Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu

Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 3. 2010 03:00 46

Seznam kapitol

1. Doom 3 engine a DirectX 11 na jedné hromadě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF (DirectX 9) 4. Výsledky grafických karet v režimu DirectX 11
5. Vliv procesoru na hru 6. DirectX 11 efekty — srovnávací screeny 7. Vliv nastavení na hru 8. Závěr

Série Aliens vs Predator, to je ve světě počítačových her velký pojem. Je tomu však téměř deset let, co na PC vyšel poslední díl a dle vývojářů nastal čas pro velký comeback. Ten by měla přinést novinka s původním názvem, která si zakládá na poměrně starém enginu, ke kterému však přidává třeba podporu DirectX 11.

Reklama
Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozdíly v grafice jsou u obou pravých DirectX 11 efektů nulové. V nastavení je však ještě několik běžných DirectX 9 efektů a nastavení, které lze vypnout pro vylepšení vašeho počtu fps. Takže se kterými se má smysl zabývat a a které jsou naopak k ničemu? Vyzkoušeli jsme na ATI Radeonu HD 5770 v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA.

Texture Quality

 Texture Quality Very High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Quality Very High/Low

Prvním nastavením je texture kvality, které (překvapivě) mění rozlišení textur. Rozdíly jsou výrazné, vliv na fps jsem však u již zmiňované karty naměřil jen jediný snímek za sekundu.

Shadows Complexity

 Shadows Complexity High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows Complexity High/Low

Nastavení Shadows Complexity úplně vypne některé méně důležité stíny jako je například ten vrhaný vaší postavou. Po vypnutí poskočil framerate z 32 na 36 fps.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion On/Off

Ve hře je sice údajně také technologie ambient occlusion, osobně jsem však žádné rozdíly mezi zapnutým a vypnutím AO nenašel a také rozdíl ve výkonu byl nulový.

Motion Blur

 Motion Blur On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Motion Blur On/Off

Rozdíl v Motion Blur jsou vidět jen u rychlého pohybu, kdy se vám rozmaže obraz. Vliv na výkon je nulový.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Protože je nastavení grafiky jen několik a jejich vliv na výkon i vzhled hry je téměř u všech nulový, nejsou ani rozdíly v maximální/minimální grafice nějak zásadní. Vlastně si v praxi všimnete jen horšího rozlišení textur a občas chybějícího stínu, to je vše. Pochopitelně také rozdíl ve frameratu byl poměrně malý, u první dvojice screenů to s Radeonem HD 5770 v 1680 × 1050 px, 4× AA, DirectX 11 režim bylo 25/30 fps, u druhé dvojice pak 29/40 fps. Zkrátka prostor k nějaké optimalizaci u hry příliš není.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama