Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky | Kapitola 10
Seznam kapitol
Stalo se už tradicí, že každý rok před Vánoci vydává EA nový díl závodní série Need for Speed. Letos jde o návrat série ke kořenům v podobě reinkarnace Hot Pursuit. Očekávanou hru jsme si proto vzali na mušku a důkladně pro vás otestovali její nároky na výkon vašeho počítače.
Poslední díl arkádové závodní série Need for Speed: Hot Pursuit je typickým zástupcem řady her, které jsou vyvíjené primárně pro herní konzole a PC verze u nich vznikla spíše dodatečně. Tyto hry poznáte podle velmi nízkých hardwarových nároků a jen minimu položek v nastavení grafiky. Stejně tak se jejich vizuální stránka drží standardu posledních dvou až tří let a vývoj směrem kupředu je kvůli limitaci výkonu konzolí takřka nulový. Hot Pursuit tyto podmínky splňuje takřka dokonale. Má to však i své výhody v podobě nízkých hardwarových nároků, takže si arkádové závody zahrajete bez problémů i na starších sestavách. Stejně tak je vidět optimalizace pro vícejádrové procesory konzolí, takže majitelé slabších procesorů s více jádry jsou v jasné výhodě.
Musím si však také postěžovat na úplnou ignoranci vývojářů směrem k technologii vyhlazování hran. Na autech i prostředí jsou totiž takřka všude velmi patrné zuby, na které si budete muset zvyknout. Antialiasing totiž engine od Criterion Games nepodporuje a vynucení vyhlazování přes ovladače ke grafické kartě je přinejmenším problematické. Pokud budete mít štěstí a podaří se vám jej rozchodit, budete rozhodně v menšině. Hráči si však na absenci vyhlazování na internetu hojně stěžují a můžeme proto doufat, že pokud podporu vyhlazování hran nezahrne do některého z patchů výrobce hry, podaří se jej rozběhat alespoň oběma hlavním výrobcům grafických karet skrz své ovladače.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.