Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.10.2011 |
Podle EA je Battlefield 3 revoluční. Po Shattered Horizon jde totiž o druhou hru postavenou jen na DirectX 10/11. Můžete se tak těšit na „grafiku nové generace“? To sice ne, zklamáni ale také nebudete. Hned po Crysis 2 jde dle našeho názoru o nejlépe vypadající fps současnosti a ty destrukce prostě nemají chybu!
Z třetího Battlefieldu se po obrovském úspěchu Bad Company 2 stala jedna z nejočekávanějších her roku. Po herní stránce titul splnil očekávání, průměrné hodnocení recenzí je dle Metacritic velmi slušných 91. Také technologická stránka nového Battlefieldu je na vysoké úrovni. Čekat od druhé generace Frostbite enginu revoluci by bylo i přes použití rozhraní DirectX 10 / 11 naivní. Druhým dechem je však nutné dodat, že jde o jednu z nejlépe vypadajících first person stříleček současnosti, kterou překonává snad jen Crysis 2 s DirectX 11 patchem (Metro 2033 či Splinter Cell: Conviction jsou cca na stejné úrovni), což je pro Battlefield 3 opravdu velký kompliment.
Kapitolou samou pro sebe je pak fyzikální engine Destruction, který se v novém Battlefieldu objevuje ve své zbrusu nové třetí generaci. Zničit lze díky němu ve hře téměř cokoliv a v tomto ohledu Battlefield nemá konkurenci.
Výborná vizuální stránka však má také odpovídající nároky. Jak už bylo několikrát zmíněno v článku, s grafickou kartou podporující maximálně DirectX 9.0c si nezahrajete a totéž platí o operačním systému Windows XP. Tyto problémy se ale budou týkat jen minima hráčů. Podstatně větší část pocítí poměrně vysoké nároky na výkon grafické karty. nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3870 nejsou v minimální sestavě uvedené jen tak a s těmito kartami si Battlefield 3 zahrajete jen na nízké detaily a současně v nižších rozlišeních.
Pokud chcete hrát plynule ve Full HD rozlišení a na vyšší nastavení detailů (ideálně včetně vyhlazování), budete potřebovat podstatně výkonnější hardware, nebojím se říct GeForce GTX 560 či AMD Radeon HD 6870. Ani s těmito kartami to ve Full HD rozlišení přitom nebude na současné zapnutí vyhlazování hran a maximálních detailů. K tomu je potřeba jednočipové vlajkové lodi nVidia GeForce GTX 580, případně s odřenýma ušima postačí i Radeon HD 6970 / GeForce GTX 570 (plus samozřejmě duální karty / SLI / CrossFire řešení).
Naopak bát se není třeba nároků na výkon procesoru, postačí dvoujádrový AMD Phenom II X2 taktovaný na frekvenci okolo 3 GHz, případně de facto libovolný procesor Intel z řady Core i3 a vyšší.
Jestliže budete muset snižovat detaily (což se týká velké většiny hráčů), je položek v nastavení poměrně dostatek. Problémem je, že všechny mají jen malý vliv na výkon, vyloženě „všemocný řádek“ mezi nimi nenajdete. Pokud se tak rozhodnete snížit všechny položky na minimum, sníží se kvalita hry jen mírně, framerate ve hře se ale „jen“ dvojnásobí, což nebude vždy stačit. Snížení detailů tak kombinujte s nižší úrovní vyhlazování hran (například vypněte post processing vyhlazování), u opravdu pomalých karet budete dost možná muset i snižovat rozlišení proti nativnímu, což platí zejména pro majitele často až neuvěřitelně levných Full HD panelů. Ve výsledku však nejsou hardwarové nároky nového Battlefieldu zase tak přemrštěné, aby se vám hru nepodařilo plynule rozběhat i na starších strojích s třeba již zmíněnou a dříve velmi oblíbenou GeForce 8800 GT.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Jen se chci zeptat proč jste netestovali s ovladači 11.10 preview? Ty prý podávají ještě o chlup lepší výkon ,ale jinak dobrá recenze a na ní jsem se těšil.
No nic, ještě že existují jiné weby.
Děkuji
Je to subjektivní. Mě příjde Crysis 2 v plné palbě rovněž lépe vypadající. Abych řekl pravdu, tak mě BF 3 trošku zklamalo. Rozhodně to nevypadá tak dobře, jak na trailerech a všech těch upoutávkách. Textury jsou docela nic moc a vegetace neuvěřitelně zastaralá. Kromě bezkonkurenčních animací nevidím na grafice nic převratného. Taky nechápu k čemu tam je DX11 když tam žádné technologie tohoto API nemají přínos.
Vážně?!
1. vám to dá mín práce
2. výsledek se dostaví a bude k něčemu
3. čtenáři a hráči to určitě ocení více
Nejvhodnější je testovat hru na adekvátní sestavě, kterou má běžný koncový uživatel doma. Pokud se nad tím zamyslíš, pochopíš.
Grafiku at už mám jakoukoliv si mohu nastavit, to že mi nestíhá CPU to nijak neovlivním. Testoval jsme to na několika hrách a prostě pokud máš CPU v 90-100% zátěže po celou dobu, už stím nic nenaděláš.... nastavení grafiky ti nijak nepomůže. Ano nemám nic proti tomu když se veme jedno dvoujádro a čtyřjádro se stejnou výkonou grafikou, ale založit na tom polovinu testu je blbost. Pro zjištění, (ne)stíhá vám 2jádro, to stačí.
Vážně?!
SE svou gigabyte 5850Xtreme to jedu na full HD max AA a AF vše na ultra a bez problémů bez sekání na AMD 955BE s 8GB RAM a už je to opravu pěkná podívaná,no zatím nejhuř na tom je metro 2033 kde mi to dává 25FPS a občas to škubne ale nic hrozného furt je to hratelné .
Tak jsem četl včera. Ale co musím říct tak CF škáluje mnohem lépe jak SLI
Menu je jak v rozlišení 640x480, načítací obrazovky jsou v rozlišení zapínacího okna kdy se hra zapíná v 1280x800 a softwarově se háže do fullscreenu až po intru se přepne do nativního rozlišení.
Graficky to taky nijak nepředčilo očekávání. Hodnotil ybch to asi hůř jak C2, jelikož to neni tak dobře optimalizovaný, kdy mi to drtí CPU a výsledek nikde.
http://www.guru3d.com/article/battlefield-3-vga-and-cpu-pe rformance-benchmark-test/6
http://www.guru3d.com/article/battlefield-3-vga-and-cpu-pe rformance-benchmark-test/6
http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063-8.html
Zde také. HD 6970 je v průměru lepší dokonce než GTX 580, ale teda nikde neni stejná jako GTX 560 (ještě bez Ti).
http://nejmenovany konkurencni web/battlefield-3-18-grafik-7-nastaveni-v-interaktivnich-grafech-nastaveni-a-vykon-srovnani-vykonu-grafickych-karet?page=0,7
ta karta proste s 1gb pamatov nestiha..
Nechcete sa premenovat na pcmarketing
Kdyz nesouhlasi tohle, je vubec spravne zbytek vysledku? Pokud je to testovano s 6950 1GB kartou(s tim ze v grafech je omylem zminena 6970 2GB), vysledky by jeste s prihmourenim oka mohly odpovidat, ale jinak tezko.
Re - adoooo77 29.10.2011 18:42:28 31
Ja by som chcel vedieť či mi nebude gtx560Ti strácať na výkone keď mám v pc core 2 quad Q9400 na 3.4ghz proste či je tam veľký rozdiel medzi novou generáciou procesorov. Ako vidím tak phenom II je na tom dobre.
RE: Re - kotas 29.10.2011 18:57:38 30
..to by mě taky zajímalo, jelikož mám Q8300 @3,23GHz...
BBC2 som hral stovky hodin. To len aby ste vedeli, ze som hral predosli diel. Osobne som mal z Bety BF3 rozpacite pocity a zacal som lutovat ten preorder. Po releasu? Aby som si hlavu o stol neobuchal
Muchy to ma. Ale ziadna multiplayerovka nebola bez nej. Osobne som sa bal toho ich sialeneho terminu vydania pred MW3 ale bezdvovodne.
Jedna z najlepsich multiplayeroviek z realnym nadychom. Kde nezabijete 70 ludi za 30 minut, ale kde si niekedy musite odbehat aj 500 metrov bez toho aby ste vystrelili. Z mojho pohladu perfektne. A CoD uz tento rok nekupim. Nezmesti sa mi totizto do financii. Ale ani to nejako velmi nelutujem.
Len pre doplnenie informacii Core i7 950@ 3.8GHz, a 5870, +6Gb DDR3. Vsetko na ultra. Bohuzial bez AA, kde mi to pada pod hratelnu uroven(z mojho pohladu).
P.s. nechcem protirecit nikomu, len cisto prezentujem moj nazor. Takze easy..
Mám C2D E8500 3,2GHz (2.nejrychlejší dvojjádrový C2D, nepřetaktovaný) + 280GTX + 3GB DDR2 + OS Vista 32bit.
Tj. nejmíň vhodný OS, množství paměti také na spodní hranici, 280GTX je karta s výkonem podobným 460GTX.
Při rozlišení 1920x1080 a nastavení grafiky střední (a textury na high), žádný AA ani BLUR na mapě s 64 hráči: průměrně 25fps v oblastech s menším rozhledem, 20fps v otevřených prostranstvích. FPS se pohybují od 17-35, ale většinou zůstávají mezi 20-25. Jednou za 2min se může hra na 1-3sec seknout na 10-15fps. Tj. je to hratelné, ale ne ideální.
Vytížení CPU 100%.
Hmm,tak jak vidím lepší GF přetaktění a víc paměti taky dost pomůže ( C2D8400 @4GHz, Ati 5850@5870, 8GB DDR2 ) detaily povetsinouna ultra, vypnute rozmazani, 2xAA , v MP na 64 mapách +-35 FPS.
Mě to nevadí, já dětský porno ani zoofilii na komplu nemám, počítačový pirát taky nejsem, tak co....
Mám C2D E8500 3,2GHz (2.nejrychlejší dvojjádrový C2D, nepřetaktovaný) + 280GTX + 3GB DDR2 + OS Vista 32bit.
Tj. nejmíň vhodný OS, množství paměti také na spodní hranici, 280GTX je karta s výkonem podobným 460GTX.
Při rozlišení 1920x1080 a nastavení grafiky střední (a textury na high), žádný AA ani BLUR na mapě s 64 hráči: průměrně 25fps v oblastech s menším rozhledem, 20fps v otevřených prostranstvích. FPS se pohybují od 17-35, ale většinou zůstávají mezi 20-25. Jednou za 2min se může hra na 1-3sec seknout na 10-15fps. Tj. je to hratelné, ale ne ideální.
Vytížení CPU 100%.
Sou to monitory 4:3, 17" a 19".
Testovat v tomto rozlišení není problém, jde o plochu, né poměr. Proto se klidně majitel monitoru s 1440x900 může klidně koukat na test v 1280x1024
http://getsatisfaction.com/battlefield3/login#reply_7071871
(staci sa iba prihlasit pod BF3 kontom)
(staci sa iba prihlasit pod BF3 kontom)
>
(staci sa iba prihlasit pod BF3 kontom)
Ten tvůj odkaz mě odkáže na nějaké forum a tam se mě to hledat nechce.Jinak nvm co to dělá, ale asi je to to samé.Detaily na Vysoké,2xAA zaplé v ovladačích 50-60 FPS(i5-750,HD5850,4GB RAM) Během celého hraní propady na 10 FPS a z5 = nehratelné.
>
CIZE TI, KTORI MAJU COREI7 920, NECH SI DOCASNE VYPNUT HT KYM NEVYJDE PATCH.
hra je nedokoncena, lebo v polke vyvoja sa zacali sustredit na konzole. este treba co doladovat.
A chcem sa opytat recenzenta, ci mal zapnuty HT.