The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.
The Elder Scrolls V: Skyrim má při nejvyšším nastavení detailů poměrně vysoké hardwarové nároky, řada hráčů tak bude muset snižovat detaily. Jak už bylo řečeno, veškeré nastavení grafiky je nutné měnit v samotných menu při vypnuté hře. Nastavení je ale naštěstí dostatek, takže je z čeho vybírat. Osobně jsem jejich vliv na výkon zkoušel s AMD Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.
Texture Quality
Rozdíl v rozlišení textur je vidět de facto všude. Výkon však vzrostl jen o jediný snímek za sekundu z 35 na 36 fps.
Radial Blur Quality
Žádných rozdílů v rozmazání obrazu s technologií Blur jsem si nevšiml, výkon však překvapivě poskočil z 34 na 36 snímků za sekundu.
Shadow Detail
Rozdíly v kvalitě stínů jsou patrné na první pohled. Při snížení kvality stíny úplně nezmizí a vypnou se jen některé, u zbytku se však značeně sníží jejich kvalita (rozostření a podobně). Snížení nastavení stínů však rozhodně doporučuji, výkon totiž vzrostl z 29 na 39 fps!
Decal Quantity
Naopak u položky Decal Quality jsem si žádných rozdílů nevšiml, výkon vzrostl o jeden snímek za sekundu.