The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?

The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 11. 2011 03:00 88

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.

Reklama
i Zdroj: PCTuning.cz

The Elder Scrolls V: Skyrim má při nejvyšším nastavení detailů poměrně vysoké hardwarové nároky, řada hráčů tak bude muset snižovat detaily. Jak už bylo řečeno, veškeré nastavení grafiky je nutné měnit v samotných menu při vypnuté hře. Nastavení je ale naštěstí dostatek, takže je z čeho vybírat. Osobně jsem jejich vliv na výkon zkoušel s AMD Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Texture Quality

 Texture Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Quality High / Low

Rozdíl v rozlišení textur je vidět de facto všude. Výkon však vzrostl jen o jediný snímek za sekundu z 35 na 36 fps.

Radial Blur Quality

 Radial Blur Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Radial Blur Quality High / Low

Žádných rozdílů v rozmazání obrazu s technologií Blur jsem si nevšiml, výkon však překvapivě poskočil z 34 na 36 snímků za sekundu.

Shadow Detail

 Shadow Detail Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Detail Ultra / Low

Rozdíly v kvalitě stínů jsou patrné na první pohled. Při snížení kvality stíny úplně nezmizí a vypnou se jen některé, u zbytku se však značeně sníží jejich kvalita (rozostření a podobně). Snížení nastavení stínů však rozhodně doporučuji, výkon totiž vzrostl z 29 na 39 fps!

Decal Quantity

 Decal Quantity Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Decal Quantity Ultra / Low

Naopak u položky Decal Quality jsem si žádných rozdílů nevšiml, výkon vzrostl o jeden snímek za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama