Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků | Kapitola 2
Seznam kapitol
Jednou z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti je World of Tanks. V novém updatu byla tato tanková střílečka výrazně vylepšena, přičemž došlo i na grafiku. Hra nabízí nový systém nasvětlení a řada map byla přepracována do nové grafiky. Update jsme proto vyzkoušeli a změřili nároky na výkon grafických karet i procesorů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: s frekvencí alespoň 2 GHz
— Operační paměť: 1,5 GB (XP)/2 GB (Vista/7)
— Grafická karta: nVidia GeForce 6800 GT/ATI Radeon X1800
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Střední nastavení detailů
— Procesor: s frekvencí alespoň 3 GHz
— Operační paměť: 2 GB (XP)/3 GB (Vista/7)
— Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GT/ATI Radeon HD 3850
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Maximální nastavení detailů
— Procesor: dvoujádrový s frekvencí alespoň 3 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 9800/ATI Radeon HD 4850
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Oficiální požadavky na výkon počítače uvádějí tvůrci velmi obecně. Abyste World of Tanks vůbec rozjeli, měli byste mít v počítači procesor s frekvencí alespoň 2 GHz, 1,5 GB operační paměti a grafickou kartu starou osm let. S těmito údaji si však dovolím nesouhlasit, „procesor 2 GHz“ totiž splňuje i kdejaký procesor Intel Pentium 4 a s tím WoT rozhodně plynule nerozběháte. Jako rozumnou minimální sestavu bych doporučil počítač uváděný pro střední nastavení detailů s tím, že procesor by měl být alespoň generace Intel Core 2 Duo/AMD Athlon X2. U grafických karet typu nVidia GeForce 8600 a podobných pak počítejte s hraním při nejnižším nastavení detailů ve velmi nízkých rozlišení (nejvýše do 1280 × 1024 px).
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6770 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.
Metodika testování
World of Tanks jsem testoval pomocí opakovaného přehrávání záznamu hry. Měření probíhalo na mapě Mines, která je jednou z devíti kompletně přepracovaných map. K testování jsem vybral přibližně dvouminutovou přestřelku přibližně desítky tanků. Výkon jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Detaily grafiky byly během testování nastavené na nejvyšší možnou úroveň. Důležitá je především položka Graphics, která přepíná mezi kvalitou před (Standard) a po vydání updatu 8.0 (Improved). Jako obvykle jsem výkon měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Testoval jsem v režimu bez a se zapnutým vyhlazováním hran (nejvyšší režim FXAA HQ). Režim vyhlazování byl post processing FXAA, s vylepšenou (Improved) grafikou totiž nelze zapnout režim klasického vyhlazování.