku. Měření jsem prováděl s grafickou kartou AMD Radeon HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém efektu post processing vyhlazování hran (nastavení Antialiasing).

Supersampling

 Supersampling On (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Supersampling On (po najetí myší se zobrazí Off)

Supersampling je náročný režim plnohodnotného vyhlazování hran, který vyhlazuje jak hrany, tak textury. Výhodou je proti efektům post processing vyhlazování výrazně větší kvalita vyhlazení a absence negativních jevů, jako je rozmazání textur. Dobře je rozdíl vidět na výpletu klece či osvětlení, ani s jedním si efekt post processing vyhlazení nedokázal poradit. Nevýhodou jsou obrovské hardwarové nároky, po zapnutí supersamplingu klesnul framerate z 44 na 12 fps!

Antialiasing

 Antialiasing High (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing High (po najetí myší se zobrazí Off)

Pod názvem antialiasing se v Remember Me ukrývá efekt post processing vyhlazování. S ostrými a dobře viditelnými zuby, jako jsou ty na hraně palety nebo zábradlí, si efekt dokáže dobře poradit. Nevýhodou je rozmazání ostrých textur, dobře je to vidět na drobném nápisu Mercedes na plakátě. Výhodou post processing vyhlazování jsou nízké nároky na výkon, po zapnutí klesnul framerate z 46 jen na 40 fps.

Graphics quality

 Graphics quality High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Graphics quality High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení Graphics quality souhrnně mění rozlišení textur, kvalitu osvětlení a částicové efekty. Všechny rozdíly jsou na testované scéně vidět. Výkon po snížení nastavení vzrostl z 52 na 58 fps.

Shadow quality

 Shadow quality High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow quality High (po najetí myší se zobrazí Low)

Po snížení nastavení dynamických stínů se stíny stále vykreslují, výrazně se ale sníží jejich rozlišení. Framerate naopak mírně vzrostl z 45 na 48 fps.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů jsou jen drobného charakteru. Všimnete si některých chybějících efektů (HDR, přesvětlení), nižšího rozlišení textur, horší kvality stínů a dalších drobných detailů. Nárůst výkonu je proto jen poměrně malý. S AMD Radeonem HD 6670 jsem ve Full HD rozlišení při zapnutém post processing vyhlazování hran (supersampling vypnut) naměřil po snížení nárůst výkonu z 39 na 48 u první a z 45 na 60 fps u druhé testované scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama