Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.1.2012
Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!


Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City se hrdě hlásí coby nástupce Batman: Arkham Asylum. Od něj si hra nebere jen herní mechanismy a vysokou kvalitu (aktuální průměr na serveru Metacritic činí velmi vysokých 91 bodů), ale také technologie. Stejně jako předchůdce je i Arkham City postaven na Unreal Enginu třetí generace a na vývoji hry opět spolupracovala společnost nVidia. Díky tomu je ve hře implementováno několik DirectX 11 efektů, především teselace, vylepšené stíny MVSS a rozšíření efektu Ambient Occlusion HBAO. Ačkoliv jsou všechny tyto efekty velmi náročné na výkon a framerate srazí i na třetinu, je praktický přínos pro vizuální stránku hry malý a majitelům slabších karet nedoporučuji DirectX 11 režim vůbec zapínat (viz srovnávací screeny v příslušné kapitole).

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Dalším rozšířeným efektem je vylepšení fyzikálního enginu nVidia PhysX. Ten je implementován včetně GPU akcelerovaných efektů, čímž se z Batmana stala v zásadě jediná AAA hra tohoto typu minulého roku (v roce 2010 to byla Mafia 2, o rok předtím již zmiňovaný Batman: Arkham Asylum). Ačkoliv se PhysX ve své GPU verzi  kvůli omezení jen na grafické karty nVidia GeForce pravděpodobně nikdy pořádně neprosadí a v Arkham City je implementován jen v podobě některých dodatečných efektů (interaktivní kouř, poletující papíry, rozšířené částicové efekty), působí vše jako celek opravdu dobře a majitelé grafických karet nVidia GeForce mohou mít (oprávněně) dobrý pocit, že si mohou zapnout „něco navíc“. Jak už však bylo řečeno, v posledních dvou letech byly takové hry v AAA segmentu vlastně jen dvě...

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Co se týče hardwarových nároků, bylo již vše řečeno v příslušených kapitolách, na závěr proto jen krátké shrnutí. Pokud chcete Batman: Arkham City hrát na nejvyšší detaily bez akcelerované fyziky, jde sice o hru poměrně náročnou, s odpovídající sestavou si ji však bez problémů vychutnáte. Odpovídající sestavou myslím počítač s ideálně čtyřjádrovým procesorem a grafickou kartou na úrovni nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 6870. Jestliže však chcete hrát i s akcelerovanými efekty PhysX, měli byste mít v počítači opravdu výkonnou grafickou kartu rodiny nVidia GeForce, rozumným minimem je GTX 570.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci



Tagy: batman  arkham city  unreal engine 3  physx  directx 11  rozbor  technologicka  recenze  test  review  benchmark  vliv nastaveni na vykon  amd  radeon  nvidia  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.1.2012 07:51:43   85.119.95.xxx 3430
spis je to tak ze je to dalsi hra kam NV nalila par penez, proto to ma PSX, protoze co si budeme povidat vyrobce hry potrebuje hru v prvni rade PRODAT a to co nejvetsimu mnozstvi lidi, a bez ohledu na to jestli ma NV 60% a ATI 40% nebo ATI 60% a NV 40%, porad je to znacna cast, a u titulu ktere jsou prodavany jako MULTIPLAYROVE si to nedovoli uz vubec nikdo, takze je sice hezke ze se vyrobci her sem tam snazi nebo jim snad NV sem tam naleje nejake ty penize, ale ted spis lidi koukaji hlavne na cenu/vykon a vyrobci karet to tam sazi sec jim tovarny staci, dusledkem toho budiz to ze kazdy rok vychazi nova rada grafik, nicmene pokud je to za "hubicku", nebo alespon rozumnou cenu proc ne. Dle meho drtiva vetsina PhysX ozeli a pokud hra neni hratelna bez nej cert ji vem.
10.1.2012 09:10:01   62.156.50.xxx 379
Spis je to tak, nez co? :-D Nvidia tam nalila PhysX a tak to holt ma PhysX. Jej zakaznici maju cosi naviac, ostatni maju smolu. Viac za tym nehladaj. :-)
10.1.2012 09:23:00   212.5.218.xxx 2123
Majitelia Radeonov nie sú o hru ochudobnení, akurát im pravdepodobne nepôjde plynulo PhysX na medium. No a čo? Majitelia Dx10 kariet si tiež nespustia Dx11 (a majitelia slabších Dx11 kariet si to tiež plynulo nezahrajú) a nikoho to netrápi. To iba AMD fanboys potrebujú furt dačo riešiť.
10.1.2012 12:35:11   89.235.0.xxx 2010
Ježiš tak si kup Nvidii a nemusíš psát takové story? Samá konspirace, ale volba byla na tobě, to si uvědom.
10.1.2012 08:20:40   88.103.137.xxx 296
PhysX beru jako tresnicku na dortu. Arkham Asylum byla super mlaticka, no a kdyz kolem me litaj noviny a odfukuje se para, je to jeste lepsi, to samý s Cryostatis - pekne se u toho clovek boji + tekouci voda a odrazejici se jiskry po strelbe.
10.1.2012 13:09:43   84.16.60.xxx 1451
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.1.2012 10:23:26   217.12.48.xxx 343
"Batman dokáže využít i potenciál šestijádrových procesorů."

- Pozeram do grafov a tie vravia, ze hra vyuziva iba 2 jadra. Zvysne dve, ktore nerobia nic, by mohli pocitat fyziku tak, aby hra sla plynule na radeonoch. To by ale niekomu nevyhovovalo, ze ?!?
10.1.2012 10:51:42   62.156.50.xxx 1512
Iste, prave tak by mohol pocitat fyziku i samotny Radeon. To je k popukaniu toto. :-) Nvidia plati doprogramovanie PhysX, pretoze je to nieco, co chce predat ako pridanu hodnotu ich produktov. Tak je snad jasne, ze to neurobia aj pre konkurenciu, jedina matka Tereza je v oblasti GPU AMD, ako sa da docitat na istom amaterskom, reklamou-ako-kazdy-iny-platenom magazine. :-) Okrem toho - technicky by to asi nebolo uplne jednoduche. Netusim ako kniznica PhysX funguje, nikdy som s nou nerobil, ale najskor si clovek nemoze prehadzovat vypocty z dvoch CPU jadier na masivny CUDA paralelizmus a spat jak si zamane. Takto si programovanie fakt predstavuje len DD Hurvinek od vedla. :-)
10.1.2012 13:43:12   62.168.56.xxx 100
Uvědom si, že PhysX Nvidia před několika lety koupila a akceleraci pro AMD nevyvíjí zcela záměrně...
Multiplatformní je například konkurenční Havoc.
10.1.2012 11:30:00   195.80.172.xxx 291
"Výkon by pravděpodobně poskočil ještě výš, hra má však stejně jako drtivá většina titulů s Unreal enginem 3 vestavěný zámek na 62 snímků za sekundu."

Akým zázrakom bolo nameraných napríklad tých 100+ fps u GTX580 ak je zámok na 62 fps?
10.1.2012 11:48:19   91.127.28.xxx 30
cakal som ze bude niekde porovnanie efektov DX11 a DX9 + graf pretoze na mojej 570 to s DX11 ide nonstop na 30fps co je total lol a na DX9 60fps takze neviem ci to je nenormalne zla optimalizacia alebo tam je fps lock alebo 570gtx nestaci na tuto hru?
10.1.2012 12:41:58   158.193.64.xxx 60
Skús sa pohrať s V-sync ako v hre, tak v ovládačoch, možno pomôže
10.1.2012 12:08:04   89.235.0.xxx 1011
A opět je vidět, kdo dělá v současné době nejlepší grafické karty.
10.1.2012 12:46:25   91.127.28.xxx 00
KwazzyGT napsal:
Nerboard napsal:
cakal som ze bude niekde porovnanie efektov DX11 a DX9... alebo 570gtx nestaci na tuto hru?

Mám 570 od MSI nějaký i7 2600 a vše šlape jak z praku, ani jediný zásek, vše kolem 45-60 FPS. Nemáš něčím zahlcený stroj?


nie. windows mam cisty niesom jeden z tych uzivatelov co instaluje vsetko a instaluje ovladace na ovladace bez reinstalu restartu atd atd.. napr metro 2033 na max mi ide 45 fps v 1080p a BF3 na ultra 50+- takze nechapem co to je. hru mam zo steamu cize je urcite najnovsia opatchovana... skusal som aj vypnut AA/physx a ziadny rozdiel vo vykone. dokonca aj ked dam 32x csaa alebo co tam je tak furt mam 30+- fps :-D ked vypnem DX11 tak vsetko ide normal 60fps vsync lock..
10.1.2012 12:46:46   91.127.28.xxx 00
Nerboard napsal:
KwazzyGT napsal:
Nerboard napsal:
cakal som ze bude niekde porovnanie efektov DX11 a DX9... alebo 570gtx nestaci na tuto hru?

Mám 570 od MSI nějaký i7 2600 a vše šlape jak z praku, ani jediný zásek, vše kolem 45-60 FPS. Nemáš něčím zahlcený stroj?


nie. windows mam cisty niesom jeden z tych uzivatelov co instaluje vsetko a instaluje ovladace na ovladace bez reinstalu restartu atd atd.. napr metro 2033 na max mi ide 45 fps v 1080p a BF3 na ultra 50+- takze nechapem co to je. hru mam zo steamu cize je urcite najnovsia opatchovana... skusal som aj vypnut AA/physx a ziadny rozdiel vo vykone. dokonca aj ked dam 32x csaa alebo co tam je tak furt mam 30+- fps :-D ked vypnem DX11 tak vsetko ide normal 60fps vsync lock..


a este som zabudol. procak mam i5 2500k na 4,4ghz + 8gb ram cize to by malo stacit
10.1.2012 15:35:15   85.71.45.xxx 70
Kejso87 napsal:
myslel som si ze uz PcT dostalo ..
Můžeš mi vysvětlit, co já mám společného s článkem T. Šulce?
10.1.2012 17:06:45   88.83.227.xxx 51
První hra na UT 3 enginu byla hra RoboBlitz . Navíc první Bioshock nebyl ani postavený na UT 3 enginu, ale na UT 2,5
10.1.2012 18:15:36   88.103.171.xxx 153
PhysX se nikam neposunul, pořád je to ten starý hnusný physX jak ho známe už řadu let. Připomenu, co vydloubává oči z důlků: zářivě světlé částice bez ohledu na to zdali jsou ve stínu nebo letí kolem lampy; bežící chlápek rozráží mlhu, které místo aby ho obtékala, tak se někam odfoukne... nevim, mně to reálný nepřipadá ani zdaleka
10.1.2012 20:18:18   90.181.67.xxx 31
U emitovaných sprajtových částic lze nastavit jiný materiál nasvětlování, ale starší Unreal má problémy s nutností předpočítávání radiálních světlel(častice bude nasvícena i když je za sloupem lampy - zlatej Doom3);
Je COOL dělat odfukováním stopy v mlze, tekutinové obtékání zvyšuje moc náročnost na GPU (Pro efekt obtékání je výhodnější použit statickou mlhu - Silent Hill). Jinak mohl by jsi mi říct jakou by jsi chtěl mít fyziku ve hře
10.1.2012 21:52:45   88.103.171.xxx 03
TO je vlastně fakt! Co bych asi tak mohl chtít po physX, ještě by to bylo moc náročný a co pak!
11.1.2012 00:17:42   90.181.67.xxx 00
Nemá cenu zbytečně dělat něco, když si to pak hráč stejně vypne(jako zde když bylo testováno na Medium, a dokonce chybí rozdíl Medium vs. High).
12.1.2012 00:50:37   217.66.166.xxx 00
Táto hra používa PhysX tej istej verzie ako jednotka. A to 2.8.4.4. Medzitým nastal výrazný postup vpred od verzie 3.0, ktorá znamenala prekopanie celého základu s cieľom optimalizácie a prepracovania algoritmov. Čo okrem iného má priniesť napríklad aj optimalizáciu na CPU. Jediným problémom teraz je to, že objemom stále verzia 3.0 neponúka také možnosti ako predchádzajúce verzie. Tie sa postupne dopĺňajú a v súčasnosti je aktuálna beta verzia 3.2. Prvé hry ktoré novú verziu majú využívať by mali prijsť tento rok. Aj keď pre mňa zatiaľ najväčšie ťaháky z pohľadu GPU akcelerovaného PhysX-u Metro 2034 a Deep Black - Reloaded budú stále používať verziu 2.8.x. A len dodám že GPU akcelerácia je podľa dostupných release notes skôr druhoradá a drvivá väčšina efektov sa má počítať cez CPU na čo majú byť aj optimalizované. Či a ako to bude fungovať ešte len uvidíme.
12.1.2012 00:55:16   217.66.166.xxx 00
Rozdiel medzi medium a high je v simulácii šiat. Výsledky pár benchmarkov si môžeš pozrieť tu:

http://physxinfo.com/news/6922/batman-arkham-city-physx-benchmarks-roundup/
10.1.2012 19:21:15   46.13.253.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.1.2012 23:18:26   90.179.70.xxx 10
Ano Xbox360 opravdu měl před 7 roky dobrou grafiku
14.1.2012 15:51:32   88.146.173.xxx 20
Tuto hru doporucuji, ma nadhernou a krasne optimalizovanou grafiku, physx efekty hre dodavaji zivot, hratelnost vynikajici, skvely pribeh, spousty vedlejsich ukolu a rozhodne se pri ni nebudete nudit. Jedna z mala her co me v posledni dobe nadchla jak technickou tak hratelnou strankou. --- hraji na ASUS gtx560ti@970MHz a plynule na 60 FPS full-hd FXAA high + physx medium
16.1.2012 11:45:12   192.109.140.xxx 01
Ako to,ze ti to ide tak plynulo? Ja mam vsetko High, physX na medium, AA na FXAA High a na Corei7 4GHz a 590GTX mi to ide 45 fps, co neni vobec plynulo.
Physx mi tu hru uplen zabija, takze to nehram.
17.1.2012 20:31:34   88.146.173.xxx 00
Je to mozna tim ze mas zaply DX 11, jsou s tim bez patche pry hodne problemy takze mi to jede jen na DX9 ale ze by mi nejak ta tesela a pridane stiny chybely se rict neda hra vypada krasne a az na nejake ultra narocne lokace kde mi to klesne na tech 45 mi to jede opravdu plynule na 60, procesor 2500k ale nemam pretaktovany nejak mi to nejde
16.1.2012 21:18:57   90.181.109.xxx 00
Co takhle Msi gtx580 v sli :-)....to asi na full dam ze :-))))
19.1.2012 09:32:06   192.109.140.xxx 10
Preco mi batman nejde plynulo ked mam 590GTX? posahane optimaliziacie. Nvidia uz 2 mesiace nevydala ziadne WHQL ovladace!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.