StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek StarCraft II — pokračování legendární strategie

StarCraft II — pokračování legendární strategie | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 7. 2010 02:00 83

Seznam kapitol

1. Engine s velkými možnostmi modifikací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Závěr 10. Galerie in game screenshotů

Vydání očekávaného StarCraftu II je za dveřmi a my dostali možnost otestovat těsně před vydáním hotovou hru. Jako vždy se zaměříme na engine, benchmarky grafických karet i procesorů a dáme vám pár tipů, kterými nastaveními lze snadno vymáčknout nějaký ten snímek za sekundu navíc. Vyplatilo se dlouhé čekání na druhý díl?

Reklama
StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokračování legendárního StarCraftu přináší na dnešní dobu nadstandardní vizuální stránku a přijatelné nároky přesně tak, jak jsme od Blizzard Entertainment zvyklí. Pokud chcete hru hrát na nejvyšší detaily bez vyhlazování hran, postačí vám bez problémů průměrná grafická karta v ceně okolo tří tisíc. O něco zvýhodněni jsou přitom majitelé karet NVIDIA GeForce, na kterých jede hra výrazně lépe. To je dané tím, že na vývoji hry se NVIDIA podílela a zajistila si tak lepší optimalizaci.

Horší je to v případě, že opravdu nemáte rádi zubaté hrany a potrpíte si na vyhlazování. Antialiasing totiž druhý StarCraft nativně nepodporuje a AA je tak nutné vynucovat přes ovladače. To zatím funguje jen na kartách NVIDIA GeForce a dochází při něm k poměrně značným propadům fps o desítky procent. Je však pravděpodobné, že se na tento problém oba výrobci karet zaměří a za pár dní či týdnů vyjdou ovladače, které celou situaci zlepší, případně samotný Blizzard vydá opravný patch.

Protože nároky hry bez problematického vyhlazování nejsou nijak kritické, je u silnějších karet limitujícím prvkem procesor. Pokud tak patříte k těm, kteří si potrpí na každé fps navíc, měli byste mít doma opravdu silný procesor. Záleží přitom na vysokém výkonu jednoho jádra, optimalizace pro vícejádrové čipy je totiž u hry takřka nulová, i tady se snad časem dočkáme vylepšení. V případě, že vám hra naopak nepojede dostatečně plynule, nemusíte se děsit. StarCraft II má totiž velké množství položek v nastavení grafiky a pokud je vhodně snížíte, není problém se dostat i na více jak dvojnásobek fps než při původním nastavení.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama