Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.
Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.1.2012
Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Najít v žánru MMORPG technologicky špičkovou hru není snadné. S nadějemi jsme proto vzhlíželi ke Star Wars: The Old Republic. Ačkoliv naše očekávání nebyla úplně naplněna, jsme spokojení. Nižší detailnost vynahrazuje originální, variabilní prostředí s nízkými hardwarovými nároky a skvělá hratelnost.


Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Star Wars: The Old Republic je druhým pokusem slavné filmové série prorazit do žánru MMORPG. Po herní stránce jde bezesporu o kvalitní počin, o čemž svědčí například 86bodové hodnocení na serveru Metacritic. Technická stránka hry však nijak skvělá není, což je v tomto žánru už tak nějak pravidlem. Herní prostředí je na jednu stranu nápadité, variabilní a líbivé, detaily a technické zpracování však pokulhává. Zatímco moderní hry doslova přetékají detaily a efekty, SWTOR je v tomto ohledu na úrovni čtyři až pět let starých first person stříleček a zachraňují jej právě originální a různá prostředí jednotlivých planet.

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Horší vizuální stránka má nicméně výhodu v podobě nízkých hardwarových nároků. Abyste si The Old Republic zahráli na nejvyšší detaily, postačí i slabší počítač s grafickou kartou na úrovni nVidia GeForce GTS 450 nebo AMD Radeon HD 5770. Nijak vysoké nejsou ani nároky na výkon procesoru, postačí Intel Core i3 a vyšší, případně AMD Phenom II X4 a výkonnější (nebo vysoce taktovaný dvoujádrový/tříjádrový Phenom II). Problematické je naopak vyhlazování hran, které zubatá hra nutně potřebuje a nedá se zapnout žádným způsobem. Majitelé karet Radeon mohou zkusit alespoň morfologické vyhlazování, které přeci jen trochu pomůže.

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Pokud máte slabší sestavu a budete snižovat detaily, máte k dispozici celkem osm různých nastavení, pomocí nichž lze ovlivnit téměř vše od rozlišení textur přes zobrazení trávy/stromů až po stíny či efekt přesvícení. Úplné snížení detailů na minimum pak přinese cca trojnásobné navýšení počtu renderovaných snímků za sekundu, MMO z prostředí Hvězdných válek proto bez větších problémů rozběháte i na starších a méně výkonných sestavách.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R. Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R. Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.



Tagy: star wars  the old republic  test  recenze  rozbor  review  heroengine  engine  directx  vliv nastaveni na vykon  mmorpg  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.1.2012 04:34:40   78.45.53.xxx 290
AA byl pridan v jednom z poslednich patchu, takze ta moznost tu uz je.
25.1.2012 05:49:19   94.113.156.xxx 1337
Stejně je SWTOR jen lepsi kopii wow s lepsi hratelnosti, hnusnim UI a celkově to nepřineslo tolik novinek jako jiny MMO..
25.1.2012 09:40:32   213.220.219.xxx 231
u podobných komentářů pokaždé přemýšlím, jestli se to autor vůbec obtěžoval hrát nebo jen "opisuje" co "chytrého" si kdesi přečetl
25.1.2012 06:01:06   80.243.104.xxx 180
Necekane test na MMO, ale dle metodiky bude platny jen pro lidi, co by to hrali ciste singl. V jakekoliv instanci s vice lidmi pujdou FPS dolu.
25.1.2012 06:27:24   88.146.176.xxx 150
Nevím, jak je to u SWTOR, ale když jsem ještě hrával L2, tak normální plnění questů a farm byl +- 60 fps, při cs (castle siege) kde se střetli 2-10 clanu klidně 10 FPS.

Chtělo by to vědět v nějakém mass pvp jak by to dopadlo.

Ale testuj v tom x grafik :-D
To je nereálné, leda by na to vyrobili nějaký bench.
25.1.2012 15:19:11   78.45.165.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.1.2012 18:48:30   89.29.41.xxx 00
nevim jak presne si predstavujes mass pvp ale na ilumu sou pry docela masivni bitvy (100vs100). Sam sem jeste nezkousel pac sem ted dopleskal 50lvl se svym panackem. Ale to me prijde dobre na zaziti opravdu masivniho pvp. Jestli pod to bere dobijeni hradu a tyhle veci tak to moc asi v pojeti swtoru nejde. Jeste by mohli dotahnout vesmirne strilecky na nejake masivni vesmirne bitvy kde hraci by delali suport kriznikum to by se mi moc libilo. Nekde sem cetl ze s tim vesmirnym korabem toho zamysleli trosku vice tak se mozna neceho takoveho dockame.
25.1.2012 20:47:15   78.45.165.xxx 55
Já už prostě nechci hrát hru založenou na bázi instancí a technicky na úrovni roku 2004. Mam svoje standardy. Marketing či síla jména na mě moc nefunguje, byl jsem prostě zhnusen, je to pro mě takovej vrchol nemastnosti a neslanosti mmo posledních let.
25.1.2012 06:28:56   212.67.67.xxx 92
Největší problém s FPS zatím vidíme na Ilum ve velkých bitvách, po posledním patchi, kdy předělali způsob daily questů na zabíjení nepřátel a tedy se tam konečně odehrávají bitvy 100v100, tam FPS klesá dolů až neuvěřitelným způsobem (120>>>17). Ve flashpointech a operations jsme zatím problém s FPS s guildou nezaznamenali. Na druhou stranu, hratelnost je podle mého názoru mnohem návykovější než u současného WOW.
25.1.2012 07:40:57   62.209.192.xxx 62
v tedle hre je to jednoduche, 80% penez a casu padlo na dabing a psani scenare (solo story questu), takze tu mam KOTOR vMMO svete, pokud hrajete PvE FPS budou v pohode, ale jak mile pujdete hrat PvP at uz open nebo instancovane vase FPS klesnou k bodu mrazu a lagy budou nasledovat, mam pocit ze na optimalizacu enginu jim nejak dosli prachy
25.1.2012 08:36:28   77.91.223.xxx 51
hej presne. A to je problem kazdeho MMO ktory ja osobne vobec nechapem.

Ako moze mat clovek v Crysis 2 MP viac FPS nez v Lineage2 za predpokladu, ze vidi rovnako velke (male) prostredie s rovnakym poctom hracov.
Ked si zoberem ako ide napriklad WOW na niektorych raidoch v uzavretych priestoroch tak to je katastrofa.

Bud tam je nieco co si bezny hrac neuvedomuje alebo sa im s tym fakt nechce srat.
25.1.2012 12:12:14   78.41.23.xxx 80
Problém FPS v MMO není většinou v grafice, ale v procesoru / paměti. Snad žádné současné MMO není nastaveno tak, že by bylo limitováno grafikou (nad určitou úroveň).

MMO klienti (aplikace) mají svá specifika, náročná na výpočetní sílu vedle grafiky. Samotná mechanika hry (principy interpretace minimálních dat ze servru) je daleko náročnější, než jakékoliv lokální nebo small multiplayer FPS. K tomu ještě Crypt / decrypt přenášených dat (kvůli ochraně klienta a proti cheatování a botování) atd...

Každá z těch MMO her má navíc nějakou svou slabinu... Když vezmu nejrozšířenější WOW tak má engine stavěný na 7 let starý HW = prastarý engine na který jsou "nalepeny" nové efekty - dost prasácky. Addony (z bezpečnostních důvodů nemůžou mít přístup přímo k datům, a většinu času, tak parsují combat log...) - navíc jsou WOWem interpretovány (nejsou nativní součástí aplikace)...

A takhle by se dalo pokračovat u všech.
25.1.2012 08:54:37   212.79.110.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.1.2012 09:37:38   147.230.157.xxx 51
V testu mi chybi radeony 79xx. A co je horsi Core i5 2500k /i7 2600k. Jelikoz to jsou CPU co ma vetsina lidi vlastnici vykonejsi graficke karty(ty v testu jsou)
25.1.2012 09:43:54   213.220.219.xxx 00
PVE má většinu času fps v pohodě, občasné (kolem hubů celkem však běžné) problikávání podivných světelných efektů (zelené, žluté pruhy) však dokáže vytrhnout z atmosféry - v PVP a s většími hloučky lidí však klesá dost rapidně k zemi

jinak bych rád pozval nováčky do republiky, užijete si podstatně tvrdší pvp :-) sith empire má na většině serverů masivní množstevní převahu
25.1.2012 10:50:34   217.77.161.xxx 62
SNowie napsal:

jinak bych rád pozval nováčky do republiky, užijete si podstatně tvrdší pvp :-) sith empire má na většině serverů masivní množstevní převahu


Hmmm ze by lidi chteli byt ti zli?
Nebo si jednoduse ve virtualni realite chteji zkusit neco jineho nez ty hodne lidi z reality?
To by mohlo znamenat, ze za republiku hraji jen vrazi, zlodeji a politici, co si chteji ve virtualu zkusit, jake to to je byt na druhe strane :-)
25.1.2012 18:22:26   77.240.177.xxx 21
Tak ja mám Sithskú bojovníčku a po pár questoch som sa zlomil a začal som tiež všetko riešiť za light a mýslím, že aj dosť ďalších ľudí z impéria robí light rozhodnutia. Na druhej strane poznám dosť ľudí, čo idú čisto dark za republiku.

Ale to všetko môže byť len imperiálna propaganda
25.1.2012 11:01:01   194.213.51.xxx 81
SWTOR hraji od 16.12., mam smugglera lvl50 a nyni jedu troopera lvl37. Bohuzel zatim mi to prijde jako ciste SP hra s pridanym MP a mesicnimi platbami. Celou hru muzete projet, aniz byste museli s kymkoliv jinym spolupracovat.
Navic je hra plna bugu a reseni autoru obcas dost k placi. Napriklad textury ve vysokem rozliseni. V bete byly, ale ve finalni verzi je vidite jen pri konverzaci. A reseni autoru? Polozku medium v menu prejmenovali na high. Takze ted jsou medium textury vlastne high. To same AA, ktere sice pridali, ale majitele ATi 6xxx maji smulu, sorry hosi, vam to nepujde. Mam zaplacene dva mesice, do te doby dojedu troopera, zkusim imperialni agentku a asi zkoncim. Platit mesicne za SP se mi opravdu moc nechce.
25.1.2012 14:04:00   88.102.74.xxx 01
Tak BioWare je známé pro své SP hry.. ne MP hry. Ale moc si nepomůžeš, většinu obsahu můžeš i v případě WoW doject sám. (tedy dneska) .. a na nějakej super equip ti stačí drtit PvP.
25.1.2012 11:12:57   194.213.51.xxx 23
SNowie napsal:
PVE má většinu času fps v pohodě, občasné (kolem hubů celkem však běžné) problikávání podivných světelných efektů (zelené, žluté pruhy) však dokáže vytrhnout z atmosféry - v PVP a s většími hloučky lidí však klesá dost rapidně k zemi

jinak bych rád pozval nováčky do republiky, užijete si podstatně tvrdší pvp :-) sith empire má na většině serverů masivní množstevní převahu[/quote]
Nalim27 napsal:
[quote=SNowie]
jinak bych rád pozval nováčky do republiky, užijete si podstatně tvrdší pvp :-) sith empire má na většině serverů masivní množstevní převahu


Hmmm ze by lidi chteli byt ti zli?
Nebo si jednoduse ve virtualni realite chteji zkusit neco jineho nez ty hodne lidi z reality?
To by mohlo znamenat, ze za republiku hraji jen vrazi, zlodeji a politici, co si chteji ve virtualu zkusit, jake to to je byt na druhe strane :-)


To je to same, jako ze 70% lidi hraje za džedáje, takze za smugglera mne to dokazalo totalne znechutit heroics mise, protoze v 9ti pripadech z 10ti jsem byl ve skupine se trema džedájema a opravdu mne prislo uchylne, kdyz smuggler healuje 3 džedáje. Jako kdyby Han Solo healoval Jodu nebo Obi Wana. Bah.
25.1.2012 16:06:15   213.220.219.xxx 10
Smugglerů je obecně velmi málo (prý pouhá 2%) a většina z nich navíc scoundrel. Já jsem gunslinger a "džedájům" se posmívám za hadry a baterky kudy chodím :-) Scoundrel navíc při healování nevypadá tak divně jako commando střílející zdraví ze svého megacannonu
25.1.2012 18:53:46   89.29.41.xxx 00
tak kdyby meli mit jediove/sithove takovou prevahu jako ve filmech tak by tam asi nemuseli davat jine povolani... :}
25.1.2012 14:02:13   88.102.74.xxx 11
..třeba Aion vypadá graficky docela pěkně. S novějšíma verzema i WoW vypadá dost slušně (hlavně novější obsah).
25.1.2012 16:52:01   213.220.219.xxx 11
SWTOR má nádherné exteriéry, některé scenerie, a to nejen na alderaanu, doslova berou dech
26.1.2012 07:15:03   194.213.51.xxx 10
SNowie napsal:
SWTOR má nádherné exteriéry, některé scenerie, a to nejen na alderaanu, doslova berou dech


To sice jo, ale k cemu to je, kdyz jsou ty exteriery totalne prazdne s nahodne rozestavenymi statickymi moby :-( A k cemu je pekny exterier, kdyz mam hnusne rozmazane textury na postavach, protoze to jede jen na medium textury (viz trik Bioware s prejmenovanim medium na high, proc se o tom v recenzi zde nikdo nezminuje?). A to Alderaan jeste ujde, nejhorsi je Tatooine, Hoth a korunu tomu nasazuje Corelia.
26.1.2012 07:16:40   194.213.51.xxx 00
SNowie napsal:
Smugglerů je obecně velmi málo (prý pouhá 2%) a většina z nich navíc scoundrel. Já jsem gunslinger a "džedájům" se posmívám za hadry a baterky kudy chodím :-) Scoundrel navíc při healování nevypadá tak divně jako commando střílející zdraví ze svého megacannonu


Jj, to byl duvod, proc moje prvni postava byl scoundrel. A souhlasim, commando uz takhle vypada divne s tim BFG co nosi, ale kdyz z nej jeste zacne healovat...
28.1.2012 10:50:33   89.235.31.xxx 30
byl by velkej problem zmerit rozdil nacitani naky lokace na ssd a normalnim disku? neuveritelne me vytaci dlouhy loady mezi planetama, zas je fakt ze po nacteni planety je to v pohode ale treba chodit WZ odjinud nez z fleety je o nervy. popr nekdo kdo to hraje mate to na ssd a jak dlouho vam nacita treba Nar Shaada, nebo tatooin?
31.1.2012 09:01:49   85.207.111.xxx 62
Originál diktující celému žánru? Dobrý paskvil jste napsali. Kdyby SWOTOR diktoval celému žánru, neměl by 2 miliony předplatitelů, ale 15.
Uvidíme, co budete o SWOTORu psát, až výjde Guild Wars 2.
1.2.2012 03:18:28   89.102.181.xxx 63
ZRUŠTE PROBOHA TO AUTOMATICKÉ BALENÍ. Který ko**t to vymyslel.
Nemůžu se na to v opeře, v IE ani ve firefoxu podívat. Procházení diskuze tak stojí za H.O.V.N.O.
12.2.2012 07:18:42   213.71.21.xxx 02
Hlavně pro fanoušky SW.
Čekal jsem, že to bude bomba po všech stránkách...ale není.

Měli to udělat jako BF3, odstřihnout se od starého a vytvořit nové, pouze DX11 hru. S takovou upadnou v zapomění, grafiku nepůjde dál vylepšovat a za pár let po nich pes neštěkne.

A o ostatním - pouze upravený, převlečený WOW. Nic víc, nic méně. nějaký nápad? Ale kdeže...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

64 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.