Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Zatímco první Far Cry měl fenomenální úspěch, dvojka tak dobrá nebyla. Far Cry 3 se snaží vrátit sérii zpět na vrchol, bez chyb to však není ani tentokrát. Technicky vychází „trojka“ z druhého dílu, engine Dunia byl ale výrazně vylepšen. Grafika hry je na velmi dobré úrovni, nechybí podpora rozhraní DirectX 11 s moderními efekty.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo E6700/AMD Athlon X2 6000+
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GTX/ATI Radeon HD 2900 XT
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i3-530/AMD Phenon II X2 565
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 480/AMD Radeon HD 7770
— OS: Windows Vista/7/8
Ideální sestava
— Procesor: Intel Core i7-2600K/AMD Buldozer FX 4150
— Operační paměť: 8 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 680/ATI Radeon HD 7970
— OS: Windows Vista/7/8
Minimální požadavky Far Cry 3 jsou poměrně nízké a po snížení všech detailů byste hru měli v nižších rozlišeních plynule rozběhat i na starších počítačích. Jako úplné minimum vývojáři uvádějí počítač s dvoujádrovým procesorem, 4 GB operační paměti a grafickou kartou na úrovni nVidia GeForce 8800 GTX a ATI Radeon HD 2900 XT. Hráče se starším operačním systémem Windows XP potěší jeho podpora.
Doporučená sestava by měla být o něco výkonnější. Vývojáři uvádějí počítač s moderním dvoujádrovým procesorem a starší highendovou grafickou kartou, případně aktuální grafickou kartou střední třídy. Na takovém počítači si už Far Cry 3 zahrajete plynule při téměř nejvyšším nastavení detailů. K naprosto plynulému hraní při nejvyšším nastavení všech detailů byste pak měli mít moderní výkonnou sestavu (explicitně GeForce GTX 680 či Radeon HD 7970 však není třeba, postačí i o něco slabší karty).
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.64 , pro AMD Radeony pak Catalyst 12.11 Beta. V obou případech jde o ovladače přesně určené pro Far Cry 3, které by měly zvyšovat výkon.
Metodika testování
Far Cry 3 nemá vestavěný benchmark, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Nastavení všech detailů bylo během měření maximální možné v režimu DirectX 11, zorné pole jsem měl nastaveno na 100°. Jako obvykle jsem výkon měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Problémy jsem měl s technologií vyhlazování hran. Ve hře je sice možnost zapnutí plnohodnotného režimu MSAA, v testované verzi hry 1.01 však vyhlazování nefungovalo. Testoval jsem proto při zapnutém post processing vyhlazování FXAA (karty GeForce) a MLAA (karty AMD Radeon) přes ovladače grafické karty.