Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.1.2012
Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Fyzikální engine PhysX stále žije. Ačkoliv se poslední AAA hra podporující GPU verzi PhysX objevila už před víc jak rokem, nVidia o něm dává opět vědět. Vyšlo totiž pokračování Batmana s podtitulem Arkham City. PhysX navíc není jediným technologickým lákadlem hry postavené na starším Unreal enginu 3. Těšit se můžete i na efekty DirectX 11!


Light Shafts

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Light Shafts Yes/No

Batman: Arkham City podporuje efekt paprsků světla při průchodu okolo hran (na testované scéně měsíc a strom). Po jeho vypnutí poskočila rychlost renderování jen o jediný snímek za sekundu.

Reflections

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Reflections Yes/No

Odrazy jsou ve hře patrné například na mokré silnici, od které se odráží světlo z neonových nápisů na budovách. Vypnutím nastavení Reflections o tento efekt přijdete, výkon však poskočil o dva snímky za sekundu směrem nahoru.

Ambient Occlusion

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Ambient Occlusion Yes/No

Posledním nastavením je obligátní Ambient Occlusion, v případě Arkham City jsem si však větších rozdílů po jeho vypnutí nevšiml. I tak ale výkon vzrostl z 25 na 28 fps.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci

Batman: Arkham City — podívejte se na PhysX a DX11 v akci
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou dobře patrné. Ačkoliv ve hře není přímo položka s rozlišením textur, na minimální nastavení mají textury horší kvalitu. Dále si okamžitě všimnete chybějících stínů, odrazů, světelných efektů (paprsky světla) a podobně. Téměř vůbec naopak nejsou vidět chybějící efekty DirectX 11, které jsou paradoxně nejvíce náročné na výkon. Po snížení nastavení na minimum (PhysX a vyhlazování hran zůstalo zapnuté) vzrostl výkon z 21 na 62 fps na první a z 19 na 62 snímků za sekundu na druhé scéně. Výkon by pravděpodobně poskočil ještě výš, hra má však stejně jako drtivá většina titulů s Unreal enginem 3 vestavěný zámek na 62 snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.