Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu | Kapitola 7
Seznam kapitol
Série Aliens vs Predator, to je ve světě počítačových her velký pojem. Je tomu však téměř deset let, co na PC vyšel poslední díl a dle vývojářů nastal čas pro velký comeback. Ten by měla přinést novinka s původním názvem, která si zakládá na poměrně starém enginu, ke kterému však přidává třeba podporu DirectX 11.
Rozdíly v grafice jsou u obou pravých DirectX 11 efektů nulové. V nastavení je však ještě několik běžných DirectX 9 efektů a nastavení, které lze vypnout pro vylepšení vašeho počtu fps. Takže se kterými se má smysl zabývat a a které jsou naopak k ničemu? Vyzkoušeli jsme na ATI Radeonu HD 5770 v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA.
Texture Quality
Prvním nastavením je texture kvality, které (překvapivě) mění rozlišení textur. Rozdíly jsou výrazné, vliv na fps jsem však u již zmiňované karty naměřil jen jediný snímek za sekundu.
Shadows Complexity
Nastavení Shadows Complexity úplně vypne některé méně důležité stíny jako je například ten vrhaný vaší postavou. Po vypnutí poskočil framerate z 32 na 36 fps.
Ambient Occlusion
Ve hře je sice údajně také technologie ambient occlusion, osobně jsem však žádné rozdíly mezi zapnutým a vypnutím AO nenašel a také rozdíl ve výkonu byl nulový.
Motion Blur
Rozdíl v Motion Blur jsou vidět jen u rychlého pohybu, kdy se vám rozmaže obraz. Vliv na výkon je nulový.
Maximální x minimální nastavení
Protože je nastavení grafiky jen několik a jejich vliv na výkon i vzhled hry je téměř u všech nulový, nejsou ani rozdíly v maximální/minimální grafice nějak zásadní. Vlastně si v praxi všimnete jen horšího rozlišení textur a občas chybějícího stínu, to je vše. Pochopitelně také rozdíl ve frameratu byl poměrně malý, u první dvojice screenů to s Radeonem HD 5770 v 1680 × 1050 px, 4× AA, DirectX 11 režim bylo 25/30 fps, u druhé dvojice pak 29/40 fps. Zkrátka prostor k nějaké optimalizaci u hry příliš není.