Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Realistický Shift znamenal v sérii Need for Speed menší odbočku z řady ryze arkádových závodů. S příchodem Hot Pursuit 2010 se vše vrátilo do původních kolejí. Na Shift se však nezapomnělo a nyní na trh dorazilo jeho pokračování s podtitulem Unleashed. Postavené je na stejném enginu, vypadá stejně, je však hardwarově náročnější.
Zatímco majitelé karet Nvidia GeForce nebudou mít s plynulostí druhého Shiftu velké problémy, optimalizace pro ATI Radeony je alespoň prozatím podstatně horší a mnoho uživatelů bude muset snižovat detaily. Vliv nastavení na výkon jsem tak vyzkoušel s ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 se čtyřnásobným vyhlazováním hran.
Texture Resolution
Nejzásadnějším nastavením pro hru je rozlišení textur, rozdíly jsou na postavách, trávě i stromech patrné na první pohled. Samotné snížení na Low však přineslo jen dva snímky za sekundu navíc.
Motion Blur
Rozmazání všeho druhu je ve hře opravdu spousta, dle mého názoru je efekt přehnaný. Pokud Motion Blur vypnete, přestane se při rychlém pohybu celý obraz rozmazávat. Výkon však poskočil jen o jediný snímek za sekundu.
Reflection Quality
Rozdílů v nastavení kvality odrazů jsem si nevšimnul a stejně tak se nezměnil ani výkon.