Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 8.3.2013
Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX

Kdo ve hrách Tomb Raider nikdy neobdivoval virtuální hrdinku Laru Croft, nemůže se snad vůbec počítat mezi pravověrné hráče. Po odmlce se série vrací na naše monitory a je plná síly. Platí to i pro technické zpracování, které vypadá parádně. Příjemně překvapí především zpracování vlasů pomocí technologie AMD Tress FX.


Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX

Tomb Raider je při nejvyšším nastavení všech detailů velmi náročnou hrou, detaily tak bude muset snižovat většina majitelů slabších počítačů. Naštěstí je k dispozici řada položek a většina z nich frameratu o něco pomůže. Vliv jednotlivých nastavení na hru jsem měřil s kartou nVidia GeForce GTX 660 v rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním FXAA.

Texture Quality

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
Texture Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v kvalitě grafiky při nízkém a vysokém rozlišení textur je jasně patrný na první pohled. Přesto výkon vzrostl jen mírně z 35 na 37 fps. Snižovat kvalitu textur má smysl jen u karet s malým množstvím paměti, přibližně od 512 MB níže.

Texture Filter

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
Texture Filter Anisotropic 16× (po najetí myší se zobrazí Bilinear)

Pod jménem Texutre Filter se skrývá efekt anizotropního filtrování, které zabraňuje rozmazání vzdálených textur. Výkon po snížení vzrostl o jeden snímek za sekundu na 31 fps.

Hair Quality

Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX
Hair Quality Tress FX (po najetí myší se zobrazí Normal)

Zcela zásadním nastavením je kvalita vlasů. Ta totiž mění, zda se pro vykreslování vlasů bude používat v současnosti asi nejlepší technologie Tress FX nebo se vlasy vykreslí ve standardní kvalitě. Rozdíl v grafice je jasně patrný (nejlépe v pohybu), současně je však nastavení velmi náročné na výkon počítače. Po snížení framerate vzrostl z 36 na 54 fps!



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
75 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 35.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.