Test F1 2011 — oslnivý EGO engine opět v akci | Kapitola 8
Seznam kapitol
Že Codemasters závodní hry opravdu umí, dokazuje každý jejich počin už několik let. Původní tempo vývoje jedné hry ročně navíc studio zdvojnásobilo a po arkádových rally závodech DiRT 3 nyní přichází titul na motivy aktuální sezóny závodů Formule 1. Po technologické stránce se sice téměř nic nezměnilo, přinejmenším nám to ale nevadí.
Vehicle Reflections
Úplně vypnout lze odrazy okolí od laku monopostů, efekt Vehicle Reflections však vypne i odrazy ve zpětných zrcátkách. Na druhou stranu výkon výrazně vzrostl: z 30 na 41 snímků za sekundu.
Skidmarks
Nastavení Skidmarks ovlivní, zda na trati zůstanou stopy od pneumatik. Vliv na výkon jsem nenaměřil.
Cloth
U nastavení látek (Cloth) jsem si nevšiml žádných rozdílů v kvalitě grafiky a nenaměřil jsem ani rozdílný výkon.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky jsou patrné na první pohled a týkají se všech efektů od nasvícení přes stíny a odrazy až po částicové efekty. Detaily a rozlišení textur se s výjimkou stromů nemění, ze scény se místo toho úplně odstraní některé objekty jako jsou diváci či piloti. Razantnímu snížení detailů však na druhou stranu odpovídá nárůst výkonu, který byl z 28 na 74 fps u první scény a z 27 na 74 fps u druhé (v obou případech by byl nárůst výkonu pravděpodobně výrazně vyšší, framerate však brzdil procesor).