Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu | Kapitola 6
Seznam kapitol
Série Aliens vs Predator, to je ve světě počítačových her velký pojem. Je tomu však téměř deset let, co na PC vyšel poslední díl a dle vývojářů nastal čas pro velký comeback. Ten by měla přinést novinka s původním názvem, která si zakládá na poměrně starém enginu, ke kterému však přidává třeba podporu DirectX 11.
Na výsledky v DirectX 9 i 11 režimu Aliens vs Predator jsme se už dívali. Nabízí se však otázka, zda má DirectX 11 praktický přínos. O přínosu vyhlazování hran se asi není třeba přít, to však rozhodně není žádný zbrusu nový DirectX 11 efekt. Otázkou je teselace a vylepšené stíny, na což se hned podíváme.
Tessellation
Tessellation On/Off
Bohužel zatímco v prezentacích AMD vypadaly polygonové sítě před a po aplikaci teselace opravdu famózně, v praxi je po natažení textury rozdíl mezi zapnutou a vypnutou teselací takřka nulový, rozdíly jsou stěží patrné na srovnávacím screenu a v rychlé akci si jich nemáte šanci všimnout. Alespoň že teselace nežere téměř žádný výkon, u Radeonu HD 5770 v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA byl rozdíl bez a s jen dva snímky za sekundu.
Advanced Shadows
Bohužel stejně jako teselace je na tom i druhé nastavení, které se týká stínů. Ani rozdíly v contact hardening shadows totiž v praxi vůbec nepostřehnete a nové DirectX 11 efekty jsou tak v Aliens vs Predator maximálně jen pro velkohubá marketingová prohlášení. Nicméně alespoň že rozdíl zapnuto/vypnuto je u Advanced Shadows nulový.