Tom Clancy´s H.A.W.X. 2 — nenáročný simulátor | Kapitola 5
Seznam kapitol
Druhý díl letteckého simulátoru H.A.W.X. ze série Tom Clancy's je tu přinášíme vám proto jeho rozbor. Jak možná víte, už při vydání benchmarku před dvěma měsíci se okolo hry strhnul velký rozruch kvůli implementaci DirectX 11 a údajné deoptimalizaci pro ATI Radeony. Byly jsme proto zvědavi, jak na tom bude plná verze.
Jako vždy jsem měřil také náročnost hry na výkon procesoru. Použil jsem GeForce GTX 480 a opět se potvrzuje, že nízké nároky na výkon grafické karty znamenají vyšší nároky na výkon procesoru, aby kartu plně nakrmil. V případě H.A.W.X. 2 to znamená, že majitelé výkonných grafických karet by ve svém počítači měli současně mít procesory Core i5/i7 od Intelu či ekvivalentní čipy od AMD, přičemž chybu neuděláte ani jejich přetaktováním (byť škálování s frekvencí není u Core i7 zase tak skvělé).
Majitelům slabších karet budou pochopitelně stačit i slabší procesory a jak je vidět, i na slabém dvoujádrovém Core 2 Duo běžela hra nad 60 fps v průměru. Dobrou zprávou také je, že H.A.W.X. 2 škáluje s vícejádrovými čipy. Byť rozdíly rozhodně nejsou dvojnásobné, v rozlišení 1280 × 1024 px byl rozdíl Core 2 Duo na 2,4 GHz a stejně taktovaného čipu Core 2 Quad slušných 40 % výkonu navíc.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Pravidelně zkouším kompatibilitu her s 3D zobrazením 3D Vision od společnosti NVIDIA. Protože je Tom Clancy's H.A.W.X. 2 hrou, na jejímž vývoji se NVIDIA podílela, je podpora 3D ukázková. 3D efekt ve hře vypadá skvěle, díky nízkým nárokům nehrozí problémy s plynulostí a nevšiml jsem si ani jakýchkoliv problémů v zobrazení (horší čitelnost textů, chybně zobrazená hloubka a podobně).